Forum Ogólne

Re: Likwidacja czy zawieszenie działalności

Zgłoś do moderatora
Piotr Sz dnia 29/05/2005 18:12 napisał :

"Jakie dane z mojej strony bylyby pomocne? "

Wszystko :-)
- forma prowadzenia DG
- forma opodatkowania (PIT, CIT, VAT), sposoby rozliczenia
- forma prowadzenia księgowości podatkowej (jeśli KPiR - to jaka metoda : kasa, czy memoriał), robisz sam, czy przez biuro rachunkowe (chodzi o szybki dostęp do dokumentów)
- czy jesteś płatnikiem płacącym składki tylko za siebie (ew. zatrudnianie pracowników)
- od kiedy prowadzisz DG
- okresy "zawieszeń" (daty od - do)
- czy w okresie "zawieszeń" występowały przychody, bądź koszty (również odpisy amortyzacyjne) , albo zakupy towarów i materiałów (w przypadku opodatkowania na zasadach ogólnych), w przypadku ryczałtu - jak wygląda książka przychodów za oktresy "zawieszeń", w przypadku karty - czy wystawiałeś w okresie "zawieszeń" faktury, czy zgłaszałeś przerwy w US (czy pokrywają się one z okresami "zawieszeń")
- czy w okresie "zawieszeń" podejmowałeś jakieś czynności związane z Twoją DG (np zawieranie umów) i co ZUS o nich może wiedzieć
- od czego rozpoczęła się "sprawa z ZUS-em" na temat "zawieszeń" i jak ona przebiegała (w szczegółach). Daty.
- treść składanych przez Ciebie wyjaśnień w ZUS (kopie lub zapiski zapewne posiadasz). Ten punkt może mieć kluczowe znaczenie - ponownie sugeruję przeczytanie wątku : wiele powiedziano tu na temat "min" przy składaniu wyjaśnień. Szczególnie kłopotliwe może być nie do końca przemyślane udzielenie odpowiedzi na pytanie "dlaczego Pan "zawieszał" działalność ?"
- inne czynności Twoje i ZUS-u podczas postępowania. Czy dostarczałeś im dokumenty , jakie, jak przebiegała kontrola (kontrole), czy masz protokóły z kontroli (treść)
- treść pisma otrzymanego przez Twoją żonę (podejrzewam, że to jest jednak decyzja), data wystawienia, data otrzymania.