"Bieżący rok powinien być lepszy od poprzedniego, choćby w związku z poprawą sytuacji ogólnogospodarczej i spodziewanym wzrostem inwestycji. Zakładamy, że aktywność klientów w kolejnych miesiącach będzie się stopniowo nasilać. Bardziej odczuwalnego ożywiania spodziewamy się jednak w drugiej połowie roku kalendarzowego" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Jak podano, w roku obrotowym 2024/25 spółka będzie kontynuowała działalność w oparciu o dotychczasową strategię na lata obrotowe 2020/2021 - 2024/25, która w ocenie zarządu jest optymalna z punktu widzenia realizacji celów biznesowych i budowy wartości dla akcjonariuszy.
Grodno przyjmie i przedstawi nową strategię do końca roku obrotowego 2024/25, czyli do końca marca 2025 r.
Spółka poinformowała również, że zgodnie z najnowszymi szacunkami, w marcu wypracowała 110,8 mln zł skonsolidowanych przychodów, o 5 proc. mniej rdr. W całym roku obrotowym 2023/24 przychody grupy wyniosły 1.187,0 mln zł, co oznacza spadek o 3 proc. rdr.
"Duży wpływ na marcową dynamikę sprzedaży, podobnie jak we wcześniejszych miesiącach, miał spadek cen na hurtowym rynku modułów fotowoltaicznych, choć należy zaznaczyć, że wolumenowo w segmencie OZE odnotowaliśmy wzrost. Na marzec przypadło też mniej dni handlowych niż rok wcześniej, co również było odczuwalne, szczególnie przy obecnej koniunkturze" – poinformował prezes.
"Stosunkowo niska dynamika sprzedaży w roku 2023/24 wynikała z bezprecedensowego spadku cen komponentów fotowoltaicznych, a także ze słabej koniunktury w branży elektrotechnicznej. Poradziliśmy sobie jednak dobrze, skupiając się na rozwinięciu sieci sprzedaży, inwestując w logistykę i procesy magazynowe, a także w nowe współprace handlowe. Dobrze przygotowaliśmy się na kolejne miesiące" – dodał.(PAP Biznes)
mil/ ana/