Skorzystaj z pomocy eksperta

Dziękujemy!


Hot Hatche, używane sportowe samochody coupe, można kupić już za mniej niż 10 tys. zł. Przeglądając setki ofert na serwisach ogłoszeniowych, wybraliśmy po siedem aut typu hot hatch w trzech przedziałach cenowych - do 10 tys. zł, 15 tys. zł i 20 tys. zł. Kryteriami, które posłużyły za podstawę naszego wyboru, było przyspieszenie, osiągi silnika przy jednocześnie niskiej cenie, a także dostępność danego modelu w Polsce w oparciu o ogłoszenia sprzedaży w najpopularniejszych serwisach ogłoszeniowych.

Co wpływa na przyspieszenie auta?

W opinii wielu osób ilość koni mechanicznych to najważniejszy parametr silnika samochodowego, który decyduje o jego zdolnościach. To jednak nie wszystko. Sama moc wyrażana w koniach mechanicznych odpowiada głównie za maksymalną prędkość osiąganą przez samochód. Na przyspieszenie znaczący wpływ ma przede wszystkim moment obrotowy wyrażany w niutonometrach, czyli siła, której trzeba użyć, aby zatrzymać napędzane danym silnikiem auto.

Pojazd o dobrych parametrach i właściwościach jezdnych powinno mieć porównywalne wartości momentu obrotowego i mocy. Wpływ na przyspieszenie samochodu ma także kształt i waga pojazdu. Im bardziej aerodynamiczny kształt, tym auto łatwiej przeciwstawia się oporom powietrza. W przypadku prędkości maksymalnej ważna jest także skrzynia biegów. Im "dłuższymi" przełożeniami dysponuje, tym auto może uzyskiwać wyższe prędkości.

Najszybsze auto na świecie

Niemcy, Włosi, a może Japończycy? Nie, najszybszy samochód na świecie produkują Szwedzi. To Koenigsegg Agera RS, który w listopadzie 2017 r. osiągnął rekordowe 457,2 km/h. Rekord pobito na autostradzie w amerykańskim stanie Nevada.

Tak zawrotną prędkość pozwolił osiągnąć ośmiocylindrowy i pięciolitrowy silnik o mocy 1115 KM wyposażony w dwie turbosprężarki. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 1200 Nm osiągany przy 4100 obrotów na minutę. Auto do 100 km/h przyspiesza w 3 sek, a do 300 km/h w 14,53 sek.
Szacunkowa cena bolidu Koenigsegg Agrera RS oscyluje wokół 4 mln.

Powyżej 400 km/h osiąga również amerykański Hennessey Venom GT. Pojazd do rekordowych 435 km/h rozpędził się w 2014 r. na pasie w Centrum Kosmicznym im. Kennedy'ego na Florydzie. Auto posiada za to rekord przyspieszenia do 300 km/h - 13,18 sek.

Auto posiada 7-litrowy ośmiocylindrowy turbodoładowany silnik o mocy 1261 KM i z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 1564 Nm.Hennessey Venom GT kosztuje ok. 3 mln zł. Auto zostało wyprodukowane jednak zaledwie w 29 egzemplarzach.

Na najniższym stopniu podium pod względem maksymalnej prędkości znalazło się Bugatti Veyron Super Sport. Model wypuszczony na rynek w 2010 r. potrafił rozpędzi się do 431 km/h. Tak wybitną prędkość zapewnia 8-litrowy silnik widlasty składający się z 16 cylindrów, 64 zaworów i czterech turbosprężarek.

Auto - według informacji producenta - do 100 km/h rozpędza się w 2,5 sek, a 300 km osiąga po 16,7 sek. Droga hamowania od 400 km do zera wynosi 540 m. Cena Bugatti Veyron Super Sport to ok. 8 mln zł.

W porównaniu z cenami najszybszych samochodów, szybkie auto o sportowych osiągach można mieć za grosze - ceny - oczywiście używanych aut w serwisach ogłoszeniowych - zaczynają się już od kilku tysięcy złotych. Jeśli to zbyt duży wydatek, zakup hot hatcha można sfinansować kredytem samochodowym.

Hot hatch do 10 tys. zł

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Hot hatche do 10 tys. zł

Lp.

Model

Rok produkcji

Silnik

Moc [w KM]

Przyspieszenie [w sek]

Moment obrotowy [w Nm]

Średnia cena [w zł]

1.

mazda 6

2003

2.0 MZR (benzyna)

141

9,9

181

7000

2.

volkswagen golf IV

2000

1.9 TDI

115

10

285

9500

3.

ford focus mk1

2003

1.8 16V (benzyna)

115

10,3

158

6000

4.

audi a3 8p

2001

1.9 TDI

110

10,5

235

9000

5.

ford focus mk2

2005

1.6 Duratec TI-VCT (benzyna)

115

10,8

155

10 000

6.

seat leon

2003

1.6 (benzyna)

105

10,9

148

8500

7.

seat ibiza III

2004

1.4 16V (benzyna)

100

11,2

126

8000

Źródło: Bankier.pl

Raty kredytu dla kwoty 10 tys. zł - kup wymarzone auto


Mazda 6

Model zastąpił w 2002 r. serię 626. Od tego czasu wyprodukowano blisko 3 mln egzemplarzy tego modelu. Do tej pory powstały trzy generacje mazdy 6. Pierwsza produkowana była do 2008 r. Oprócz wersji hatchback Mazda wypuściła także wersję sedan i kombi.

Mazda 6 (pierwsza generacja) Mazda 6 (pierwsza generacja) (fot. Nadesłane / )

Na rynku dominują dwulitrowe diesle i auta z silnikami benzynowymi. Na tapetę wzięliśmy właśnie dwulitrowego diesla o mocy 141 KM. Czterocylindrowy silnik dysponuje maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 181 Nm, który osiąga przy 4100 obrotach na minutę. Mazda 6 pierwszej generacji do setki rozpędza się w 9,9 sek. Osiąga maksymalną prędkość 206 km/h. Spala 8,5 l/100 km. Na trasie spalanie spada do 6,6 l/100 km.

Volkswagen golf IV

W rankingu Hot Hatch nie mogło zabraknąć nieśmiertelnego volkswagena golfa. W kategorii do 10 tys. zł postawiliśmy na czwartą generację tego modelu wyposażoną w wysokoprężny, turbodoładowany silnik 1.9 TDI.

Volkswagen golf Volkswagen golf (fot. Pixabay.com / )

Jednostka o mocy 115 KM gwarantuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 285 Nm osiągany przy 1900 obrotów na minutę. Golf IV z tym silnikiem przyspiesza do setki w równo 10 sek. Auto może rozpędzić się do 195 km/h.

Przy spokojnej jeździe pali średnio nieco ponad 5 litrów na 100 km.

Ford focus mk1

Ford focus w 1998 r. zastąpił na rynku model escort. Rok później do wersji hatchback dołączyły sedan i kombi. Model poddano niewielkiemu liftingowi w 2001 r. Zmodernizowano wówczas m.in. przednie reflektory w które zintegrowano kierunkowskaz oraz tylne lampy, zderzaki oraz wnętrze.

Ford focus mk1 Ford focus mk1 (fot. Pixabay.com / )

Do tej pory na rynku pojawiły się cztery generacje focusa. Pierwsza generacja oferuje czterocylindrowe silniki benzynowe 16V o pojemności od 1,4 do 2 litrów, a także turbodiesle.

Wersja benzynowa ze 115-konnym silnikiem 1.8 16V do setki rozpędza się w 10,3 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 158 Nm osiągany przy 3750 obrotów na minutę. Auto rozpędza się do 198 km/h. Na autostradzie spala 5,9 l/100 km, w mieście niemal dwukrotnie więcej – 10,4 l/100 km.

Audi a3

Model a3 zadebiutował na rynku w 1998 r. Został oznaczony dodatkowym symbolem 8l. Od tamtej pory na drogi wyjechały dwie kolejne generacje – 8p i 8v. Na 2019 r. planowany jest debiut kolejnej generacji audi w wersji hatchback.

Audi a3 (pierwsza generacja) Audi a3 (pierwsza generacja) (fot. materiały prasowe / )

Pierwsza generacja audi a3 była wyposażana w kilka wariantów silników benzynowych od 101 do 180 KM oraz w pięć wariantów silników wysokoprężnych od 90 do 130 KM. Bawarski koncern stworzył także model S3 z silnikiem 1.8 T o mocy 224 KM.

Model wyposażony w 110-konny silnik 1.9 TDI do setki rozpędza się w 10,5 sek. Maksymalny moment obrotowy tej wersji to 235 Nm osiągane przy 1900 obrotów na minutę. Jednostka pozwala rozwinąć maksymalnie 194 km/h.

Audi A3 z silnikiem 1.9 TDI spada w zależności od sposobu jazdy od 4 do 6,5 l/100 km.

Ford focus mk2

W 2003 r. na rynku pojawiła się druga generacja forda focusa. Dwa lata później model wzbogacono o wersje sedan i kombi, a w 2006 r. zaprezentowano copue-cabrio z elektrycznie otwieranym dachem. W 2008 r. koncern zaprezentował forda focusa rs z pięciocylindrowym turbodoładowanym 2,5-litrowym silnikiem o mocy 305 KM.

Klasyczna wersja oferowana była z sześcioma rodzajami silników benzynowych z wielopunktowym wtryskiem sterowanym elektronicznie o pojemności od 1,4 do 2,5 litra oraz turbodoładowane silniki diesla w pięciu wariantach pojemności.

Wersja ze 115-konnym 1.6 duratec ti-vct pozwala rozpędzić się do setki w 10,8 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki do 155 Nm. Auto rozpędza się do 190 km/h. W zależności od trybu jazdy spala od 5,4 do 8,7 litra na 100 km.

Seat leon

Pierwsza wersja leona, która z taśmy produkcyjnej zjechała w 1998 r. była usportowioną wersją modelu Toledo. Auto produkowano do 2005 r., gdy na rynku pojawił się autonomiczny model.

Seat oferuje leona z 12 różnymi silnikami benzynowymi o pojemności od 1,4 do nawet 2,8 litra i mocy od 75 do 204 KM.

Seat leon Seat leon (fot. materiały prasowe / )

Leon ze 105-konnym benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 10,9 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 148 Nm przy 4500 obrotach na minutę.
Auto w trasie spala ok. 5,5 l/100 km, w mieście spalanie wzrasta do nieco ponad 9 litrów na 100 km.

Seat ibiza III

W naszym rankingu hatchbacków do 10 tys. zł uwzględniliśmy także seata ibizę trzeciej generacji. Model produkowany był w latach 2001 – 2008, także w sportowych wersjach FR oraz Cupra. Producent oferuje ibizę z silnikami benzynowymi o mocy od 54 do 150 KM i wysokoprężnych o mocy od 75 do 160 KM.

Seat ibiza III Seat ibiza III (fot. materiały prasowe / )

W przedziale do 10 000 zł wybraliśmy ibizę z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra. Auto z tym 100-konnym silnikiem osiąga 100 km/h po 11,2 sek. Maksymalny moment obrotowy to 126 Nm przy 4400 obrotach na minutę. Silnik pozwala osiągnąć prędkość 191 km/h.
Auto pali w trasie ok. 5,5 litra na 100 km, a w mieście 6,7 l/100 km.

Hot hatch do 15 tys. zł

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Hot hatche do 15 tys. zł

Lp.

Model

Rok produkcji

Silnik

Moc [w KM]

Przyspieszenie [w sek]

Moment obrotowy [w Nm]

Średnia cena [w zł]

1.

audi tt 8n

1999

1.8 T Quattro

180

7,9

235

14 500

2.

alfa romeo gt II

2007

1.9 Multijet 16V

150

9,2

305

12 500

3.

ford focus mk2

2007

1.8 Duratec Flexifuel

125

10,3

165

14 000

4.

toyota auris

2007

2.0 D-4D

125

10,3

300

15 000

5.

fiat bravo II

2007

1.9 TD Multijet

120

10,5

255

12 000

6.

skoda fabia II

2008

1.9 TDI

105

10,8

240

11 500

7.

renault megane

2008

1.6 (benzyna)

115

10,9

152

15 000

Źródło: Bankier.pl

Raty kredytu dla kwoty 15 tys. zł - kup wymarzone auto

Audi tt 8n

Ranking aut w przedziale do 15 000 zł otwiera audi tt 8n. Producent proponuje ten model jedynie w wariancie benzynowym. W większości przypadków to silniki o pojemności 1,8 i mocy od 150 do 180 KM. Do wyboru jest także wersja z 250-konnym silnikiem 3.2 V6.

Audi tt 8n ze 180-konnym silnikiem 1.8 T i 6-biegową skrzynią biegów do setki rozpędza się w 7,9 sek. Dostępne jest w średniej cenie 14 500 zł. Maksymalny moment obrotowy napędu to 235 Nm osiągany w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obrotów na minutę.

Audi tt Audi tt (fot. Pixabay.com / )

Turbodoładowana jednostka pozwala rozpędzić się do 226 km/h. Nie jest to jednak auto dla lubiących zaoszczędzić na paliwie. Audi tt 8n pali średnio 9,5 l/100 km.

Alfa romeo gt II

Alfa romeo gt zostało stworzone z podzespołów modeli 156 i 147. Producent oferuje trzy benzynowe napędy o mocy od 140 do 240 KM i jeden diesla – 1.9 multijet 16V o mocy 150 KM, który pozwala rozpędzić się do 100 km/h w 9,2 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 305 Nm osiągany przy 2000 obrotów na minutę.

Alfa romeo gt II Alfa romeo gt II (fot. materiały prasowe / )

Auto osiąga maksymalnie 209 km/h. Ma za to znacznie mniejsze spalanie niż auti tt 8n. W mieście pali średnio 8,7 l/100 km, w trasie spalanie spada do 5,4 l/100 km.

Ford focus mk2

Ford focus znalazł się także w czołówce hot hatch w przedziale do 15 000 zł. W tym przypadku wybraliśmy auto z mocniejszym 125-konnym silnikiem benzynowym 1.8 duratec flexifuel o maksymalnym momencie obrotowym 165 Nm osiąganym przy 4000 obrotów na minutę.

Ford focus mk2 Ford focus mk2 (fot. Pixabay.com / )

Auto do 100 km/h rozpędza się w 10,3 sek. Prędkość maksymalna osiągana przez tę jednostkę to 198 km/h. Większa moc niesie ze sobą także większe spalanie paliwa. W przypadku forda focusa mk2 z silnikiem 1.8 duratec flexifuel to w zależności od trybu jazdy średnio od 5,6 do 9,6 l/100 km.

Toyota auris

To następca legendarnej corolli w wersji hatchback. Toyota oferowała go w 10 wariantach silnikowych – 6 benzynowych o mocy od 100 do 147 KM i czterech wysokoprężnych o mocy od 90 do 177 KM. Na warsztat wzięliśmy wersję z jednym z popularniejszych silników diesla montowanych w toyotach - 2.0 D-4D.

Toyota auris (pierwsza generacja) Toyota auris (pierwsza generacja) (fot. materiały prasowe / )

125-konna jednostka pozwala rozpędzić się aurisowi do 100 km/h w 10,3 sek. Maksymalny moment obrotowy to 300 Nm osiągany w zakresie 2000 – 2800 obrotów na minutę.

Auto wyposażone w ten silnik rozpędza się do 195 km/h. Cieszyć może niewielkie spalanie – średnio 5 litrów na 100 km, a przy oszczędnej jeździe po mieście niespełna 6 l/100 km.

Fiat bravo II

Fiat Bravo w 1995 r. zastąpił na taśmie produkcyjnej model tipo. Ostatni egzemplarz pierwszej generacji opuścił fabrykę w 2001 r. Gdy wydawało się, że to koniec fiata bravo (został zastąpiony przez model stilo), po pięciu latach przerwy w 2006 r. na rynku pojawiła się druga generacja.

Fiat bravo II Fiat bravo II (fot. materiały prasowe / )

Fiat oferuje Bravo z czterema silnikami benzynowymi (90-150 KM) i pięć wersji diesla. Przyjrzeliśmy się jednej z nich. To wersja z turbodoładowanym 120-konnym silnikiem 1.9 TD Multijet, dzięki której auto do 100 km/h rozpędza się w 10,5 sek. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 255 Nm przy 2000 obrotów na minutę.

Z tym silnikiem pod maską fiat bravo osiąga maksymalnie 194 km/h i spala średnio 5,3 l/100 km.

Skoda fabia II

Skoda fabia, która w 1999 r. zastąpiła model felicia to od lat jedno z najchętniej kupowanych aut przez Polaków. Hatchback drugiej generacji produkowany był w latach 2007 – 2010. Dostępny jest w siedmiu wersjach silnikowych – czterech benzynowych o mocy od 60 do 105 KM i trzech wysokoprężnych (70-105 KM).

Skoda fabia Skoda fabia (fot. materiały prasowe / )

W rankingu uwzględniliśmy fabię z najmocniejszym 105-konnym silnikiem benzynowym z turbosprężarką - 1.9 TDI. Jednostka pozwala na przyspieszenie do setki w 10,8 sek i rozpędzenie auta do maksymalnie 190 km/h. Maksymalny moment obrotowy to 240 Nm przy 1800 obrotów na minutę.

Jednostka 1.9 TDI zapewnia niewielkie spalanie na poziomie 5 litrów na 100 km.

Renault megane II

Ostatnie miejsce w naszym rankingu Hot Hatch do 15 000 zł zajęło renault megane drugiej generacji, które zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2002 r. Rok później zwyciężyło w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Model przeszedł też niewielki facelifting w 2006 r.

Auto z napędem benzynowym dostępne jest z pięcioma rodzajami silników – od 98-konnych do dwulitrowych w wersji sport o mocy 225 KM. Do wyboru jest także siedem wersji diesla.

Renault megane Renault megane (fot. materiały prasowe / )

Renault megane II z silnikiem benzynowym 1.6 16V WT o mocy 115 KM do setki rozpędza się w 10,9 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 152 Nm osiągane przy 4200 obrotów na minutę.

Pojazd rozwija 192 km/h 6,8 l/100km, a przy spokojnej jeździe spala średnio niespełna 7 litrów na 100 km.

Hot hatch do 20 tys. zł

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Hot hatche do 20 tys. zł

Lp.

Model

Rok produkcji

Silnik

Moc [w KM]

Przyspieszenie [w sek]

Moment obrotowy [w Nm]

Średnia cena [w zł]

1.

honda civic VIII

2006

1.8 I-VTEC

140

8,9

174

18 000

2.

volvo c30

2008

2.0 diesel

136

9,4

320

16 500

3.

lancia delta

2009

1.4 Turbo-Jet

120

9,8

206

20 000

4.

bmw serii 1 (e87)

2010

116d

115

10,2

260

20 000

5.

ford mondeo

2009

1.8 Duratorq TDCI

125

10,7

320

19 500

6.

kia cee’d

2007

1.6 (benzyna)

122

10,8

154

16 000

7.

renalut megane III

2009

1.5 DCI

105

10,9

240

20 000

Źródło: Bankier.pl

Raty kredytu dla kwoty 20 tys. zł - kup wymarzone auto

Honda civic VIII

O tym, że Japończycy przywiązują dużą wagę do tradycji, wiadomo nie od dziś. Zasada sprawdza się także w motoryzacji, czego dowodzi honda civic. Model pojawił się na rynku w 1972 r. i od tego czasu koncern wypuścił jego dziesięć generacji.

Ósma generacja, której się przyjrzymy, produkowana była od 2006 do 2011 r. w wersjach hatchback, sedan i coupe. Auto wyposażane było w trzy rodzaje silników benzynowych o mocy od 83 do 140 KM. Miłośnicy diesli mogą kupić hondę civic także ze 140-konny silnikiem 2.2 i-CDTi.

Honda civic VIII Honda civic VIII (fot. materiały prasowe / )

Honda civic z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1.8 i-VTEC o mocy 140 KM do 100 km/h rozpędza się w 8,9 sek. Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 174 Nm przy 4300 obrotów na minutę i pozwala rozpędzić się do 206 km/h.

Przy tak dobrych osiągach, pali stosunkowo niedużo – średnio 6,5 litra na 100 km.

Volvo c30

Choć to auto o znacznie bardziej masywnym wyglądzie niż audi tt 8n czy alfa romeo gt, dorównuje im osiągami. Volvo w przypadku modelu c30 oferuje sześć silników benzynowych o mocy od 100 do 230 KM i siedem wysokoprężnych (109 – 180 KM).

Volvo c30 Volvo c30 (fot. materiały prasowe / )

Do analizy wybraliśmy dwulitrowy silnik diesla o mocy 136 KM. Jednostka wyposażona w 6-biegową skrzynię oferuje przyspieszenie do setki w 9,4 sek. I maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obrotów na minutę.

Volvo c30 pozwala rozpędzić się do 205 km/h. Zaletą jest niskie, jak na takie osiągi, spalanie – 7,5 l/100 km podczas jazdy w mieście i 4,6 l/100 km w trasie.

Lancia delta

Na najniższym stopniu podium w kategorii do 20 000 zł umieściliśmy lancię deltę trzeciej generacji. Dwie poprzednie generacje delty produkowane były bez przerwy przez dwie dekady od 1979 do 1999 r. Trzecia ujrzała światło dzienne dopiero w 2008 r. W wersji benzynowej do wyboru mamy cztery silniki o mocy od 120 do nawet 200 KM.

W kategorii do 20 000 zł wybraliśmy lancię deltę z najsłabszym 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo-Jet. Auto wyposażone w tę jednostkę do setki rozpędza się w 9,8 sek i osiąga maksymalny moment obrotowy na poziomie 206 Nm przy 1750 obrotów na minutę. Maksymalna prędkość pojazdu z tym silnikiem to 195 km/h. Średnie spalanie oscyluje wokół 6,5 l/100 km.

BMW 1 e87

BMW serii 1 to pierwszy zbudowany od podstaw kompakt bawarskiego koncernu. W 2011 r. doczekał się elektrycznej wersji e82 activee.

Standardowa wersja serii 1 oznaczona numerami e81 e87 wyposażana była w siedem rodzajów silników benzynowych o mocy od 115 do 265 KM i sześć wysokoprężnych (115-204 KM).

BMW serii 1 (E87) BMW serii 1 (E87) (fot. materiały prasowe / )

Jednym z nich jest 115-konny silnik 116d, który pozwala rozpędzić się do setki w 10,2 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki to 260 Nm przy 2500 obrotów na minutę. Silnik pozwala osiągnąć prędkość 200 km/h. Pali – oczywiście przy znacznie mniejszych prędkościach i spokojniejszym stylu jazdy – średnio 4,5 l/100 km.

Ford mondeo mk4

Ford mondeo w 1993 r. zastąpił na rynku sierrę. W tym czasie z taśmy zjechało pięć generacji modelu. Czwarta produkowana była od 2007 do 2014 r. w wersjach hatchback, sedan i kombi.

Producent oferuje forda mondeo mk4 z szeroką gamą napędów, na którą składa się po dziewięć jednostek benzynowych i diesla.

Ford mondeo mk4 Ford mondeo mk4 (fot. materiały prasowe / )

Auto wyposażone w wysokoprężny silnik 1.8 duratorq tdci o mocy 125 KM z sześciobiegową skrzynią do setki rozpędza się w 10,7 sek. Maksymalny moment obrotowy jednostki osiągany przy 1800 obrotów na minutę to 320 Nm.

Mondeo z tym silnikiem osiąga maksymalnie 200 km/h. Spala średnio niespełna 6 litrów oleju napędowego na 100 km.

Kia cee'd I

Kii cee'd zadebiutowała w 2006 r. podczas wystawy samochodowej w Paryżu zastępując na rynku model cerato. Została zaprojektowana pierwotnie jako pięciodrzwiowy hatchback.

Producent oferował kię cee’d z trzema rodzajami silników benzynowych i trzema wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem common rail.

Kia cee'd Kia cee'd (fot. materiały prasowe / )

Kia cee’d z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l charakteryzuje się 122 KM mocy i przyspieszeniem do setki w 10,8 sek. Maksymalny moment obrotowy silnika wynosi 154 Nm osiągane przy 4200 obrotach na minutę.

Auto rozpędza się maksymalnie do 192 km/h i pali średnio 6,5/100 km.

Renault megane III

Podobnie jak w kategorii Hot Hatch do 15 000 zł, tak i w przypadku aut do 20 000 zł siódme miejsce zajęło renault megane. Tym razem to jednak trzecia generacja tego jednego z popularniejszych modeli francuskiego koncernu. Auto produkowane było w wariantach hatchback, kombi, coupe oraz coupe-cabrio.

W 2010 r. Renault zaprezentowało wersję sedan, która na rynku zadebiutowała jednak jako osobny model fluence.

Renault megane Renault megane (fot. materiały prasowe / )

Trzecia generacja renault megane wyposażana była w sześć rodzajów silników benzynowych i osiem rodzajów jednostek wysokoprężnych.

Auto wyposażone w jednostkę 1.5 dci o mocy 105 KM 100 km/h osiąga w ciągu 10,9 sek. Maksymalny moment obrotowy silnika to 240 Nm przy 2000 obrotów na minutę. Maksymalna prędkość megane z tym silnikiem to 190 km/h. Pojazd charakteryzuje się niewielkim spalaniem – średnio ok 4,5 l/100 km.

przewiń, aby zobaczyć całą tabelę
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę

Hot hatche do 10 tys. zł

Lp.

Model

Rok produkcji

Silnik

Moc [w KM]

Przyspieszenie [w sek]

Moment obrotowy [w Nm]

Średnia cena [w zł]

1.

mazda 6

2003

2.0 MZR (benzyna)

141

9,9

181

7000

2.

volkswagen golf IV

2000

1.9 TDI

115

10

285

9500

3.

ford focus mk1

2003

1.8 16V (benzyna)

115

10,3

158

6000

4.

audi a3 8p

2001

1.9 TDI

110

10,5

235

9000

5.

ford focus mk2

2005

1.6 Duratec TI-VCT (benzyna)

115

10,8

155

10 000

6.

seat leon

2003

1.6 (benzyna)

105

10,9

148

8500

7.

seat ibiza III

2004

1.4 16V (benzyna)

100

11,2

126

8000

Źródło: Bankier.pl

Skorzystaj z pomocy eksperta

2019-11-28

Karta kredytowa - co to jest? Jak działa karta kredytowa?

Karta kredytowa to bardzo wygodny produkt kredytowy – regularne spłaty zobowiązania pozwolą uniknąć naliczania odsetek, a termin, w którym należy uregulować wykorzystany limit kredytowy jest dłuższy niż miesiąc. Jak korzystać z kart kredytowych, żeby korzystać z darmowego kredytu?

2019-11-21

Kredyt konsolidacyjny - co to jest? Rodzaje i warunki

Kredyt konsolidacyjny polega na połączeniu wszystkich posiadanych zobowiązań w jedno. Zamiast kilku rat kredytowych płacimy tyko jedną. Skonsolidować możemy kredyt gotówkowy, samochodowy, ratalny, karty kredytowe czy zadłużenie rachunków bieżących.

2019-10-01

Jak obliczyć, sprawdzić i zwiększyć zdolność kredytową?

Jak można sprawdzić, ile wynosi własna zdolność kredytowa? Czy trzeba z tym zagadnieniem udać się do banku? Odpowiadamy na te i inne pytania.

Kredyt dla nowych firm na start - jak dostać? Warunki.

Niezależnie jednak od tego, kto zabiera się za tworzenie firmy, potrzebuje odpowiedniego kapitału na jej rozwój. Niestety, nie każdy posiada oszczędności i nie wszyscy mogą liczyć na wsparcie rodziny i przyjaciół. Wówczas jedynym rozwiązaniem wydaje się być kredyt dla nowych firm

Hot hatche do 10, 15, 20 tys. Ranking sportowych aut

Hot Hatche, używane sportowe samochody coupe, można kupić już za mniej niż 10 tys. zł. Przeglądając setki ofert na serwisach ogłoszeniowych, wybraliśmy po siedem aut typu hot hatch w trzech przedziałach cenowych - do 10 tys. zł, 15 tys. zł i 20 tys. zł. Kryteriami, które posłużyły za podstawę naszego wyboru, było przyspieszenie, osiągi silnika przy jednocześnie niskiej cenie, a także dostępność danego modelu w Polsce w oparciu o ogłoszenia sprzedaży w najpopularniejszych serwisach ogłoszeniowych.

Pożyczka pod zastaw samochodu - na czym polega?

Nie każdy klient może starać się o pożyczkę, gdy posiada inne zadłużenia lub jego historia kredytowa pozostawia wiele do życzenia. Co zrobić w takiej sytuacji? Dobrym rozwiązaniem może okazać się wówczas pożyczka pod zastaw samochodu, którą udzielają firmy pozabankowe

Kredyt gotówkowy 100 tys. na 10 lat - warunki, zarobki, rata

Zmieniający się styl życia i rosnące potrzeby konsumenckie sprawiają, że staramy się ciągle podnosić standard naszego życia, na co nie zawsze mamy wystarczająco dużo pieniędzy. Nie można się zatem dziwić temu, że coraz większa grupa osób decyduje się na zaciągnięcie kredytu.

Ikona informacji
poradniki