Atlanta Poland, działająca na rynku bakalii, wyda w przyszłym roku 6-7 mln zł na rozwój mocy produkcyjnych w zakładzie w Gdańsku. Spółka nie planuje na razie budowy nowej fabryki w Trójmieście - poinformował Dariusz Mazur, prokurent i główny akcjonariusz Atlanty Poland.
"Podjęliśmy decyzję o inwestycjach w rozwój mocy produkcyjnych w naszym zakładzie w Gdańsku. Zdobywamy nowych klientów, a tamtejsza fabryka pracuje już na 100 proc. swoich możliwości. Chcemy w 2015 r. zwiększyć jej moce do 60 ton dziennie przy dwóch zmianach z obecnych 48 ton przy trzech zmianach" - powiedział w rozmowie z PAP Mazur.
"Szacujemy, że na przebudowę tego zakładu i nowe linie produkcyjne wydamy ok. 6-7 mln zł" - dodał.
Mazur poinformował, że zwiększona produkcja trafi przede wszystkim do segmentu B2B.
"Chodzi o przetwórstwo na potrzeby przemysłu cukierniczego i piekarniczego" - dodał.
Atlanta będzie także kontynuować inwestycje odtworzeniowe w zakładzie we Włocławku, gdzie prowadzone jest konfekcjonowanie bakalii.
"We Włocławku większość nakładów ponieśliśmy już w poprzednich latach. W przyszłym roku nie przekroczą one 1 mln zł" - skomentował Mazur.
Dodał, że planowane w obu fabrykach inwestycje nie pociągną za sobą wzrostu zatrudnienia.
Atlanta Poland informowała wcześniej, że rozważa budowę nowego zakładu w Trójmieście. Szacowano, że projekt pochłonie ponad 20 mln zł.
"Ze względu na inwestycje przeprowadzone we Włocławku i zaplanowane w dotychczasowym zakładzie w Gdańsku, nie musimy na razie budować nowej fabryki. Będziemy obserwowali rozwój naszej spółki i rynku. Jeśli pojawi się potrzeba dalszej rozbudowy mocy, wówczas zdecydujemy o realizacji tego projektu, ale na razie jest to odległa perspektywa" - skomentował Mazur.
Obecnie Atlanta Poland posiada dwa zakłady produkcyjne: we Włocławku, gdzie wytwarza asortyment dla klientów detalicznych, oraz w Gdańsku skąd produkcja trafia zarówno do hurtu, jak i detalu.
Jolanta Wasiluk (PAP)
jow/ ana/