Prognozowałem możliwą sprzedaż, a co za tym idzie prawdopodobne zyski w 2025 roku, bazując na tym jak kształtowała się sprzedaż w III i IV kwartale 2024 roku.
Prognozy zawierały okresowość sprzedaży uwarunkowaną ilością wyprzedaży w roku (jedna na 2 miesiące i jedna na kwartał) oraz jedna prognoza nieuwzględniająca sezonowości tylko przyjmująca uśrednione wartości zależne od prawdopodobieństwa i losowości zdarzeń.
Podsumowując przy niezmienionych warunkach sprzedaży w przyszłym roku możemy liczyć na sprzedaż ok 280-320 tys. Egzemplarzy IFZ co powinno się przełożyć na zysk na poziomie 4,5-5,5 mln PLN. Do zysku nie wliczam oczywiście Survival Machine ani King of The Dwarves, bo ciężko na razie cokolwiek tu prognozować, ale jeśli obie te gry razem w przyszłym roku dorzucą 1 mln PLN to będzie sukces.
Jeśli założenie sprzedaży opisane wcześniej okazałoby się słuszne to na 2026 rok (rok premiery pełnej wersji) zostaje ok 450-500 tys. sztuk. Oczywiście wiadomo im dalszy horyzont czasowy tym prawdopodobieństwo trafności prognozy niższe, ale na chwilę obecną wydaje się to całkiem możliwe przy założeniu oczywiście ciągłego wzrostu ocen i rozbujaniu marketingu przed premierą pełnej wersji, tak jak to miało miejsce przed EA.
Ten rok zakończymy zyskiem pewnie koło 12-12,5 mln, zobaczymy jakie będą decyzje w sprawie dywidendy.