No można sensownie? Można!
Właściwie to większość sprzedaży zakładam na 2026 rok, przy założeniu premiery na początku tegoż roku. W roku premierowym z reguły sprzedaje się najwięcej egzemplarzy. Tak zaproponowane tytuły są lepsze ocenowo, dlatego w założeniu IFZ jest wzrost ocen do 80%+ co jak na razie wydaje się całkiem możliwe, oceny ogólne na steam 77%, a za ostatnie 30 dni 93%!
Rzeczywiście w IFZ jest większa tendendcja spadku sprzedaży niż w zaproponowanych tytułach spowodowana m.in. wstrzymaniem promocji w Chinach. Jeśli masz tytuły, które lepiej odpowiadają sytuacji IFZ pod kątem ocen, followers, rodzaju rozgrywki i początkowego poziomu sprzedaży to podaj tytuły to możemy wzbogacić tą analizę o nowe tytuły albo zrobić nową.
Z tym pesymistycznym wariantem to jest trochę bardziej skomplikowane. W pierwszym etapie było 6 wariantów z czego dwa (pesymistyczne) obejmowały sprzedaż na poziomie 541 tys. oraz 796 tys. (przy obecnej sprzedaży na pozimie ok. 520 tys. to chyba były całkiem pesymistyczne ;)) i z tych sześciu wariantów została wyciągnięta średnia, a później aby wyliczyć najniższy możliwy zysk (przy tych założeniach) była uwzględniona wartość 80% sprzedaży średniej przy przychodzie z jednej kopii na obecnym poziomie.
Istotne wolumeny sprzedaży to premiera i potem promocje, czyli dokładnie jak do tej pory, cena na promocji pełnej wersji powinna i tak być wyższa niż cena na promocji wersji EA.
p.s. Z tymi krzywymi wolumenów sprzedaży dla innych tytułów to trochę zaszalałeś, nie spodzieważ się chyba, że dysponuję takimi danymi dla każdej gry na STEAM? Nawet nie wiem czy wartości sprzedaży są właściwe, bo brane z GAMALYTIC'a, a ten ma tendencję do zaniżania. Dla IFZ pokazuje na przykład w chwili obecnej 462 tys. pomimo, że wiemy, że ten poziom jest wyższy.
Jeśli Ty masz krzywe wolumenów sprzedaży innych tytułów podobnych do IFZ to podziel się to może na pewno urealni prognozę.