Wynik operacyjny był nieznacznie niższy od oczekiwań (2,6 proc.) i sięgnął 24 mln zł. Zysk obniżyły o 2,8 mln zł zdarzenia jednorazowe, głównie odpisy aktualizacyjne.
Przychody Agory wzrosły rok do roku o 57 proc. do 351,7 mln zł i były o 2,9 proc. wyższe od konsensusu PAP Biznes.
Segment "film i książka" wypracował w czwartym kwartale 16 mln zł zysku operacyjnego wobec 43,4 mln zł straty rok wcześniej, a przychody wzrosły czterokrotnie do 142 mln zł. W IV kw. sieć kin Helios sprzedała 3,4 mln biletów, co stanowiło ponad 79 proc. sprzedaży z IV kw. 2019 roku. W całym ubiegłym roku w Polsce sprzedano 29 mln biletów, co oznacza wzrost o 47 proc. Ze względu na pandemię kina były zamknięte w 2021 roku przez 140 dni.
Działalność prasowa Agory w czwartym kwartale zwiększyła sprzedaż o 4,1 proc. do 56 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł o 72 proc. do 2,5 mln zł. Zwiększyły się bowiem koszty operacyjne segmentu, głównie w wyniku wzrostu kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników - od 15 kwietnia do 15 października 2020 r. Agora czasowo obniżyła wymiar czasu pracy oraz wynagrodzenia o 20 proc. Wzrosły też inne koszty.
Przychody cyfrowe "Gazety Wyborczej" w 2021 r. stanowiły blisko 40 proc. całkowitych przychodów dziennika i wzrosły dwukrotnie w ciągu dwóch ostatnich lat. Przychody z subskrypcji treści Wyborcza pl wzrosły o blisko 24 proc. rok do roku. Grupa zakończyła rok z 286,1 tys. subskrypcji cyfrowych i 54,9 tys. sprzedaży "papierowej".
W segmencie reklamy zewnętrznej sprzedaż zwiększyła się w czwartym kwartale o 27 proc. do 45,4 mln zł. Dużo wolniej rosły koszty, przez co wynik operacyjny zwiększył się pięciokrotnie do 7,2 mln zł. Agora donosi o rosnącym udziale nośników cyfrowych w zależnej grupie AMS - na koniec 2021 roku było to 29 proc. wszystkich nośników.
Biznes internetowy grupy wypracował w IV kw. prawie płaskie rdr przychody na poziomie 80,4 mln zł, natomiast zysk operacyjny spadł o 16 proc. do 13,8 mln zł. Wzrosły koszty wynagrodzeń oraz usług obcych, głównie koszty usług marketingowych, komputerowych i pozostałych w Gazeta pl. Wyższe były też nakłady na dzierżawę powierzchni reklamowych w spółce Yieldbird i ogłoszeniowych w grupie HRlink.
Działalność radiowa przyniosła grupie 6,4 mln zł zysku operacyjnego, o 3 mln zł więcej niż w IV kw. 2020 rok. Przychody wzrosły o 32 proc. do 35,8 mln zł. Udział stacji grupy w słuchalności był rekordowy i sięgnął 7,5 proc. (PAP Biznes)
kuc/ osz/