Stok poleasingowych niesprzedany i wiekowany utopił ich. Wartość pojazdów jest po wart rezydualnej a nie po obecnej wartości rynkowej, dodatkowo koszt obsługi takiego stoku! to tylko będzie dołować
może to być jeden z problemów, bo nie sądzę że ten spadek wynika jedynie z mniejszej dywidendy? Czy ktoś zna temat bliżej? np pracuje bądź coś słyszał?
Mam znajomego to mówi , że w autach leasingowych aż furczy takie ssanie, a za sprzedaż używanych obcieli premie i się część pracowników wypięła na ten temat, ale w firmie jest git operacyjnie, więc nie panikuje
Z dokumentów wynika że zysk może być poniżej 30 mln czyli niewiele mniej niż w zeszłym roku wartość księgowa spółki to ok 300 mln więc prawie 30 zł /akcję , kurs jest skutkiem małej płynności i paniki ciułaczy sprzedających po parędziesiąt akcji więc nie ma przesłanek do upadłości , raczej cierpliwość głównych akcjonariuszy wystawiona jest na próbę i pewnie będą chcieli sprawdzić wycenę w procedurze pozagiełdowej.
źródło to raport za I kwartał 2018r. Zapasy - Samochody poleasingowe 75 milionów, średnia wartość pojazdu poleasingowego 30 tyś pln ( znam dokładnie strukturę ich floty i samochodów, mam potwierdzona wartość średniego auta) to daje 2500 szt. Zatkali się ze sprzedażą, zważywszy na dieselgate ( a mają głowine diesle) dodatkowo stok cały czas rośnie. Odsyłam do raportów za 2016 i 2017r. Wg mnie to jest główna przyczyna, może być bardzo groźnie dla tej spółki. Ktoś dał ciała na remarketingu i to się ciągnie trzeci rok aż wybuchło. Przestokowane auta po 12 m-cy i więcej nie sprzedadzą po wartości rezydualnej i zamykają kontrakty na stracie.
Jakie głupoty piszecie to głowa mała..... 1. Na stronie https://www.master1.pl/szukaj-ofert/?z=4&_page=0&per_page=&sort=&multi_promocje=#search-results-container łatwo oszacować średnią wartość samochodu do sprzedaży - i nie jest to kwota 30 tys netto. Samochodów jest 900 do nabycia za gotówkę. 2. Porównywanie PCM do GB świadczy tylko o tym, że autor postu nie ma pojęcia o czym pisze. 3. Owszem firma ma zwiększony w porównaniu do końca 2017r. stok niepracujących samochodów i można się obawiać, że odpisy aktualizujące ich wartość są za niskie. To oraz rosnące wskaźniki zadłużenia spowodowały zjazd kursu w dół, gdyż wyniki finansowe za bieżący rok będą znacznie słabsze niż za poprzednie lata.
Aut mają ponad 2600 - pamiętajcie, że jest mnóstwo aut, które są w przygotowaniu do sprzedaży. Jak brałem auto z Wilanowskiej, sprzedawana mówił, aby nie wybierać tych ze strony, bo to niesprzedawalny odpad, który stoi na placach No najmniej od 4 miesięcy, a połowa ponad rok. Place w całej Polsce pękają w szwach, szukają dodatkowych żeby mieć gdzie trzymać samochody. Ponadto z pewnego źródła wiem, że mająkilkaset aut z get backu i to są auta premium za setki tysięcy złotych, z czego część stoi w salonach nie odebrana. Możliwe, że umowy zostały wypowiedziane co nie zmienia faktu, że tu jest duża wtopa finansowa. Patrząc na raporty nie sądzę, aby był to bankrut, aczkolwiek jeśli nie zmienią kursu to za rok może być z nimi naprawdę źle.
jestes pewien ze twoje zrodlo nie myli sie, ze getback ma auta z PCM? Z tego co ja sie orientuje to getback mial umowy leasingowe z getinem lub jakas jego spolka oraz jakas czesc aut byla jego wlasnoscia
Getback finansuje auta u różnych dostawców w tym PCM. Źródło jest pewne. Zdawałem nie dawno jedno z aut finansowanych przednichw gdansku. Auta stawiają na ulicy i na placach sąsiednich firm bo nie maja miejsca.Auto odbierane przez rzeczoznawcę na ulicy bo na placu ani hali miejsca nie ma. Przeszedłem się na plac i tak liczyłem ze Ok 400 aut maja. A co z Warszawa gdzie plac jest na oko 5x większy ? Do tego wilanowska i inne w pl. A na stronie niby tylko 900 samochodow do sprzedaży . Moje źródło twierdzi ze PCM zamówiło dla Getback samochody warte Ok pół miliona za szt które Się produkują , a tu getback pada. Takich aut nie można oddac a niewielu będzie na nie stać. Efekt taki ze zostaną z tymi autami. Na forum czytałem opinie niby byłego pracownika. Dziś tego tekstu nie ma - został usunięty przez moderatora. Pisał, ze nowy prezes zwolnił większość dyrektorów zarządzających, i wielu doświadczonych pracowników i zatrudnił młodzików za 2 - 3 tys na rękę. Ze wewnątrz były problemy z wypłatami wynagrodzeń i walki o stołki. Może to tylko rozżalony zwolniony pracownik, ale może jest w tym ziarnko prawdy. Akcje brałem po 22 a teraz są po 13. Narazie trzymam.
ok, dzieki za info. Zakladam ze tych aut za pol bank wiele byc nie moze bo czyms takim jezdzi wyzsza kadra managerska a tej tak duzo znowu w getbacku nie bylo.
Też brałem po 20zl. Ale coś tu mocno nie gra. Spadek nie wynika że słabości rynku i mniejszej dywidendy. Musi być coś jeszcze tak jak zastój z samochodami
porownaj sobie stan samochodow poleasingowych na 31 marca zeszlego i tego roku 47 mln ->74 mln
Kwartalny odpis to okolo 1 procent wartosci czyli gdzies tak pi razy drzwi 4% rocznie - moim skromnym zdaninem to za malo i tu powinien byc wiekszy minus. Ktos gdzies pisal ze diesle nie schodza...
..... tak czy inaczej nawet korekta wartości stoku o 15 %/rok nie uzasadnia spadku kursu do obecnego poziomu po prostu drobni ciuacze liczący na dywidendę się poddali . Pewnie zjazd kursu spowoduje że pojawi się oferta stratega na zakup tego biznesu jeżeli tak będzie to spodziewam się wezwania w okolicach 17-22 zł za akcje
wczorajszy komunikat o zwołaniu komitetu obligatariuszy z jego uzasadnieniem potwierdza że w raporcie za drugi kwartał będzie dramat ; jeżeli obligatariusze nie przychylą się do propozycji spółki i zażądają spłaty obligacji - to spółka będzie musiała albo w trybie pilnym pożyczyć 250 baniek albo .. ogłosić postępowanie układowe . A wtedy akcje mogą być po kilka groszy za sztukę Wg mnie , będzie duży odpis z tytułu aktualizacji zapasów . Wygląda na to , że Audytorzy nie mogą sobie pozwolić na dalsze tolerowanie braków realnej , rynkowej wyceny samochodów które czekają na nabywców . Jeżeli tak będzie , to zastanowić się będzie czy Zarząd nie wprowadzał w błąd Rynku co do faktycznej sytuacji , a jeżeli tak to jakie kroki można podjąć ?? ps jak zwykle są lepiej poinformowani , reszta frajerów tylko otwiera oczy ze zdumienia .
Bardzo trafne spostrzeżenia, obawiam się że kolega ma rację niestety tak to wygląda. Na chwilę obecną tylko uciekać z tonącej łajby. Wszystkim którzy umoczyli życzę odbicia na innych walorach.
A czy obligatariusze nie sa tez akcjonariuszami? Jesli tak, to nie oplacalo by im sie uwalanie spolki. Jesli dobrze pamietam to te obligacje sa zabezpieczone na 150% wartosci na samochodach, gdzies przy okazji emisji byly wymienione konkretne samochody. Czy slabe wyniki moglyby byc powodem zadania zwrotu jesli jest zabezpieczenie? Czy moze wlasnie to zabezpieczenie stracilo na wartosci i jest podstawa zadania wykupu?
Ciekawe co pieszesz, ze audytor nie toleruje dluzej tej wyceny. Przy Getbacku co prawda audytorem byl Deloitte a tu jest EY, ale moze po tej wpadce audytorzy sie ogarneli i nie klepia juz wszystkiego jak leci.
Ja mam doświadczenie z audytorami EY i powiem że to jedna wielka żenada, chłopaczki rok dwa po studiach przychodzą do mnie ( korporacja notowana na gpw) i możesz ich sprzedać trzy razy a nie zorientują się co się stało. Niestety standardy Deloitta czy EY w Polsce i na świecie to dwa różne tematy jak porównanie Konia z Koniakiem, brzmi podobnie ale kompletnie inna bajka. Mówię z doświadczenia jako zarządzający działem w korpo. Żadne badania nie pomogą, dla mnie to niestety trup. Trochę kasy odjechało. Trudno w przyrodzie nic nie ginie ktoś inny wygrał, takie życie.
zapasy w sprawozdaniu za 1 kw 2018 241 mln, zobowiązania krótkoterminowe ok 1500 mln - jak to i z czego uregulują - płynność 0.08 litości popatrz na bilans.