Creepy Jar sprzedało 93 tyś kopii w 6 tygodni i to był poziom zwrotu 3,5 mln zł wydanych na produkcję i marketing.
Jednak cena wyjściowa tej produkcji to było wtedy 71,99 zł (19,99 USD).
Nie znalazłem nigdzie potwierdzenia Twojej tezy, że koszt produkcji i marketingu to 5 mln zł ale przyjmijmy, że to prawda.
Cena OM została ustalona na 24,99 USD z premierową zniżką w wysokości -15% czyli 21,25 USD (Około 90 zł) Aktualnie na steam cena podstawowa to 115 zł. Uśredniając cenę na start i aktualną zainwestowane 5 mln zwróci się przy 50-55 tyś sprzedanych kopii (a jeszcze jest dodatek za 8$).
Kolejną ciekawostką jest peak graczy w pierwszych dniach udostępnienia w EA. Do 10 października Green Hell (6 tygodni od premiery) maksymalna liczba graczy która grała w Green Hell w jednym momencie wyniosła 2072.
W przypadku Occupy Mars aktualny peak graczy to 3318 (z 14 maja).
Ale jeżeli dla Was najważniejsze jest fakt, że OM jest gorzej oceniana i dlatego nie można tych produkcji porównywać (chociaż większość negatywnych ocen to dwa pierwsze dni), to nie moja sprawa, każdy ma własny rozum ;)