REKLAMA

CCC oczekuje w '14 blisko 2 mld zł przychodów przy 10 proc. rentowności netto (wywiad)

2014-12-03 13:39
publikacja
2014-12-03 13:39

Grupa CCC po wynikach sprzedażowych za listopad ocenia, że w całym roku jej przychody mogą wynieść blisko 2 mld zł, a rentowność netto sięgnie 10 proc. - poinformował w rozmowie z PAP Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

"Nie widzimy zagrożenia dla realizacji naszego celu budżetowego na 2014 roku, jeśli chodzi o zysk netto. Mówiliśmy, że celujemy w 10 proc. rentowności netto i ten wynik jesteśmy w stanie dostarczyć na koniec roku. Czekamy jeszcze na grudzień, ale on niewiele już zmieni w zyskowności spółki. To nie jest miesiąc, który w istotny sposób może wpłynąć na nasze wyniki" - powiedział PAP Nowjalis.

"Nie zrealizujemy w tym roku założeń budżetowych w zakresie sprzedaży, ale nadrobiliśmy to wyższą od oczekiwań i wyższą rok do roku marżą" - dodał.

Spółka zakładała w ciągu roku, że jej przychody wzrosną w 2014 roku o ok. 40 proc., co by dawało sprzedaż na poziomie ok. 2,3 mld zł, ale plany pokrzyżował słaby wrzesień i październik.

"Walczymy o uzyskanie sprzedaży na poziomie 2 mld zł. To by oznaczało, że w grudniu sprzedaż musiałaby wynieść ok. 218 mln zł, podczas gdy rok temu było to 160 mln zł. Do 2 mld zł sprzedaży może nam bardzo niewiele zabraknąć" - powiedział wiceprezes.

Po trzech kwartałach 2014 roku przychody grupy wyniosły 1,33 mld zł (wzrost o 26 proc. rdr), zysk z działalności operacyjnej 144,4 mln zł (wobec 72,5 mln zł przed rokiem), a zysk netto jednostki dominującej 110,4 mln zł wobec 54,8 mln zł rok wcześniej.

W październiku sprzedaż wzrosła o 10,2 proc. rdr do 248,9 mln zł, a skonsolidowane przychody za listopad 2014 r. wzrosły o 12,5 proc. rdr do 203,3 mln zł.

Narastająco, na koniec listopada przychody grupy wyniosły 1,78 mld zł i były wyższe rdr o 21,5 proc.

"Detaliści w Europie narzekają na niezwykle ciepłą pogodę w okresie jesiennym, w wielu krajach są anomalie pogodowe, np. w Austrii to najcieplejsza jesień od czasu ewidencjonowania danych meteorologicznych. Polska nie jest tu wyjątkiem. Impulsu pogodowego zabrakło w listopadzie, podobnie jak wcześniej we wrześniu i w październiku" - powiedział Nowjalis.

"Oceniamy jednak, że mimo wszystko listopad był dość udany. Spółka prowadziła sprzedaż na wysokiej marży a ilość akcji marketingowych i promocyjnych była bardzo ograniczona" - dodał.

Nowjalis poinformował, że w listopadzie jedynie na polskim rynku CCC zanotowało dodatnią sprzedaż LFL (wzrost o 1,6 proc.), na innych rynkach były spadki.

"Po 11 miesiącach mamy 5,4 proc. wzrostu sprzedaży LFL, blisko celu całorocznego na poziomie 6 proc." - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że w grudniu spółka nie przewiduje żadnych agresywnych akcji marketingowych i wyprzedażowych.

"Rentowność w grudniu będzie jednak tradycyjnie najniższa w kwartale" - powiedział.

Dodał, że zapasy na koniec roku mogą być wyższe o ok. 150 mln zł od przewidywań.

Pytany o plany rozwoju na rynku niemieckim, odpowiedział: "Rynek niemiecki może być w przyszłości drugim najważniejszym rynkiem dla Grupy CCC. Spodziewamy się, że osiągniemy breakeven w 2016 roku. Na koniec 2015 roku będziemy mieć na tym rynku z pewnością ponad 50 sklepów".

Na koniec września 2014 roku sieć sklepów należących do grupy kapitałowej CCC liczyła łącznie 692 placówki. Poza Polską spółka działa w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii, a także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, w Niemczech i Turcji.

Anna Pełka (PAP)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki