Wykres przychodów i stopy wzrostu

*) oznacza ostatni z czterech zsumowanych kwartałów
Źródło: giełdowe.pl
Według MPAA w latach 2000-2005 przychody ze sprzedaży biletów w skali globalnej wzrosły o prawie 50% do szacunkowych 23,2 mld dolarów rocznie. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej dynamika wzrostu rynku była ponad dwukrotnie wyższa. W Polsce, mimo szybkiego rozwoju branży, występuje jeszcze niewystarczająca podaż usług kinowych. Według stanu na czerwiec 2006 roku jedynie 20 największych miast posiadało multipleksy (32 miasta w Polsce maja powyżej 100 tys. mieszkańców). Ponadto mamy jeszcze spore zaległości w porównaniu z krajami rozwiniętymi, stąd można wysunąć przypuszczenie, że rynek będzie się dynamicznie rozwijał. W 2005 r. liczba sprzedanych biletów w przeliczeniu na jednego mieszkańca w Polsce kształtowała się na poziomie 0,65, a w UE – 2,5. Wydaje się, że branżę w Polsce charakteryzować będzie silny wzrost ze względu na bogacenie się społeczeństwa oraz istnienie licznych aglomeracji miejskich, które nie posiadają nowoczesnych multipleksów.
Wykres zysku operacyjnego i marży

*) oznacza ostatni z czterech zsumowanych kwartałów
Źródło: giełdowe.pl
Celem strategicznym spółki jest umocnienie pozycji na rynkach, na których już się znajduje oraz rozszerzenie działalności na nowe rynki. Spółka planuje otworzyć 21 nowych multipleksów, z czego 10 ma być zlokalizowana w Polsce. Ponadto, Cinema City planuje zwiększenie przychodów poprzez dodatkowe obszary działalności, takie jak sprzedaż napojów i przekąsek w barach kinowych i reklamę. Firma zamierza zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzania kin poprzez specjalne programy lojalnościowe oraz wytworzenie mody częstego chodzenia do kina. Ambitne plany zarządu dotyczą także zwiększenia zaangażowania na rynku nieruchomości dla swoich kin. Spółka korzysta z dynamicznego rozwoju rynku centrów handlowych oraz ze swojego doświadczenia w projektach inwestycyjnych. Do tej pory, największymi projektami deweloperskimi dla spółki była budowa i rozwój Sadyba Best Mall w Warszawie oraz centrum handlowego w Bułgarii. Obydwa obiekty zostały sprzedane po osiągnięciu odpowiedniego poziomu rozwoju, a spółka prowadzi w nich swoje multipleksy. W 2006 roku spólka zarobiła już ponad 60 mln zł na rynku nieruchomości, a udział przychodów z tego segmentu z roku na rok rośnie.
Wykres odtwarzania majątku (inwestycje – amortyzacja)

*) oznacza ostatni z czterech zsumowanych kwartałów
Źródło: giełdowe.pl
Szybki rozwój spółki znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki. W 2005 roku spółka uzyskała ponad 400 mln zł przychodów, co stanowiło wzrost o ponad 9% w stosunku do roku poprzedniego (w 2004 roku wzrost o 3%). Co ciekawe, spadły przychody z działalności kinowej (o 2,3%), z tytułu dystrybucji filmów (o 5,6%) oraz związane ze sprzedażą i wypożyczaniem filmów wideo i DVD (o 14%). Wynikało to głównie z mniejszej podaży filmów, spadku liczby osób odwiedzających kina oraz rosnącej popularności wypożyczalni filmów. Negatywny efekt spadku liczby sprzedawanych biletów w 2005 roku na przychody ze sprzedaży został częściowo zrekompensowany wzrostem liczby nowych sal kinowych otwartych w latach 2004-2005. Pozostałe przychody wzrosły o 625% co było efektem wzrostu przychodów z działalności na rynku nieruchomości oraz ze sprzedaży dwóch wyżej wymienionych centrów handlowych. Przeprowadzona w 2003/2004 restrukturyzacja spółki spowodowała dynamiczny wzrost zysków. Zysk operacyjny w 2005 roku wzrósł o 13% i wyniósł prawie 66 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 29,3 mln zł, co oznaczało wzrost o ponad 50% w stosunku do poprzedniego roku. W pierwszym półroczu 2006 spółka uzyskała ponad 300 mln zł przychodów (wzrost o prawie 50% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego), a zysk netto wzrósł o 70% do 30 mln zł.
Wolne i zdyskontowane przepływy pieniężne

*) oznacza ostatni z czterech zsumowanych kwartałów
Źródło: giełdowe.pl
Pomimo znacznej dynamiki wzrostu przychodów i zysków, inwestorzy nie powinni popadać w przesadny optymizm. Wśród czynników ryzyka ponoszonych przy inwestycji w akcje Cinema City należy wymienić uzależnienie przychodów spółki od produkcji filmowych zarówno wielkich światowych hitów jak i produkcji lokalnych. Niska atrakcyjność filmów, jakiekolwiek zakłócenia w procesie produkcji, zmiany warunków udzielania licencji czy ograniczenie działań marketingowych dużych wytwórni filmowych i dystrybutorów mogą mieć niekorzystny wpływ na oglądalność filmów, a tym samym na działalność spółki oraz jej sytuację finansową. Ponadto branże związane z produkcjami filmowymi charakteryzują się sporą sezonowością. Najlepszy okres dla właścicieli sal kinowych to lato oraz okres od końca listopada do końca grudnia. Nie należy także zapomnieć, że firma musi walczyć o klientów, oglądających chętnie filmy w domu. Zagrożeniem jest ponadto nielegalne rozprowadzanie filmów w Internecie. Kinowe hity, które docierają do Polski z opóźnieniem można zazwyczaj ściągnąć ze stron www jeszcze przed ich premierą. Problematyczna wydaje się także kwestia z inwestowaniem w kina typu IMAX. W większości wyświetlają one filmy dokumentalne, które nie należą do wysoko dochodowych, a koszty poniesione przy budowie tego typu kin są wyższe niż w przypadku kin standardowych. Rośnie także liczba multipleksów, konkurujących bezpośrednio z Cinema City, co również może spowodować pogorszenie wyników spółki w przyszłości.
Akcje wyceniamy na poziomie 24,32 zł. Należy jednak pamiętać , że w naszej wycenie nie uwzględniamy wpływów z emisji, a co za tym idzie przyszłych inwestycji. Prognozujemy, że w 2006 roku przychody spółki wzrosną o 7%, a w okresie do nieskończoności będą rosły o 3,60% rocznie. Stabilna będzie także sytuacja na poziomie operacyjnym. W ostatnich czterech kwartałach marża zysku operacyjnego wyniosła 13,20%, a w okresie do nieskończoności prognozujemy, że wzrośnie do 12,30%.
Doświadczenie pokazuje, że spółki o unikalnym profilu działalności przyciągają inwestorów. Przykładem może być niedawny debiutant – HTL Strefa (producent lancetów i nakłuwaczy), który w debiucie zyskał ponad 140%. Ostatnie wyniki finansowe Cinema City, perspektywy rozwoju branży oraz planowane inwestycje pokazują potencjał wzrostowy dla tej inwestycji.
Stwierdzamy, że prezentowane analizy i wyceny stanowią wyraz poglądów autorów i nie mogą być traktowane jako rekomendacja czy zalecenie podjęcia określonych działań inwestycyjnych.























































