"Za nami intensywny okres inwestycji. Obecnie koncentrujemy się na dalszym rozwoju na rynkach zagranicznych, na których realizujemy sprzedaż wysokomarżowych, skalowalnych usług oferowanych w modelu self-service, charakteryzujących się jednocześnie wysoką dynamiką wzrostu" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Szałaśnik, dyrektor finansowy Vercom.
"Historycznie podwajaliśmy wynik EBITDA co około 2 lata i mocno liczymy na to, że konsekwentna realizacja strategii pozwoli nam utrzymać podobną dynamikę wzrostu w przyszłości" - dodał.
Przychody Vercomu w 2022 r. wyniosły ponad 260 mln zł, co oznacza wzrost o 45 proc. rdr, marża brutto zwiększyła się ponad 2-krotnie do blisko 116 mln zł.
Z kolei skorygowana EBITDA osiągnęła wartość ponad 55 mln zł odnotowując 49 proc. wzrost rdr.
"W związku z rekordowymi wynikami oraz zakończeniem intensywnego okresu inwestycji, zarząd podjął decyzję o ustanowieniu polityki dywidendowej. Zakłada ona wypłatę co najmniej 50 proc. skonsolidowanego zysku netto za rok 2022 i kolejne. Zarząd planuje rekomendować WZA wypłatę dywidendy za miniony rok w wysokości ok. 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, który osiągnął wartość 31 mln zł" - podano w komunikacie.
Zarząd planuje rekomendować WZA wypłatę dywidendy za miniony rok w wysokości ok. 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, który osiągnął wartość 31 mln zł.
Spółka w maju 2021 r. przeprowadziła IPO, podczas którego zapowiadała szereg akwizycji. Przejęcie MailerLite było ostatnią z nich. W sumie Vercom na M&A przeznaczył ponad 400 mln zł. Firma chce się teraz skupić na dalszym rozwoju działalności na międzynarodowym rynku oraz integracji przejętych podmiotów. (PAP Biznes)
alk/ ana/