• Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [46.112.80.*]
    Szlachetni Panowie!
    Zrobiłem małe prognozowanie tego jak może wyglądać sprzedaż IFZ w następnych latach i chciałem się tym podzielić, aby poznać wasze zdanie i ewentualne uwagi.
    Kierowały mną następujące założenia:
    - sprzedaż będzie się kształtowała podobnie do sprzedaży tytułów o podobnej charakterystyce, ocenach oraz liczbie followers na Steam w poprzednich latach;
    -Oceny do czasu premiery uda się wyciągnąć na poziom 80%+;
    -Zdecydowana większość sprzedaży będzie miała miejsce w latach 2025-2026;
    -Premiera będzie miała miejsce na początku 2026 roku;
    -Tytuły na bazie których estymowałem poziom sprzedaży: Timberborn, Pillars of Eternity, Endless legend, Victoria 3, Banished, Kingdoms and castles, Dawn of men, Anno 1800, Workers & resources, They are billions (jeśli ktoś zna jeszcze pasujące tytuły pod kątem rodzaju gry i liczby followers to dajcie znać).
    - Przyjmowałem trzy scenariusze: pesymistyczny (bazujący na najgorszej sprzedaży), średni (wyliczany tak jak wskazywały średnie wskaźników) oraz optymistyczny (sprzedaż najlepszego tytułu) potem poszczególnym scenariuszom przypisywałem prawdopodobieństwa wystąpienia od 5% do 30% i na bazie tego wyliczałem prognozowaną wartość sprzedaży. Wynik wyszedł 1330528 szt.
    -Potem wyliczałem przychód również w trzech scenariuszach: pesymistyczny zakładał sprzedaż 80% prognozowanej sprzedaży i przychód na jeden egzemplarz na poziomie obecnym 48 PLN (czyli nie uwzględniającym wyższej ceny pełnej wersji), scenariusz umiarkowany zakłada sprzedaż 1330528 szt. I przychód z jednej sztuki na poziomie 52 pln oraz scenariusz optymistyczny zakładający taki sam poziom sprzedaży ale przychód z jednej sztuki na poziomie 60 pln.
    -Od wszystkich wyników oczywiście odjąłem to co już wpłynęło do spółki ze sprzedaży 530000 egzemplarzy w tym roku.
    -Do wartości zysku ze sprzedaży IFZ dodałem łącznie za dwa lata 2 mln pln zysku ze sprzedaży backcatalogu.

    Wyniki: Zysk netto (szacowany był poprzez przyjęcie identycznego stosunku zysku netto do przychodów oraz do zysku operacyjnego jaki wynika z raportu za III kwartał 2024 roku) w zależności od przyjętego scenariusza waha się od 8 mln PLN do prawie 23 mln PLN ze średnią na poziomie 17,1 mln PLN zysku w dwa lata.
    Co myślicie na ten temat? Co jeszcze warto by uwzględnić?
    A tak poza tym to wszelkiej pomyślności i powodzenia w inwestycjach!
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Rachunki [31.61.246.*]
    Takich bredni dawno tu nie czytałem. Szczególnie w temacie wolumenu , przychodu z 1 kopii i zysku netto. Wesołych i spokojnych..
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [46.112.80.*]
    Cóż za ożywczy głos w dyskusji!
    Szacowany przychód z kopii pochodzi z już opublikowanych raportów (!) oraz założenia jego wzrostu, ze względu na: wyższą cenę pełnej wersji gry, zminiejszenia prowizji steam w 2026 ze względu na przekroczenie progu przychodowego, mniejszego udziału w zyskach chińskiego partnera ze względu na już podpisaną umowę.
    Zysk netto tak jak pisałem jest szacowany na podstawie stosunku do przychodów oraz zysku operacyjnego w już opublikowanych raportach.
    Wolumen sprzedaży to prognoza na bazie sprzedaży podobnych gier z podobną liczbą followersów, tu przełożenie na rzeczywistość może być różne, dlatego słucham jakichś lepszych pomysłów. Jakieś założenia trzeba przyjąć.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~mike [185.90.203.*]
    Moje szacunki są podobne. Myślę, że za 2025 rok zrobią ok 6-7 mln PLN zysku netto. Może być lepiej jeśli Survival Machine okaże się dużym sukcesem. Co jest oczywiście możliwe. Za rok 2026 zysk netto powinien przekroczyć 10 mln PLN. Udana premiera IFZ w pełnej wersji zrobi swoje. Do tego dodatkowa kasa z portowania, konsol, DLC. Ja czekam na rozwinięcie tematu strzelanki czołgowej na realnych mapach. Myślę, że w 2025 roku dowiemy się już czegoś konkretnego o tym projekcie. Po sukcesie IFZ można się spodziewać dużego zainteresowania tą grą. Może ona być prawdziwą katapultą dla GOP. Firma może wejść do pierwszej ligi jeśli ten tytuł byłby lepszy od IFZ. Na razie pozostaje akumulowanie ekstremalnie tanich akcji i czekanie na wypłatę tłustych dywidend ;-)
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~olo [5.173.216.*]
    Czyli liczysz na projekt, o którym nic nie wiesz. Bardzo rozsądne!
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~bajki [176.221.123.*]
    Pamiętam podobną analizę na forum farmy o premierze fulla chernobylite, te piękne opisy, porównania, wyliczenia, warianty optymistyczne-pesymistyczne. Może to tez byłeś ty? Pięknie się tamten post zestarzał jak okazało się że full premiera nie zbliżyła się nawet do wariantu pesymistycznego. Tu myślę że będzie podobnie. Pozdro bajerancie.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    Zawiodę Cię, to nie byłem ja, ale jak masz tamtego posta to wrzuć tu na forum, może się czegoś nauczymy na tym przykładzie.
    Prognozowanie statystyczne czy modelowanie symulacyjne lub jakkolwiek to jeszcze nazwać zawsze opiera się na założeniu, że w przyszłości zjawiska będą się kształtować podobnie do przeszłości i czasem to założenie okazuje się błędne i cały model można sobie w buty wsadzić. Każda prognoza obarczona jest błędem, nie mam przecież szklanej kuli tylko excela. Jak bardzo prognozy mogą odbiegać od rzeczywistości przekonali się niedawno akcjonariusze 11 Bit. Nie zmienia to faktu, że inwestując na giełdzie na czymś swoje decyzje trzeba opierać, a podejmując decyzję o kupnie bądź sprzedaży akcji zawsze wybiega się myślami do przyszłości.

    Jeśli uważasz opisane założenia za niewłaściwe, bądź może wyliczenia Tobie wskazują co innego to napisz, będzie temat do jakiejś wartościowej (być może) rozmowy. Chyba, że poziom Twojej dyskusji to: "Będzie spadać!" albo "będzie rosło!" to nie pisz, wtedy nie pogadamy.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~bajki [176.221.123.*]
    Doskonale to wiem, arkusz wyszystko przyjmie.
    Dlaczego zdecydowana większość sprzedaży to lata 2025-2026? Jak wygladaja krzywe wolumenów dla zaproponowanych gier? Pobieżne sprawdzenie tych tytułów, lepsze ocenowo, mniejsze spadki tendencji sprzedażowej w czasie. Tu był niezły start ale calkiem szybko zgaszony, co sugeruje potrzebę naprawdę udanego FR.
    Dlaczego pesymistyczny wariant zakłada 80% prognozowanej sprzedaży? Ciężko to nazwać pesymizmem.
    Pomijasz że cena może i wzrośnie ale istotne wolumeny sprzedaży dla mimo wszystko dwuletniej gry w FR to jednak spore przeceny.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    No można sensownie? Można!

    Właściwie to większość sprzedaży zakładam na 2026 rok, przy założeniu premiery na początku tegoż roku. W roku premierowym z reguły sprzedaje się najwięcej egzemplarzy. Tak zaproponowane tytuły są lepsze ocenowo, dlatego w założeniu IFZ jest wzrost ocen do 80%+ co jak na razie wydaje się całkiem możliwe, oceny ogólne na steam 77%, a za ostatnie 30 dni 93%!
    Rzeczywiście w IFZ jest większa tendendcja spadku sprzedaży niż w zaproponowanych tytułach spowodowana m.in. wstrzymaniem promocji w Chinach. Jeśli masz tytuły, które lepiej odpowiadają sytuacji IFZ pod kątem ocen, followers, rodzaju rozgrywki i początkowego poziomu sprzedaży to podaj tytuły to możemy wzbogacić tą analizę o nowe tytuły albo zrobić nową.
    Z tym pesymistycznym wariantem to jest trochę bardziej skomplikowane. W pierwszym etapie było 6 wariantów z czego dwa (pesymistyczne) obejmowały sprzedaż na poziomie 541 tys. oraz 796 tys. (przy obecnej sprzedaży na pozimie ok. 520 tys. to chyba były całkiem pesymistyczne ;)) i z tych sześciu wariantów została wyciągnięta średnia, a później aby wyliczyć najniższy możliwy zysk (przy tych założeniach) była uwzględniona wartość 80% sprzedaży średniej przy przychodzie z jednej kopii na obecnym poziomie.
    Istotne wolumeny sprzedaży to premiera i potem promocje, czyli dokładnie jak do tej pory, cena na promocji pełnej wersji powinna i tak być wyższa niż cena na promocji wersji EA.

    p.s. Z tymi krzywymi wolumenów sprzedaży dla innych tytułów to trochę zaszalałeś, nie spodzieważ się chyba, że dysponuję takimi danymi dla każdej gry na STEAM? Nawet nie wiem czy wartości sprzedaży są właściwe, bo brane z GAMALYTIC'a, a ten ma tendencję do zaniżania. Dla IFZ pokazuje na przykład w chwili obecnej 462 tys. pomimo, że wiemy, że ten poziom jest wyższy.
    Jeśli Ty masz krzywe wolumenów sprzedaży innych tytułów podobnych do IFZ to podziel się to może na pewno urealni prognozę.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~bajki [176.221.123.*]
    Ostatnie oceny to efekt grudniowej zachęty steam.
    Czyli zamiast trzymać się pesymistycznego wariantu zrobiłeś z niego w uproszczeniu 80% przyjętej średniej. Nie doceniasz moim zdaniem znaczenia wpływu promocji na zysk z kopii dla starych gier.
    Gamalytics raz zaniża raz zawyża ale tendencje pokazuje całkiem dobrze. Jeszcze przed premium pokazywał krzywe wolumenów (jak i przychody) dla dłuższego okresu i analizując to można było zobaczyć że premiery FR nie dają już takiego boosta w sprzedaży, świetne gry radzą sobie dobrze cały całe EA, i full głównie potęguje dobra sprzedaż dla nich.
    Stąd moja teza że FR IFZ prawdopodobnie nie będzie lepszy niż EA. Plusem mogłoby być odwrócenie podziału geograficznego sprzedaży.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    "Ostatnie oceny to efekt grudniowej zachęty steam."- Nie do końca, od ostatniego update'u oceny poszybowały do góry, natomiast nominacja steam też oczywiście pomogła.

    "Czyli zamiast trzymać się pesymistycznego wariantu zrobiłeś z niego w uproszczeniu 80% przyjętej średniej. Nie doceniasz moim zdaniem znaczenia wpływu promocji na zysk z kopii dla starych gier." Nie te pesymistyczne warianty wpłynęły na wysokość średniej, odpowiednio ją obniżając i dodatkowo tą średnią obniżyłem o 20%.

    "Nie doceniasz moim zdaniem znaczenia wpływu promocji na zysk z kopii dla starych gier." Możliwe, ale jeśli w roku premierowym nie będzie obniżki więcej niż o 20% to zysk z kopii nie może być niższy niż obecnie, a raczej na pewno będzie wyższy. Pytanie tylko o ile wyższy, ale nie znając ceny pełnej wersji nie ma jak tego wiarygodnie szacować.

    "premiery FR nie dają już takiego boosta w sprzedaży, świetne gry radzą sobie dobrze cały całe EA, i full głównie potęguje dobra sprzedaż dla nich.
    Stąd moja teza że FR IFZ prawdopodobnie nie będzie lepszy niż EA. Plusem mogłoby być odwrócenie podziału geograficznego sprzedaży." Celna uwaga, ale scenariusz sprzedania 1,3 mln egzemplarzy do końca 2026 roku tak naprawdę zakłada sprzedaż w roku premiery FR na poziomie sprzedaży z premiery EA. W styczniu będę robił modelowanie sprzedaży w 2025 roku na bazie sprzedaży z III i IV kwartału 2024 roku i zobaczymy jakie to da wyniki i ile zostanie "do sprzedania" w 2026 roku.

  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~bajki [176.221.123.*]
    Trzymam kciuki.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Nowy [192.166.202.*]
    Jak wychodziło early access Chernobylite było około 1000 peak w czasie pełnej wersji prawie 4000. Liczba graczy była 4 razy tyle . Early access miała na początku koło 70 procent pozytywnych recenzji i doszli do ponad 80 procent.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~bajki [176.221.123.*]
    Peak FR w stosunku do EA wzrósł więcej niż sprzedaż w tym samym czasie, zgadnij dlaczego?
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Berg [37.128.81.*]
    Wystarczy aby ktoś napisał scenariusz do filmu na podstawie gry i zyski pujdą w setki milionów ...!
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Nowik [83.23.175.*]
    A były już takie przypadki, że stosunkowo nieduże gry (IFZ to nie Wiedźmin czy Cyberpunk) były inspiracją dla filmu?
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Gratuluje [5.173.210.*]
    Znalazłeś sobie partnera do dyskusji annaalfabete ..
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Ifz [37.47.150.*]
    Akurat ta gra zainspirowana jest filmem "Jestem legendą" W tym kwartale kolejna duża aktualizacja.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~mukka [5.173.202.*]
    ...kwartale? Xd
    To już nie 'co miesiac'? Jak mnie tu pouczyli ubrancy xd
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [46.112.68.*]
    Prognozowałem możliwą sprzedaż, a co za tym idzie prawdopodobne zyski w 2025 roku, bazując na tym jak kształtowała się sprzedaż w III i IV kwartale 2024 roku.
    Prognozy zawierały okresowość sprzedaży uwarunkowaną ilością wyprzedaży w roku (jedna na 2 miesiące i jedna na kwartał) oraz jedna prognoza nieuwzględniająca sezonowości tylko przyjmująca uśrednione wartości zależne od prawdopodobieństwa i losowości zdarzeń.
    Podsumowując przy niezmienionych warunkach sprzedaży w przyszłym roku możemy liczyć na sprzedaż ok 280-320 tys. Egzemplarzy IFZ co powinno się przełożyć na zysk na poziomie 4,5-5,5 mln PLN. Do zysku nie wliczam oczywiście Survival Machine ani King of The Dwarves, bo ciężko na razie cokolwiek tu prognozować, ale jeśli obie te gry razem w przyszłym roku dorzucą 1 mln PLN to będzie sukces.
    Jeśli założenie sprzedaży opisane wcześniej okazałoby się słuszne to na 2026 rok (rok premiery pełnej wersji) zostaje ok 450-500 tys. sztuk. Oczywiście wiadomo im dalszy horyzont czasowy tym prawdopodobieństwo trafności prognozy niższe, ale na chwilę obecną wydaje się to całkiem możliwe przy założeniu oczywiście ciągłego wzrostu ocen i rozbujaniu marketingu przed premierą pełnej wersji, tak jak to miało miejsce przed EA.
    Ten rok zakończymy zyskiem pewnie koło 12-12,5 mln, zobaczymy jakie będą decyzje w sprawie dywidendy.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~ali [5.173.146.*]
    jak zobaczysz decyzje to znikniesz zuchu
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Galdan [77.254.119.*]
    Jeżeli się sprawdzą to osobiście będę zadowolony. Przed inwestycją w GOP przyjąłem właśnie około 2mln zł zysku z back catalogue + IFZ. Nie brałem pod uwagę sprzedaży z Survival z powodu mało pewnego terminu.
    Po 2024 okazuje się, że najprawdopodobniej może być bliżej wyniku który Ty podałeś. Jednakże 1,5mln zysku na kwartał jest poprawnym wynikiem i w czasach normalnych pozwoliłby spółce na wzrost o około 50% od dzisiejszego poziomu.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [213.5.45.*]
    Analizując dane ze stycznia sprzedaż jest prawdopodobnie trochę powyżej 25 tys. egzemplarzy co wpisuje się w prognozę rocznej sprzedaży na poziomie ok 280 tys. sztuk. Czekamy do marca na oficjalne dane.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~wawelski_smok [213.5.45.*]
    Porównując post powyżej do już opublikowanych wyników, to raczej idziemy w kierunku 3 mln PLN zysku netto za ten rok (zamiast prognozowanych 4,5 mln). Niestety nieudana premiera SM trochę ciąży na wynikach.
    Sprzedaż IFZ ok. 150 tyś. egzemplarzy w tym roku więc jeśli Major Update #5 mocno nie bujnie sprzedażą to ilościowo sprzedaż będzie również słabsza (w zakresie 200-250 tys. w tym roku).
    W raporcie za III kwartał zobaczymy pewnie za ile mniej więcej poszły prawa do Radio Commandera.
    Podsumowując na razie ten rok idzie słabiej niż możnaby oczekiwać. Zobaczymy co pokaże Major Update #5 i czy będą szanse na Full Realase w I kwartale 2026 roku.
    Pozdrowienia dla cierpliwych ;)
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~akcjonariusz [84.205.172.*]
    Słabiej? Wg ciebie, ja zakładałem gorsze wyniki, więc jestem pozytywnie zaskoczony.
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Berg [213.14.63.*]
    Moje szacunki są dużo wyższe, ze względu na potencjał poprawy gry i jej żadki charakter! Nie mówię o kolejnych projektach spółki i ich dochodach ...!
  • Re: Szacunki zysków w 2025 i 2026 Autor: ~Berg [77.222.239.*]
    Mamy korektę i duzo różnych informacji, które rozpraszają inwestorów ale stawiam na powrót do wzrostów ...!
[x]
GAMEOPS 1,06% 15,20 2025-10-06 13:59:19
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.