I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych TRO MEDIA SA
Rynek reklamy w I kwartale 2011 wzrósł o 6,9% w stosunku do analogicznego okresu 2010r., osiągając poziom 1,61 mld złotych netto. Wzrost ten miał miejsce głównie za sprawą zwiększonych inwestycji w Internecie (17,2% wzrostu w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku) i telewizji, które to w analizowanym okresie wyniosły odpowiednio 190 i 839 mln zł-podaje raport "MPG Media Market Scan 1Q 2011. Analiza rynku reklamy w Polsce".
MPG prognozuje, że w roku 2011 łączna wartość rynku reklamy netto wzrośnie o 6% w stosunku do roku poprzedniego.
Z raportu wynika, że Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W roku 2010 korzystanie z Internetu deklarowało 52,5% Polaków, czyli o 3% więcej niż rok wcześniej.
II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.
W maju 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raport:
- 2011-05-06 RB 31/2011 Zmiany w porządku obrad NWZ oraz projekty uchwał zgłoszone przez akcjonariusza
- 2011-05-09 RK 32/2011 Raport za I kwartał 2011
- 2011-05-14 RB 33/2011 Raport miesięczny za kwiecień 2011 r.
- 2011-05-26 RB 34/2011 Uchwały podjęte przez NWZ TRO MEDIA S.A. dnia 26 maja 2011 r.
- 2011-05-26 RB 35/2011 Wykaz akcjonariuszy posiadających, co najmniej 5% głosów uprawnionych do głosowania na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 26 maja 2011 r.
- 2011-05-26 RB 36/2011 Istotna informacja
W maju 2011 roku spółka przekazała do publicznej wiadomości raportów za pośrednictwem systemu ESPI:
-2011-05-06 ESPI 5/2011 Zmiany w porządku obrad NWZ oraz projekty uchwał zgłoszone przez akcjonariusza
-2011-05-26 ESPI 6/2011 Wykaz akcjonariuszy posiadających, co najmniej 5% głosów uprawnionych do głosowania na Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu w dniu 26 maja 2011 r.
III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.
W dniu 9 maja br. Spółka przekazała do publicznej wiadomości dane finansowe za pierwszy kwartał 2011 r.
W pierwszym kwartale 2011 roku Spółka osiągnęła 2,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 450% zwyżkę do analogicznego okresu w poprzednim roku. Jednocześnie Spółka cały czas intensyfikuje działania w podstawowym zakresie, co skutkuje zwiększonym poziomem kosztów, które osłabiają wynik na poziomie operacyjnym. W dłuższym okresie czasu działania te powinny zaowocować dalszym dynamicznym wzrostem przychodów i jednocześnie zysku operacyjnego.
Bardzo dobry wynik netto na poziomie przeszło 1,9 mln zł. (wzrost o ponad 2000% w stosunku do I kw. 2010) w tym kwartale jest w dużej mierze rezultatem bardzo trafnej działalności inwestycyjnej, a zwłaszcza inwestycji w spółkę Domenomania.pl, która po przeprowadzeniu oferty prywatnej zadebiutowała na rynku NewConnect. Emitent zamierza kontynuować działania inwestycyjne i nie wyklucza wprowadzenia kolejnych spółek na NC.
W dniu 26 maja br. Zarząd TRO MEDIA SA przekazał do publicznej wiadomości treść uchwał wraz z załącznikami, podjętych przez Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy. Podjęto uchwałę w sprawie zmiany § 8 Statutu Spółki dającej upoważnienie dla Zarządu do wyłączenia prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w przypadku podwyższenia kapitału zakładowego Spółki w ramach kapitału docelowego.
W dniu 26 maja br. Spółka poinformowała, że po zarejestrowaniu zmian Statutu Spółki przyjętych na NWZ akcjonariuszy, o których mowa w raporcie nr 34/2011 Spółka planuje przeprowadzić serie emisji akcji na zasadach określonych w Statucie Spółki, z których środki będą przeznaczone na dofinansowanie projektu "Innowacyjna platforma IT zintegrowana z partnerami wspomagająca współpracę B2B dla branży reklamowej" - inteligentnego, innowacyjnego na skalę europejską systemu informatycznego B2B, który umożliwiać będzie zautomatyzowaną i zintegrowaną z partnerami obsługę w zakresie targetowanej kontekstowo reklamy internetowej, na które Spółka otrzymała dofinansowanie ze środków UE w ramach Działania 8.2 "Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B" Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w kwocie 1.348.220,00 zł. Całkowita wartość projektu będzie wynosić 2.964.177,00 zł (w tym VAT). Projekt będzie finansowany ze środków własnych Spółki, emisji akcji oraz finansowania dłużnego. Planowane zakończenie projektu: grudzień 2012 r. Szacowane wpływy finansowe z realizacji projektu to 11-12 mln zł w ciągu 3 lat od zakończenia projektu.
IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu czerwcu, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.
- publikacja raportu miesięcznego za maj
- prace modernizacyjne i wdrożeniowe w dotychczas przejętych projektach
- Zwyczajne Walne Zgromadzenie
Osoby reprezentujące spółkę:
- Marcin Misztal - Prezes Zarządu
Źródło:Komunikaty spółek (EBI)