Forum Ogólne

Re: Likwidacja czy zawieszenie działalności

Zgłoś do moderatora
Witam wszystkich !!!
Tak jak obiecałam piszę to, co sformułowałam w odpowiedzi do ZUS:
"Dotyczy: uzasadnienie czasowego zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej.
Prowadząc działalność osobiście w branży handlowej opodatkowanej w formie ryczałtu ewidencjonowanego, zaprzestałam czasowo prowadzenia działalności w okresach od..... do.... oraz od.... do.... na podstawie wykładni dotyczącej artykułu 13 pkt. 4 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych z dnia 13 października 1998 roku (zawartej także na stronie internetowej ZUS www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp?rozdz-rozdz9), gdzie zapisano, iż "wyrejestrowanie z ibezpieczeń a następnie zgłaszanie do nich powinno następować także w przypadku, gdy zaprzestanie działalności ma charakter czasowy. Nie jest przy tym wymagane wyrejestrowanie w organie ewidencyjnym." Zgodnie z wymogami wyrejestrowałam siebie jako ubezapieczonego na formularzu ZUS ZWUA oraz jako płatnika na formularzu ZUS ZWPA a po przerwie wznawiałam ubezpieczenie na formularzu ZUS ZUA oraz ZUS ZFA (na podstawie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 4 grudnia 1998 roku określającego wzór zgłoszeń do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, imiennych raportów miesięcznych (...) Dz.U. z późniejszym Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 sierpnia 2003 roku Dz.U. Nr 150 poz. 1457).
Przypominam jednocześnie, iż wpis do ewidencji działalności gospodarczej nie jest wystarczającą przesłanką faktu prowadzenia działalności, ani - w konsekwencji - dla powstania obowiązku ubezpieczenia społecznego (na podstawie wyroku Sądu Najwyższego z 06.09.2000 SN II UKN 692/99 OSNP 2002/5/124.
W okresach, w których wyrejestrowałam siebie z ubezpieczeń społecznych nie prowadziłam działalności gospodarczej ze względu na sezonowość mojej branży. Okres od grudnia do marca jest praktycznie nie przynoszący żadnych zyskow. Uzyskiwane przeze mnie dochody nie pokryły by moich kosztów (opłaty targowe, koszty związane z transportem a także opłaty ZUS i podatki).

To na tyle. A wczoraj dostałam pismo z ZUS o treści:
"ZUS o/Toruń Inspektorat w Grudziądzu Wydział Ubezpieczeń i Składek uprzejmie informuje, że zostało zakończone postępowanie wyjaśniające w sparwie obowiązku ubezpieczenia z tytułu prowadznie pozarolniczej działalności.
Po przeprowadzonych postępowaniu wyjaśniającym Inspektorat uznał zgłoszone przerwy w działalności w okresach od....do oraz od..... do......"

Ale czy mogę spokojnie spać? Oto jest pytanie!
Myślę, że po przeczytaniu całego forum można napisać o wiele lepsze pismo. Bardziej ambitne. Ale zaryzykowałam krótką formą. Nastawiona byłam na większą walkę i lepszę argumenty zostawiłam sobie na koniec. Ale chyba wystarczyło. Mam nadzieję, że na zawsze......
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i trzymam kciuki.
Kasia


P.S.
Mam nadzieję, że Puls Biznesu zainteresował się problemem poważnie!!!!!
Kasia