/KPC/
Art. 477(9). 1. Odwołania od decyzji organów rentowych wnosi się na piśmie do organu, który wydał decyzję, lub do protokołu sporządzonego przez ten organ, w terminie miesiąca od doręczenia odpisu decyzji.
§ 2. Organ rentowy, o którym mowa w § 1, przekazuje niezwłocznie odwołanie wraz z aktami sprawy do sądu z zachowaniem przepisów odrębnych. Organ ten, jeżeli uzna odwołanie w całości za słuszne, może zmienić lub uchylić zaskarżoną decyzję. W tym wypadku odwołaniu nie nadaje się dalszego biegu.
/koniec KPC/
/SUS/
Art. 83. 1. 2. Od decyzji Zakładu przysługuje odwołanie do właściwego sądu w terminie i według zasad określonych w przepisach Kodeksu Postępowania Cywilnego. [...]
/koniec SUS/
OTYM WSZYSCY WIEMY
PYTANIE ZASADNICZE /KOL. WALTERA/
"Czyżby to oznaczało,że wszystkie decyzje z punktu widzenia KPA i praw człowieka są nie wazne bo uniemożliwiają obronę ubezpieczonemu na kazdym etapie postepowania pt. protokół z kontroli (kontrola)?"
ZUS i Sądy powszechne powołują się nie na KPA tylko na powyżej wymienione artykuły, że reguluje to KPC.
Ale w trakcie dochodzenia w celu wydania decyzji lub sporządzenia protokołu, na jakiej podstawie prawnej może odwołać się kntrolowany obywatel?
Np.: Urzędnikiem kontrolującym jest była teściowa i będzie stronnicza w sprawie:/
Na jakich normach prawnych opiera się ZUS, zbierając dowody w sprawie?
Np.: Urzędnik kontrolujący przychodzi i zabiera komputer z domu jako dowód w sprawie, a tym czasem w mieszkaniu nie ma drugiej strony tylko żona lub dziecko osoby kontrolowanej?
Bo to, co reguluje ustawa o SUS Dział Kontroli plus Rozporządzenie Ministra określające szczegóły, tak naprawdę są to ogólniki i powyższych przykładów nijak nie rozwiązuje. A odwołanie się o KPA lub Ordynacji Podatkowej w ustawie i w rozporządzeniu nie występuje.
Ordynacja podatkowa dotycząca SUS wyjaśnia kto jest lub może być dłużnikiem i jaki sposób naliczać odsetki – Dział III Ordynacji podatkowej – chociaż jest, to temat bardzo dyskusyjny. A czy w pozostałych kwestiach u. o SUS można stosować?
Podałem wyrok SN II UKN 58/99 który wyjaśnia sprawę:
"Brak przepisu dozwalającego na stosowanie Ordynacji podatkowej do należności Funduszu Ubezpieczeń Społecznych staje się tym bardziej oczywisty, gdy weźmie się pod uwagę, że należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne nie można utożsamiać ze zobowiązaniem podatkowym ani z zaległością podatkową w opłatach stanowiących dochód budżetu państwa, o których mowa w art. 2 § 1 i 2 Ordynacji podatkowej.”
A może Kodeks postępowania administracyjnego?
Przepisy szczególne w sprawach ubezpieczeń społecznych
Art. 180. § 1. W sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych stosuje się przepisy kodeksu, chyba że przepisy dotyczące ubezpieczeń ustalają odmienne zasady postępowania w tych sprawach.
§ 2. Przez sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych rozumie się sprawy wynikające z przepisów o ubezpieczeniach społecznych, o zaopatrzeniach emerytalnych i rentowych, o funduszu alimentacyjnym, a także sprawy wynikające z przepisów o innych świadczeniach wypłacanych z funduszów przeznaczonych na ubezpieczenia społeczne.
Art. 181. Organy odwoławcze właściwe w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych określają przepisy odrębne; do postępowania przed tymi organami stosuje się odpowiednio art. 180 § 1.
Lecz przepisami szczególnymi są właśnie art. 83. 2 u. o SUS i art. 477(9). 1 KPC.
Wniosek następujący:
Gdy ZUS będzie powoływał się przez cały czas na Art. 477(9). 1. KPC i na art. 83.2 ust. o SUS w trakcie wykonywania kontroli, że może Pani/Pan odwołać się zgodnie powyższym artykułami, w ten sposób zamyka drogę obywatelowi do obrony na każdym etapie postępowania pt. protokół z kontroli (kontrola). ZUS zamienia bezprawnie prawo procesowe na prawo materialne.
Np.: ZUS wydaje decyzję lub protokół z którego wynika że jesteś krewny na 120 tys zł – wystąpi roszczenie. A jak Ci się nie podoba to odwołuj się do Sądów powszechnych. ZUS nie uznaje żadnych reklamacji wniesionych zgodnie z KPA przed wydaniem decyzji lub protokołu, a Sądy w tym ZUS potwierdzają. Stan taki, jeszcze raz podkreślam spowodowany jest nie jasnymi przepisami ustawy o SUS.
Czy ten fakt można podciągnać pod "Kolizję norm w przestrzeni prawnej"?
Brak jednoznacznego określenia przepisów podczas wykonywani kontroli ZUS od kiedy stosujemy KPA a od jakiego czasu stosujemy KPC może wywołać tę kolizję?
A co do definicji zawieszenia wykonywania działalności, jedyna możliwość, to posiłkowanie sie wykładnią/interpretacją historyczną i celewościową ustawy o SUS, aby udowodnić te kłamstwa.
Ale o tym napiszę jak będę wieczorem po rozmowie z radcą prawnym.