Intersport Polska planuje emisję do 10.526.316 nowych akcji serii F, z wyłączeniem prawa poboru, w drodze subskrypcji prywatnej. Proponowana cena emisyjna wynosi 1,9 zł za papier - wynika z projektów uchwał na NWZ zwołane na 15 marca. Spółka chce odbudować kapitały własne i zwiększyć kapitał obrotowy w związku z planowaną zmianą modelu zakupu marek własnych.
"Celem podjęcia uchwały w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki poprzez emisję nowych akcji serii F, pozbawienia dotychczasowych akcjonariuszy w całości prawa poboru wszystkich akcji serii F oraz zaoferowania tych akcji w drodze subskrypcji prywatnej, dematerializacji oraz ubiegania się o dopuszczenie praw do akcji serii F oraz akcji serii F do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie jest umożliwienie spółce pozyskania dodatkowych środków oraz poprawy wysokości i struktury kapitałów własnych, w celu umożliwienia dalszego rozwoju i osiągnięcia celów strategicznych spółki" - podał zarząd spółki w uzasadnieniu projektu dot. emisji.
Dodano, że cena emisyjna na poziomie 1,9 zł odpowiada średniej cenie rynkowej z dłuższego okresu i minimalizuje niekorzystne dla dotychczasowych akcjonariuszy spółki efekty pozbawienia ich prawa poboru.
W opinii zarządu Intersport Polska emisja akcji w drodze subskrypcji prywatnej stanowi najszybszy i najdogodniejszy sposób pozyskania kapitału.
"Podwyższenie kapitału zakładowego poprzez emisję akcji z pozbawieniem w całości prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w odniesieniu do akcji serii F oraz emisja tych akcji w formie subskrypcji prywatnej skierowanej do wybranych przez zarząd spółki inwestorów umożliwią spółce podjęcie niezwłocznych działań mających na celu wykorzystanie okresu koniunktury na rynku i przeprowadzenie podwyższenia kapitału zakładowego w stosunkowo krótkim terminie" - napisano.
W oddzielnym komunikacie Intersport podał, że potrzebuje podniesienia kapitału zakładowego, by sfinansować przewidywany wzrost majątku obrotowego i odbudować kapitały własne.
Spółka poinformowała, że wzrost zapotrzebowania na kapitał pracujący ma wynikać z planowanej zmiany modelu zakupu towarów oznaczonych markami własnymi Intersport na taki, w którym zakupy te realizowane będą bezpośrednio od Intersport International Corporation, co skutkować powinno wzrostem realizowanej marży i wzrostem udziału marek własnych w sprzedaży ogółem.
Spółka Intersport Polska przedstawiła też szacunki wyników za 2016 rok. Szacunkowe przychody spółki wyniosły 205,2 mln zł, co oznacza spadek o 4,2 proc. rdr. Strata EBITDA wyniosła 467 tys. zł wobec 5,1 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, a szacowana EBITDA bez uwzględnienia zdarzeń jednorazowych wyniosła 1,4 mln zł. Strata netto zwiększyła się do 8,6 mln zł z 4,4 mln zł straty w 2015 roku.
Intersport tłumaczy, że niższe przychody rok do roku spowodowane były w głównej mierze zmniejszeniem przychodów ze sprzedaży towarów oznaczonych markami własnymi w ujęciu rdr o 19,6 proc. tj. 6,186 mln zł, co odpowiada za około 70 proc. ogólnego spadku sprzedaży.
Spółka podała, że jednym z głównych powodów osiągnięcia słabszych wyników finansowych w 2016 roku było uzyskanie mniejszej marży na sprzedaży w ujęciu rdr o 4,5 mln zł, a spadek marży dotyczył głównie towarów oznaczonych markami własnymi (o 2,59 mln zł).
Koszty zdarzeń o charakterze jednorazowym w 2016 roku wyniosły 1,88 mln zł, na co złożyły się m.in. koszty zamknięcia trzech sklepów. Spółka podała, że zamkniecie nierentownych sklepów powinno wpłynąć na poprawę wyników już w 2017 roku.
Intersport opublikuje raport roczny za 2016 rok 31 marca.(PAP)
pel/