[2018-04-26 08:30:29] Warszawa (PAP) - Dom Development miał w I kwartale 2018 roku 17,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 11,9 mln zł konsensusu i wobec straty rok wcześniej na poziomie 1 mln zł. Analitycy oceniają wyniki dewelopera jako bardzo dobre. Jak wskazują, główną przyczyną pozytywnego zaskoczenia była wysoka marża brutto na sprzedaży.
DM mBANKU, RAPORT PORANNY
"Główną przyczyną pozytywnego zaskoczenia była wysoka marża brutto na sprzedaży w
wysokości 29,9 proc. vs. oczekiwane przez nas 26,4 proc. Względem pierwszego kwartału 2017 roku marża wzrosła o 6,8 p.p.
Wyższy od oczekiwań był również średni przychód na 1 mieszkanie, który wyniósł 488 tys. zł (poziom zbliżony rdr).
W pierwszym kwartale 2018 roku zadłużenie spółki spadło o 81 mln zł. Dom zakończył kwartał z gotówką netto w wysokości 17 mln zł.
Podsumowując, wyniki Dom Development za pierwszy kwartał oceniamy bardzo dobrze. Wspierają one naszą całoroczną prognozę. Zarówno średni przychód na mieszkanie, jak i średnia marża deweloperska były w pierwszym kwartale wyższe od naszych całorocznych założeń.
Zwracamy uwagę, że większość tegorocznych przekazań mieszkań będzie miała miejsce w ostatnim kwartale roku, a wyniki pierwszego kwartału mają umiarkowane znaczenie dla całorocznego zysku (ZN w pierwszym kwartale stanowi 7 proc. całorocznej prognozy)".
**************
Dom Development miał w I kwartale 2018 roku 17,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 11,9 mln zł konsensusu i wobec straty rok wcześniej na poziomie 1 mln zł. Przychody spółki w tym okresie wyniosły 203,5 mln zł wobec 192,7 mln zł konsensusu i 113 mln zł rok wcześniej.
Zysk brutto na sprzedaży Dom Development w pierwszym kwartale wyniósł 60,8 mln zł wobec 26 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Zysk operacyjny wyniósł 22,5 mln zł, podczas gdy w pierwszym kwartale 2017 roku spółka odnotowała stratę operacyjną na poziomie 0,95 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał EBIT na poziomie 22,5 mln zł.
Przychody na rynku warszawskim wyniosły 189 mln zł, na rynku wrocławskim 2,1 mln zł, a na rynku trójmiejskim 12,4 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży w tych obszarach geograficznych (przed alokacją ceny nabycia Euro Stylu) wyniósł odpowiednio: 57,9 mln zł, 0,3 mln zł i 4,1 mln zł. (PAP Biznes)
sar/ jtt/
DA SIĘ ? , DA SIĘ !