"Jeśli chodzi o sprzedaż na początku 2023 r. (..) styczeń był stosunkowo najsłabszy, luty lepszy, a marzec wchodzi na normalne obroty, które były gdzieś na poziomie średniej poprzedniego roku. Oczywiście decydujące będą kolejne miesiące" - powiedział prezes Zbigniew Juroszek.
"Minimalnym celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży podobnego jak w 2022 r. Mamy przekroczone 2 tys., więc to cel minimum, jaki chcielibyśmy osiągnąć. Ale bardzo dużo zależy od drugiej części roku – tutaj jest dużo informacji na temat programu rządowego, który potencjalnie ma wejść" - dodał.
W 2022 r. Atal zawarł 2.091 umów deweloperskich oraz przedwstępnych i przekazał 3.380 lokali.
W 2022 r. marża brutto ze sprzedaży wyniosła ok. 28,4 proc., a marża netto 22,2 proc., wobec odpowiednio: 27 proc. i 19,7 proc. w 2021 r.
Prezes pytany o oczekiwany poziom marży brutto w 2023 r. poinformował, że celem zarządu nadal jest uzyskiwanie marży na średnim poziomie 25 proc.
"To nasz cel (...) i taki kierunek zakładamy mniej więcej na bieżący rok" - dodał Juroszek.
Na koniec 2022 r. Atal miał w ofercie 4.639 lokali.
Bank ziemi grupy na koniec grudnia 2022 r. pozwalał na realizację projektów na łączny PUM ok. 738 tys. m kw. Na zakup gruntów Atal wydał w 2022 r. łącznie 373 mln zł.
Grupa kapitałowa Atal w 2023 roku planuje zakończyć i oddać do użytkowania 15 projektów, które łącznie obejmą budowę 2.756 mieszkań (ok. 155 tys. metrów kwadratowych PUM), a kontraktacja na koniec roku wynosiła 72 proc. Na 2024 r. planowana jest budowa 2.195 mieszkań. (PAP Biznes)
doa/ osz/