ABC Data zdecydowała o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych - podała spółka w komunikacie. Wśród możliwych rozwiązań dystrybutor IT wymienił m.in. rozwój przez akwizycje, alians strategiczny lub podwyższenie kapitału zakładowego.
"Przegląd ten ma na celu wybór optymalnego wariantu dalszego rozwoju emitenta i realizacji strategii rozwoju na lata 2016-2018" - napisano w komunikacie.
"Na obecnym etapie rozważane będą różne opcje strategiczne, w tym dalszy rozwój Emitenta drogą akwizycji przy wsparciu inwestora zewnętrznego lub podwyższenia kapitału zakładowego Emitenta, zawarcie aliansu strategicznego, jak również nie wybranie żadnej z przedstawionych opcji" - dodano.
ABC Data wybrała Rothschild Global Advisory jako doradcę finansowego dokonującego analizy opcji strategicznych.
Strategia ABC Daty na lata 2016-2018 przewiduje osiągnięcie przez grupę pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej, co ma nastąpić poprzez wzmacnianie pozycji na poszczególnych rynkach. W 2018 r. grupa ma być numerem jeden w Polsce z 25-proc. udziałem w rynku. Spółka chce także znaleźć się w pierwszej trójce w trzech największych krajach regionu. Planuje zwiększyć udział w rynku EŚW do 10 proc. na koniec 2018 r.
ABC Data chce m.in. osiągnąć na koniec 2018 r. drugiej pozycji na rynku rumuńskim i piątej na Węgrzech oraz pozycji numer trzy w krajach bałtyckich oraz w Czechach i na Słowacji.
Dystrybutor planuje do końca 2018 r. mieć 12 tys. klientów w Polsce.
ABC Data zakłada, że w wyniku realizacji strategii grupa osiągnie wycenę w wysokości 1 mld zł do 2018 r. W poniedziałek na zamknięciu notowań kapitalizacja spółki wynosiła 273 mln zł. (PAP)
kuc/ osz/