W czwartym kwartale
2009 r. przychody Grupy Makarony Polskie
wzrosły o 38% do poziomu 30 995 tys.
zł. Wynik netto Spółki ukształtował
się na poziomie 432 tys. zł, w stosunku do ujemnego (-585 tys. zł) w analogicznym okresie 2008 r.
W IV kwartale Grupa odnotowała także rekordowy 222% wzrost wskaźnika
EBITDA do
poziomu 2 293 tys. zł.
Konsekwentny wzrost
przychodów Grupy Makarony Polskie to głównie efekt dalszego rozwoju
sprzedaży produktów pod markami Spółki oraz w segmencie private
label. Zakończone, w I połowie 2009 roku, inwestycje umożliwiły
zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy. Jednocześnie lepiej wykorzystano
dostępne wcześniej moce produkcyjne. Te dwa czynniki spowodowały
poprawę efektywności produkcji i bardziej racjonalne rozłożenie
kosztów stałych.
|
Dzięki blisko 40-procentowemu
zwiększeniu przychodów ze sprzedaży, IV kwartał
był dla nas najlepszym okresem 2009 roku. W 2009 roku wzrost przychodów
ze sprzedaży wyniósł 32% przy znaczącej poprawie rentowności. Wynik
EBITDA przekroczył 9.900 tys. zł, co zapewnia rentowność 8,4% w
stosunku do planowanych co najmniej 7%.
W 2010 roku zakładamy dalszą poprawę
rentowności Grupy Makarony Polskie oraz utrzymanie dynamiki sprzedaży.
Dysponujemy mocami produkcyjnymi, które w kolejnych kwartałach umożliwią
nam zwiększanie produkcji, bez kolejnych nakładów inwestycyjnych
oraz bez wzrostu kosztów stałych. Planujemy utrzymać
dotychczasowe tempo wzrostu organicznego, czego konsekwencją
będzie dalsza poprawa wyników finansowych
– komentuje Paweł Nowakowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Obecnie Zarząd Spółki
opracowuje strategię rozwoju na lata 2010 – 2012, której
celem jest budowa silnej pozycji Grupy Makarony Polskie na rynku oraz
osiągnięcie pozycji jednego z liderów w branży artykułów spożywczych
w Polsce.