Od kilku lat obserwuje wnikliwie rynek e-commerce w zakresie opon. Wg mnie, ich siła polega głównie na tym, że posiadają obecnie na 4 pierwszych miejscach w Google po wpisaniu hasła OPONY swoje sklepy: 1 - opony.com.pl, 2 - oponeo.pl, 3 - opony.com, 4 - 4opony.pl
Ich działalność marketingowa jest oczywiście dużo bardziej obszerna (wliczając profil i silną aktywnośc na Facebook) ale jestem przekonany że nie daje takich efektów jak pozycja na Google. Posiadają również jeden sklep (motostrada.pl) na porównywarkach i czasami powalczą też cenowo ale generalnie nie mają najniższych cen. Z ciekawszych pozycji jest jeszcze jeden sklep na spółkę z nasza-klasa.pl (slkepzoponami.pl) i jeszcze kilka innych satelitarnych (sądzę, że nie ma z nich za dużego obrotu).
Uważam, że geniusz Oponeo polega na od dawna wbetonowanej pozycji na Google, to im daje największą siłę. Poniżej bananie metodą eyetracka, popatrzcie gdzie jest "gorąco" http://farm4.static.flickr.com/3118/2572195187_7dc9731ee4.jpg
Przeczytajcie również to badanie: http://www.seoparty.net/news/artykuly/rozklad_klikniec_w_google
Jak widać, na samej górze wyszukiwarki Google odbywa się cała zabawa, miejsca poniżej piątego nie mają znaczenia. Oponeo zwija cały ruch, który pochodzi z Google a jest to ruch potężny.
Nie wiadomo jednak jaka będzie przyszłość. Google wprowadziło w ostatnim czasie bardzo dużo zmian do algorytmu wyszukiwania, pozycje się mocno tasują. Jeśli moja teza się potwierdzi (przychody Oponeo to głównie pozycja w Google) to co się stanie jak sklepy Oponeo spadną niżej na wyszukiwarce? Czy grono lojalnych klientów jest wystarczające aby utrzymać trend wzrostowy i prognozy sięgające 10mln?
Nie wiem, ale mam nadzieje że tak bo siedze w tej spółce po 12,30 i nie mam póki co zamiaru sprzedawać. Oponeo podejmuje bardzo przemyślane działania, wg mnie jest to spółka skazana na sukces.
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?