Nowa strategia Wilbo ma pozwolić spółce na zwiększenie ekonomii skali biznesu
www.portalspozywczy.pl
20-06-2011, 10:38
Rybna grupa kapitałowa Wilbo zamyka trwający od stycznia rebranding marki Neptun. Jednym z jego głównych założeń było wdrożenie do oferty głównego brandu asortymentu przejętego w marcu 2009 r. przedsiębiorstwa Proryb.
Wilbo kończy prace ziwązane z rebrandingiem marki Neptun
Przyjęta strategia ma pozwolić spółce Wilbo na zwiększenie ekonomii skali biznesu. Proces rebrandingu marki Neptun jest już niemal na finiszu. W styczniu zarząd Wilbo podjął decyzję o wdrożeniu asortymentu funkcjonującego w ofertach marek Dal Pesca (mrożone ryby i owoce morza) oraz Proryb (ryby wędzone, marynaty i salinaty rybne) pod markę mainstream Neptun.
Wilbo przejmując rodzinne przedsiębiorstwo Proryb poszerzyło asortyment o kluczową dla rynku kategori marynat. Dzięki ujednoliconej strategii oraz jednej, wiodącej marce możliwe było obniżenie kosztów operacyjnych jak i osiągnięcie znaczących efektów skali.
Nie bez znaczenia dla ogólnych korzyści biznesowych jest też unifikacja polityki produktowej, cenowej oraz ergonomika procesów technologicznych. W efekcie możliwe będzie obniżenie zarówno kosztów jednostkowych produkcji jak i jej kosztu całkowitego.
Marka Neptun należy do grupy Wilbo. Po zakończeniu procesu rebrandingu wzbogaci się on o asortyment dotąd sprzedawany pod markami Dal Pesca i Proryb. Oznacza to wejście w kategorię mrożonych ryb i owoców morza oraz marynat, ryb wędzonych, solonych i sałatek.