Producent „Wiedźmina” pozytywnie zaskoczył wynikami za pierwszy kwartał. Zarówno przychody, jak i marże i zysk netto okazały się wyraźnie wyższe niż rok temu i zdecydowanie przekroczyły oczekiwania większości analityków.


CD Projekt odnotował 99,3 mln złotych przychodów, czyli o jedną siódmą więcej niż rok wcześniej. Oczekiwania analityków kształtowały się na poziomie 82,3 mln zł. Nie rozczarował także zysk netto, który wzrósł do 45,3 mln zł i był o 39% wyższy przed rokiem. Eksperci z biur maklerskich spodziewali się 29,5 mln zł.
Względem pierwszego kwartału 2016 r. spółka poprawiła także rentowność. Marża EBIT urosła do 54,2% i była o blisko 10 pkt. wyższa niż przed rokiem, wyraźnie przekraczając rynkowy konsensus.
Spółka poinformowała też, że planuje start zamkniętej bety chińskiej wersji gry "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" jeszcze w tym roku. "Na 2017 r. zaplanowano również start zamkniętej bety chińskiej wersji gry. Przejście do kolejnych etapów w rozwoju gry na rynku chińskim będzie uzależnione między innymi od zakończenia trwającego obecnie procesu certyfikacji Gwinta w Chinach" - czytamy w raporcie.
Warto dodać,


Wracając do wyników - największy udział w przychodach CD Projektu miały przychody „z kontynuowanej, wysokiej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Krew i Wino oraz Serca z Kamienia” – pisze spółka. Z kolei spadek kosztów sprzedaży wynikał z rozliczenia we wcześniejszych okresach całkowitego rozliczenia kosztów produkcji sprzedawanych obecnie tytułów.
Wyniki grupy CD Projekt w I kwartale 2017 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP oraz do wyników z poprzednich okresów. | |||||
---|---|---|---|---|---|
1Q2017 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 99,3 | 82,3 | 20,7% | 14,2% | -39,5% |
EBITDA | 54,8 | 35,7 | 53,7% | 35,4% | -42,6% |
EBIT | 53,8 | 34,6 | 55,8% | 39,5% | -43,8% |
Zysk netto | 45,3 | 29,5 | 53,7% | 39,0% | -42,9% |
marża EBITDA | 55,2% | 43,3% | 11,90 | 8,62 | -2,98 |
marża EBIT | 54,2% | 41,9% | 12,24 | 9,84 | -4,13 |
marża netto | 45,6% | 35,8% | 9,80 | 8,13 | -2,77 |
Źródło: PAP |
Od października 2016 roku studio CD PROJEKT RED udostępnia graczom nowy produkt wywodzący się z wiedźmińskiego uniwersum. GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana to sieciowa gra karciana z wbudowanymi mikropłatnościami. Po siedmiu miesiącach trwania zamkniętych beta testów, 24 maja 2017 r. rozpoczęła się publiczna beta gry, w której uczestniczyć mogą wszyscy zainteresowani. CD PROJEKT RED pracuje także nad kolejną dużą grą RPG – Cyberpunk 2077.
Zdaniem zarządu istotny wpływ na wyniki w drugim i trzecim kwartale 2017 roku będzie miała dalsza dynamika sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – „Serca z Kamienia” i „Krew i Wino”. Sprzedaż wspomnianych tytułów będzie animowana w 2017 r. w tradycyjnych i cyfrowych kanałach dystrybucji gier między innymi poprzez udział w sezonowych akcjach handlowych.


Na wynik kolejnych okresów wpływ może mieć również rosnąca popularność i pozytywne przyjęcie przez graczy gry GWINT. Dla sukcesu komercyjnego gry GWINT istotne będzie zainteresowanie graczy aktywnym udziałem w kolejnych etapach testów oraz pozytywne przyjęcie przez społeczność, przedstawicieli mediów i recenzentów wprowadzanych do gry na bieżąco nowych elementów i mechanizmów. CD Projekt zaplanował przeprowadzenie kampanii marketingowej „Gwinta” w USA, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji, Polsce, Brazylii, Ameryce Łacińskiej i Australii.
Inwestorzy wiążą ogromne nadzieje z premierami nowych gier CD Projektu. Przez ostatnie 12 miesięcy – a więc już w okresie po debiucie „Wiedźmina 3” – kurs akcji spółki wzrósł o 165%, w lutym 2017 roku osiągając rekordowo wysoki poziom 77,76 zł. Na zamknięciu środowych notowań za walory CD Projektu płacono 71,49 zł.
KK