REKLAMA

W IV kwartale 2009 r. przychody Grupy Makarony Polskie wzrosły o 38%

2010-02-26 15:06
publikacja
2010-02-26 15:06

W czwartym kwartale 2009 r. przychody Grupy Makarony Polskie wzrosły o 38% do poziomu 30 995 tys. zł. Wynik netto Spółki ukształtował się na poziomie 432 tys. zł, w stosunku do ujemnego (-585 tys. zł) w analogicznym okresie 2008 r. W IV kwartale Grupa odnotowała także rekordowy 222% wzrost wskaźnika EBITDA do
poziomu 2 293 tys. zł.

Konsekwentny wzrost przychodów Grupy Makarony Polskie to głównie efekt dalszego rozwoju sprzedaży produktów pod markami Spółki oraz w segmencie private label. Zakończone, w I połowie 2009 roku, inwestycje umożliwiły zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy. Jednocześnie lepiej wykorzystano dostępne wcześniej moce produkcyjne. Te dwa czynniki spowodowały poprawę efektywności produkcji i bardziej racjonalne rozłożenie kosztów stałych.

Grupa Kapitałowa

Makarony Polskie

IV Q 2009 r. IV Q 2008 r. I-IV Q 2009 r. I-IV Q 2008 r.
Przychody ze sprzedaży 30 995 22 471 117 551 88 750
Zysk brutto na sprzedaży 632 -608 2 792 -2 655
EBITDA 2 293 713 9 912 2 895
Zysk netto 432 -585 2 227 -2 715

Dzięki blisko 40-procentowemu zwiększeniu przychodów ze sprzedaży, IV kwartał był dla nas najlepszym okresem 2009 roku. W 2009 roku wzrost przychodów ze sprzedaży wyniósł 32% przy znaczącej poprawie rentowności. Wynik EBITDA przekroczył 9.900 tys. zł, co zapewnia rentowność 8,4% w stosunku do planowanych co najmniej 7%. W 2010 roku zakładamy dalszą poprawę rentowności Grupy Makarony Polskie oraz utrzymanie dynamiki sprzedaży. Dysponujemy mocami produkcyjnymi, które w kolejnych kwartałach umożliwią nam zwiększanie produkcji, bez kolejnych nakładów inwestycyjnych oraz bez wzrostu kosztów stałych. Planujemy utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu organicznego, czego konsekwencją będzie dalsza poprawa wyników finansowych – komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.

Obecnie Zarząd Spółki opracowuje strategię rozwoju na lata 2010 – 2012, której celem jest budowa silnej pozycji Grupy Makarony Polskie na rynku oraz osiągnięcie pozycji jednego z liderów w branży artykułów spożywczych w Polsce.

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki