Nie wiem jakie może mieć znaczenie to co znalazłem ale wkleję-może się komuś przyda.
16/05/2005
Przy zawieszeniu konieczny wpis
To na burmistrzu jako organie ewidencyjnym, a nie na naczelniku urzędu skarbowego, ciąży obowiązek rozpoznania wniosku o zawieszenie działalności gospodarczej.Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny, rozstrzygając spór kompetencyjny między burmistrzem a naczelnikiem urzędu skarbowego.
Gazeta Prawna
Chodziło o wniosek przedsiębiorcy, który postanowił zawiesić działalność gospodarczą. Odpowiedni wniosek o odnotowanie tego faktu w ewidencji działalności gospodarczej złożył do burmistrza. Adresat pism postanowił jednak sprawę przekazać do urzędu skarbowego, bo sam nie czuł się kompetentny w tym zakresie. Burmistrz wskazał przede wszystkim, że ustawa - Prawo o działalności gospodarczej nie przewiduje możliwości zawieszenia działalności. Zatem w jego ocenie, jedyne co można zrobić, to wnosić o zawieszenie obowiązku podatkowego w VAT, a to leży w gestii naczelnika urzędu skarbowego.
Naczelnik nie chciał się jednak zgodzić z tą interpretacją i spór trafił do NSA.(...)
Postanowieniem NSA wskazał burmistrza jako kompetentnego do rozpoznania wniosku i odnotowania w ewidencji działalności gospodarczej zawieszenia działalności.
(...) Po zarejestrowaniu działalności przedsiębiorca ma prawo ją prowadzić, ma jednak też prawo ją zawiesić lub zlikwidować. Wszystkie te zdarzenia mieszczą się w pojęciu ewidencji gospodarczej. Zgodnie zaś art. 7a ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz.U. nr 101, poz. 1178 z późn. zm. - ustawa w okrojonej części obowiązuje do końca 2006 r.) ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca zamieszkania przedsiębiorcy, a wpisu do ewidencji dokonuje wójt, burmistrz albo prezydent miasta jako organ ewidencyjny.
Sygn. akt IIGW 4/05
Aleksandra Tarka
Źródło: Przegląd prasy Taxonline.pl