[2017-11-29 12:34:15] Warszawa (PAP) - Marvipol Development - spółka,      która powstanie po podziale obecnej grupy Marvipol, planuje wypłacać      dywidendę - poinformował prezes Mariusz Książek. Dodał, że spółka zajmie      się tematem przyszłej polityki dywidendowej części deweloperskiej po      podziale.     
       "Motoryzacja płaci dywidendę i będzie płaciła pewnie większą, to będzie        klasyczna spółka dywidendowa na dobrym procencie. Z kolei branża        deweloperska jest kapitałochłonna. Będą to dwie odrębne polityki        dywidendowe" - powiedział w środę prezes Marvipolu.     
       "Spółka deweloperska też będzie płaciła dywidendę, po spin-offie        będziemy o tym myśleć intensywnie, ale nie będzie to od razu 100 proc.        zysku" - dodał.     
       Marvipol to spółka deweloperska oraz importer, wyłączny przedstawiciel        na Polskę oraz diler samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin.        Akcjonariusze grupy zdecydowali 20 listopada o podziale spółki Marvipol        poprzez przeniesienie części jej majątku na spółkę Marvipol Development.        Plan podziału zakłada, że docelowo na giełdzie notowane będą dwa        podmioty - deweloperski Marvipol Development i motoryzacyjny British        Automotive Holding - o takiej samej wyjściowej strukturze akcjonariatu.     
       W czerwcu tego roku akcjonariusze Marvipolu uchwalili przeznaczenie na        dywidendę 34,1 mln zł, czyli 0,82 zł na akcję, za 2016 r. Pierwotnie        zarząd rekomendował 0,41 zł dywidendy na akcję. Nationale Nederlanden        OFE złożył projekt wypłaty 0,89 zł na akcję. Zarząd Marvipolu, po        uzyskaniu zgody kredytującego spółkę mBanku oraz obligatariuszy,        przychylił się do wniosku o wypłatę wyższej dywidendy.     
       "Przy podziale, wszystkie dotychczasowe obligacje są przypisane        deweloperce, wobec czego zniknie w motoryzacji problem związany z        uzyskiwaniem zgody obligatariuszy w przypadku chęci wypłaty dywidendy        wyższej niż 50 proc." - powiedział w środę Wiesław Latała,        wiceprzewodniczący rady nadzorczej Marvipolu.     
       8 listopada spółka informowała, że British Automotive Holding w 2018 r.        wypłaci dywidendę w wysokości co najmniej połowy zysku spółki za 2017        r., a w kolejnych latach będzie zwiększać udział zysku przeznaczanego na        dywidendę o 10 pkt. procentowych rocznie, do 80 proc. dla zysku za 2020        r. (PAP Biznes)     
       sar/ ana/