• prawda o 11bit Autor: ~Szczery [18.130.163.*]
    Po pierwsze, Frostpunk 2 sprzedaje się słabo pomimo premiery Manor Lords, która zdaniem jakiegoś analityka miała mieć pozytywne przełożenie na sprzedaż produktu. Faktyczny wpływ Manord Lords jest żaden bo FP2 sprzedaje się od premiery tamtej gry coraz gorzej, a gracze w ogóle nie łączą tej gry z Manor Lords. Wpływ na słabą sprzedaż ma bez wątpienia udział w Game Pass, który zdaniem fanbojów jest mitem i produktu od 11bit się nie ima pomimo wewnętrznych analiz Microsoftu, że takie programy kanibalizują dalszą sprzedaż. Furda analizy od Microsoftu bo liczy się wiara i marzenia o potędze 11bit. Grę można było ograć, recenzje poczytać, filmiki pooglądać. Sprzedaż szoruje po dnie po wstępnym sprawdzam od konsumentów. Nawet takie Infection Free Zone ma lepszą sprzedaż, a wynik brutto za okres można policzyć.

    Po drugie, wishlisty od 11bit są niewiarygodne co widać zarówno po produktach z wydawnictwa jak i po FP2. Jaka jest sprzedaż Invincible, Thaumucośtam, Indiki to widać - poziom nisko budżetowych gier od Playwaya, a wishlisty czasem z miejsc top 50. No Rest for the Wicked startował z miejca 19 wishlisty, a sprzedaż to top 10 przez pierwszy tydzień. Street Fighter 6 miejsce 46, a sprzedaż na Steam regularnie wokół top 100 od ponad roku. FP2 miejsce 4 i już zaczyna się tłumaczenie „ło bo nie wolno tej gry porównywać do gier AAA czy z najwyższej półki„ Problem w tym, że sama spółka wypompowała FP2 na to miejsce, które jest zupełnie nienaturalne dla tej gry co widać po wynikach sprzedażowych. Tylko ktoś kto od lat siedzi w grach nie patrząc w dane rozumie, że FP2 nie ma nawet podlotu do Stalkera 2, ale jakimś cudem 11bit wypompowało FP2 wyżej na wishliście o jedno miejsce. Ukraina ma swoje problemy, wiadomo, ale jeżeli przy odrobinie szczęścia uda się dowieść Stalkera 2 to ten legendarny FPS (15 mln sprzedanych kopii do 2021 roku, a to stara gra przecież) zmiecie z planszy Frostpunka2 mimo niższej wishlisty. Prawda o wishlistach od 11bit jest taka, że ich gry można zestawiać w kontekście innych gier 11bit lub ewentualnie Playwaya, który stosuje podobne techniki w pompowaniu wishlist. Natomiast 11bit to nie jest kaliber wishlist budowanych przez wiarygodne spółki i już nie będzie.

    Po trzecie, 11bit ma bardzo dużą rozpoznawalność … w Rosji. Więc ja nie rozumiem narzekań fanbojów, że ten czy inny recenzent z Rosji wystawił niepochlebną ocenę (fanboje nawet piszą do redakcji by takie recenzje usuwano !), ale rozumiem dlaczego 11bit nie chce się z Rosji wycofać. Obłuda i poziom hipokryzji wokół tej spółki jest wręcz obrzydliwy – jak sprzedaż w Rosji to jak najbardziej ok, ale recenzje z tego regionu to już kacapskie są. Jakoś CD Projekt i Bloober Team radzą sobie po wycofaniu się z Rosji. 11Bit nie dałby rady nawet mając zagwarantowany dochód z Game Pass ? Ciekawe …

    Po czwarte, prognoza ich sprzedaży, przychodów jest bardzo prosta – wystarczy zajrzeć do programu motywacyjnego, który specjalnie został tak pomyślany by poniżej pewnego progu nie spaść. Teraz wystarczy sobie to zestawić z wyceną 1,3 mld i porównać do takiego Remedy z wyceną około miliarda, a następnie odnieść tą wycenę do przychodów spółek, poziomu produktów i perspektyw na kolejne okresy. Jak już ktoś zobaczy to co oczywiste (przychody Remedy x2 w stosunku do 11bit mimo, że Alan Wake II nadal się nie zwrócił, a to coś mówi o ofertach z programów typu Game Pass czy praca dla Epic) to na koniec popatrzy na wycenę Paradox, która zjechała po premierze Cities II. Dziękuję za uwagę.  
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~hehe [193.25.7.*]
    żenujący wpis. nie kupiłeś akcji i teraz płaczesz? umniejszanie grom i ich nazwom oraz twórcom to patologia. popatrz w lustro, bo jesteś tylko jakimś anonimem na forum, który się nie zna na grach, robieniu biznesu, a już na pewno nie na budowaniu relacji z partnerami (wydawca -> studio tworzące gry)

    jak 99% wypowiadasz się o rzeczach na które nie masz wpływy i w du byłeś i du widziałeś.
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~takietam [13.239.62.*]
    Użytkowników tego forum od zawsze dzielę na merytorycznych i na tych co ich obrażają. Ci drudzy przeważnie nie mają racji w dłuższym terminie.
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~Gracz [83.11.249.*]
    Dzięki za merytoryczny wpis. Miło się czytało. Zgadzam się z Gamepassem. Szkodzi sprzedaży na innych platformach.
    Kasa z góry od MS jednak kusi, szczególnie gdy nie jesteś pewny czy twoja gra się dobrze sprzeda.

    Możesz rozwinąć temat z pompowaniem wishlist?

    Masz na myśli boty jak na Youtubie, gdzie niektóre spółki sztucznie podbijają sobie wyświetlenia? Potem widzisz milion wyświetleń trailera i tylko kilka komentarzy, co jest oczywistym red flag.

    Fakt, że FP2 ma 4 wishilstę i dopiero 318 miejsce w sprzedaży na krótko przed premierą jest niepokojący. 127k followersów też powinno sugerować, że mamy doczynienia z hitem. Ale tak nie jest.
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~Xnxx [188.147.8.*]
    Jak Ci się nie podoba to kupuj inna spółkę a nie becz bo to bez najmniejszego sensu
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~bleh [185.78.134.*]
    Wpływ manor lords na sprzedaz fp2 na tym etapie moze byc tylko negatywny.
    Obie gry mają podobny target ale ML jest do kupienia i ogrania a FP2 to pre-order z premiera za 3mc.
    Wiec chyba logiczne ze gracze zainteresowani obydwoma tytułami kupią ML teraz. Czy nie?
    Co do Stalkera2 trudno sie nie zgodzić - sprzeda się tego baaardzo dużo.

    Najwiekszą bzdurą jest część o "bardzo słabej sprzedaży FP2"
    To nie jest żadna sprzedaż tylko PRZED SPRZEDAŻ - produkt ma premierę za 3mc.
    A do tego gracze wydają kase na ML które jest z "tego samego" gatunku.

    Do całej reszty wpisu nie ma co się odnosić.
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~TyTepyJanie [37.47.92.*]
    O coś przespałem, kiedy była premiera Frostpunka2 że słabo się sprzedaje? Niech to szlag, a miała być 25 lipca i znowu oszukali graczy i inwestorów.... Buhahahaha lunatyka heretyka warto poczytać, choćby dla rozrywki
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~qaz [37.248.216.*]
    i dlatego, że się nudzisz napisałeś to co napisałeś... chłopie zejdź na ziemię - nikt z "normalnych" inwestorów lub graczy nie przegląda forum i nie wypisuje na spółkach które mu się nie podobają, że są be.
    Ja nigdy nie miałem i nie będę miał np. Greenx i nie wchodzę na ich forum i nie wypisuję nic ani za ani przeciw.
    Za to ty i kilku osobników intensywnie próbujecie przynajmniej przytrzymać kurs bo widocznie zabrakło odwagi, żeby wcześniej dokupywać i teraz też brak odwagi, żeby się przyłączyć na tych poziomach. Takimi wpisami liczycie, że się uda odzyskać kilka procent. Ale jest jeden problem - wy czy ja i wielu innych jesteśmy za mali - jesteśmy tylko planktonem który nie ma wpływu na tak dużą spółkę. Takie wpisy są dobre na Bumechu czy innej spółce bez perspektyw o aktualnie małej płynności, że jeden przestraszony powoduje spadek kursu przy obrotach kilku tysięcy złotych na sesje. Ale tutaj są ostatnio przeważnie sesje z obrotami powyżej kilku milionów złotych - wpisy na forum nie mają znaczenia. Bo zapewniam jeśli ktoś kupuje za jednym razem akcje za 4 miliony złotych to taka osoba nie czerpie informacji z forum bankiera ani jakiegokolwiek tego typu...
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~otco [2.137.225.*]
    ale przeciez moze sie interesowac spólką ---nie zależnie czy ma akcje czy nie. Bo przeciez zawsze kiedys sie kupuje jakieś papaiery z jakiegoś powodu I jesli bys wybierał na zasadzie losowania w ciemno bez nawet najmniejszego rozeznania sie w teamacie dlaczego mozesz zechcicec Lub nie zechcieć mieć akcji tej spółki w danym momencie ---to byłbys jak koleś przy ruletce w kasynie.

    Dla mnie najwiekszy problem z 11 bit stanowią 3 kwestie ,

    1. Zwiekszenie mocne kasy w wydawnictwo nie przeklada sie na na jego efektywność generowania proporcjonalnie wiekszej kasy do przychodów i zysków spółki ---jest wręcz odwrotnie ----juz tylko mysla zeby w ogole te projkety sie zwróciły

    2. długość tworzenia GIER --- któr moim zdaniem bynajmniej nie wynika z braku ludzi ----ale z tym ze zmieniali koncepcje gier ---- co powodowalo wydłuzanie produkcji ----a to nie jest dobra wiadomosć ---MANOR LORDS tworzony przez mała grupkę ludzi ---robili nie wiele dłużej niż lub pownywalnie do Gier 11 bit , BAldurs gate 3 Byl wypuszczony juz w 2020 w EA ---po 3 latach wypuscili pełnoprawny produkt .----w 11 bit Ich 2 flagowe gry pojawiaja sie dopiero w debiutcie ----PO 6 latach od FROSTPUNKA 1

    3. Wydaje sie że zbyt mocno odeszli od Żrodla ich sukcesów ---czyli od tego ze ICH GRY MOCNO DZIAŁAŁY NA EMOCJE GRACZY---i na identyfikacje sie GRACZY z światem który był przedstawiany prze TWOM i FP1 ---- chcąc byc moze trafic do szerszego odbiorcy mogli zagubić IMERSJE graczy ze swoimi najnowszymi produkcjami ----O to sie mocno burzą fani FP1 -----a to wlaśnie dzieki Idebtyfikacji Graczy ze swoimi Budowanymi Wioskami ---z Ludzmi ---z Widoczkami itp ----TAKI SUKCES ODNOSI ---- MANOR LORDS ---bo ludzie mają swobode kreowania tego świata na swoja modłe --pomimo ze są reguly i mechaniki w tej grze ktore prowadzą do sukcesu lub porazki ----ale Je mozna odkrywać na wiele sposobów i po swojemu ----Tego brakuje w FP2 jak sie ogladalo BETE--nie ma tej indywidualnosci i identyfikacji z miastem i jego OBYWATELAMI.
    .
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~Szczery [52.56.169.*]
    Ciekawe zjawisko bo takich ludzi jak ty wśród indywidualnych jest bardzo wielu. Ludzi, którzy uważają, że jeżeli ktoś nie wychwala pod niebiosa jakiejś spółki, a napisze krytyczne uwagi, to z pewnością czeka na zakup akcji po niższej cenie. 11Bit nigdy w portfelu nie miałem bo w tą spółkę nie wierzę. Mam inne spółki z sektora, dwie z Polski (gamedev), a resztę stanowi zagranica. Brak pozycji to również jest pozycja tak długo jak wynika z czekania na lepszą okazję na giełdzie. Ja z reguły lubię spółki, które się rozwijają i w takie inwestuję. Przykładowo ostatnio portfel wzbogaciłem o Encompass Health Corporation bo lubię przyszłościowe tematy, których kurs tylko rośnie. Nie lubię 11bitów i innych tego typu spółek, których prezesi forsują dla siebie programy zakupu akcji po niższych cenach od rynkowych nie wnosząc niczego do rynku (ani poprawy wyników, ani dywidend), ale bardzo lubię systematycznie rosnące podmioty z jasną wizją i SZCZERYM sposobem komunikacji. Ja nawet nie miałbym pieniędzy by inwestować w 11bit bo szkoda patrzeć jak inne tematy uciekają.

    Najbardziej fałszywa jest ta cała otoczka wytworzona wokół firmy. Zrobili z nich jakiś świętych, moralnych, robiących gry typu „meaningful entertainment”, super anty Rosjan czy inne bzdury, a firma ta od lat nie dowozi tematów pod względem wynikowym i jest najbardziej rozpoznawalna właśnie w Rosji, a nie na zachodzie. Kiedy oni ostatnio mieli dobry raport – w 2019 roku ?? Gamedev w Polsce to coraz częściej marnotrawstwo młodych talentów, które powinny pracować w rentownych branżach, a nie udawać, że wykonują pracą komukolwiek do czegokolwiek potrzebną. Ostatnim przykładem wielkiego marnotrawstwa pochwalił się People Can Fly. Ilość przejedzonych tam pieniędzy idzie już w setki milionów PLN. 11Bit również te pieniądze przejada co widać po dziwnych inwestycjach w Starwarda czy w gry z wydawnictwa. Moim zdaniem FP2 to będzie komercyjna klapa pod względem wyceny giełdowej - gra się sprzeda, ale nie uzasadni obecnej wyceny i nie pozwoli tej spółce na przeskalowanie się w górę. Oni nie mają pomysłu na rozwój tego biznesu co widać od dawna po decyzjach na szczeblu wydawniczym.

    Pozycji w górę lub w dół ja tutaj nie zajmę bo są na świecie od groma lepsze spółki. Popatrz jak wybiła Alibaba chociażby ostatnio. Uwagi takie jak twoja, a jest ich od groma, w polskiej przestrzeni medialnej mnie nieustannie śmieszą i smucą za razem. Zrobiliście ze średniej spółki jakiegoś Świętego Graala, a zakładam, że niewielu nawet ma świadomość co w ryzykach o potencjalnej inwestycji w 11bit pisał Microsoft. No nie wiecie takich rzeczy i tyle i stąd te wasze marzenia o potędze 11bit, których fundamentów nie widać nigdzie.  
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~otco [2.137.225.*]
    ja bym ne był aż tak krytyczny wobec 11 bit.

    To była swietna okazja inwetycyjna ---przed TWOM mieli kapitalziacji 20 - 25 MLN PLN ---TWOM był nowatorska grą zrobiona za 2 MLN PLN --- dzieki niej 11 bit zaistniał w umysłach graczy ---Kolejny projekt Industrial ( czyli frostpunk) mial powstac w prciagu roku -2 lat ---zajęlo im to 3 lata ale wynikalo to ze zwiekszenia skali projektu a ludzi nie mieli aż tak wielu ---wiec okey.

    TWOM + FP 1 spzredało sie ok 10 MLN Kopii i przyniosło ok 300 MLN PLN prychodów ---wiec jak na małe studio ktorym byli to bardzo dobre wyniki z tych dwóch gier które kosztowaly w sumie 12 MLN PLN + jakieś kosty DLC ---przypomne ci tylko ze W1 z budżetem 20 MLn PLn zwracał sie 4 lata---- Dopiero w 2011 pokrył koszty produkcji po spzredaży 1.4 MLn Kopii gry ---debiut był w 2007 roku ---to wlasnie dlatego CDR w 2020 roku gdy wchodzil poprzez optimusa kosztował tylko 1 PLN . i mial kapitazlaicje ok 100 MLN PLN.

    Wydawnictwo tez rozwijało sie ciut wolniej niz prognozowali ale gry CoM i MOONLIGHTER ---były dobrze wybranymi grami --wtedy jeszcze mocno szczypali sie z kaśą i ogladali kazdą złotówkę.

    teraz wydaje sie ze juz popuscili lejce wydatkowe ---ale to nie zwieksza efektywnosci ---GRY z wydawnictwa w sumie dziadują na spzredazy ---- Ich flagowe gry zwiekszaja koszty ponieważ CZAS ICH TWORZENIA sie potężnie zwiekszył --- patrzac na takiego THE ALTERS mam w dodatku wrazenie ze nie poszli w tym kierunku rozwoju co trzeba ----FP2 niby gra jest Powiekszona --ale PO BECIE mozna miec wraznie ze to bedzie TYLKO KOLEJNY CITYBUIDER---tworysz cale dzielnice rozwijasz cale dzielnice ---3 sekundy to 1 Dzien zycia miasta ---2 H grania to 6 lat zycia miasta --A GDZIE W TYM WSZYSTKIM EMOCJE?? ---ktore tak mocno towarzyszyły TWOM i FP1 ?

    I tu sie z toba zgodzę wydaje mi sie---że z jakiś powodów zatracili pomysł na siebie ---na swoj rozwój i kierunek w ktorym mają isc ---z MAlej spółki ktorej głownymi wlascicielami byli Prezesi --stali sie srednia społką gieldowa w ktorej prym wiodą fundusze ----byc moze wewnatrz zespołow nie ma juz tego flow tej burzy pomysłow i dochodzenia do tego jakie gry chca robić ---to moze dlatego wlansie tak dlugo trwa produkcja tych gier ---to moze dlatego THE ALTERS jest dopiero na 76 Pozycji WL STEAM ( the invincible byl przed debiutem na 36 pozycji i Co z tego wyszło ?? ---KICHA ---thraumaturge był na 65 pozycji i też z tego wyszła kupa ) ---to bardzo zły prognostyk bo do debiutu zotało tylko 4-5 miesiecy a on stoi od wielu wielu miesiecy na podobnych pozycjach .

    FP2 ---ta gra przyniesie jakieś konkretne dochody ---pytanie jakie ---bo tutaj też mozna sobie zadawac pytanie dlaczego po BETA ---pozycja w preorderach tak mocno spadla i dlaczego przyrosty tygodniowe Followers są tylko na poziomie ok 1 K na tydzień Obecnie .----bo okey FP2 przyniesie przychody i zyski ---ale Co dalej ----Warto zobaczyc na taki PAradox --ktory 10 lat temu wzroem dla 11 bit ( o czym prezesi mowili) ----w sierpniu kurs byl 300 SEK za akcje po CITYSKYLINES 2 zalamal sie teraz jest 164 SEK na wykresie widac podwojny szczyt na 300 A kurs idzie obecnie do wsparcia z 2022 na 126 SEK---debiut w 2016 Paradox wynisoał 60 SEK ----Dlavzego o tym pisze bo paradoź to duza firma z mnostwem wypuszczonych gier i DLC zarobili duzo kasy ale od jakiegos czasu też widac u nich pewne problemy czego obrazem był np CITIES SKYLINES 2---- THE alters od 11 bit wyglada naprawde slabo z ta pozycją na WL ---FP2 nie wiadomo czy spełni oczekiwania ---wydawnictwo to padaka ---Projekt 8 nie wiadomo czym jest Oby nie drugim STARRUPTURE ( od CRJ ) ---czy THE ALTERS ----- Plusem wydaje sie umowa z MS ----ale czy to na tyle duzy PLUS zeby marzyc o np wielomiliardowych kapitalzaicacjach ---i znaczacych wzrostach kursu ??/---NIe wiem

    Szanse są ----sa nimi nadal jednak FP2 ---projekt 8 ---- I moze mobilny FROST PUNK -------ale póki co nadal moim zdaniem jest wiecej pytań niż odpowiedzie---SZCEGOLNIE PO TEJ BETA FP2.---gdzie po paru dnaich VIRALU ----w sieci---- temat Kompletnie ZNIKNŁĄ i został zastapiony MANOR LORDS.--- co widac po rlatywnie niewielkich przyrostach w Followers i po jednak słabej pozycji na steamie spzredawanych preorderach---
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~Borsuk [36.252.244.*]
    Nie zapominaj o children of something której zwiastun pokazali i która też będzie w gamepass.
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~otco [2.137.225.*]
    tak ta EVA cos tam ---moze zatrybić --w prawdzie to nie mój klimat ale oni i MS mowi o tej grze w superlatywach wiec moze z tego coś być ----tym bardziej ze to robi chyba ten sam hiszpański deweloper ktory zrobił ---- MOONLIGHTERA lub CoM --

    z kolejnej strony ----np taka gra mobilna jak "Whiteout Survival”---ktora ewidentnie nawiazuje do FROSTPUNKA --tylko w cukierkowych barwach potrafi kosic konkretną kasę ----a 11 bit Pzrespało zupelnie ten temat chiciaż z tego mogli juz dawno wykreowac ciekawy projek jeśliby sie mocniej zaangazowali ---- a tak wydawali kase na projekty ktore nie do konca mialy rację bytu szzcegolnie ---a produkcja ich gier ( w koncu nie takich obrzymich typu AAA) trwala 6 lat ----co podnosilo koszty pordukcji i znowu zmniejszalo efektywnosc zarzadzania czasem i budżetem ----- dlaczego tak sie dzialo ?? moze wlasnie struktura wlascicielska to spowodowała prezesi wysypali sie z akcji w duzej mierze jest tylko 1 ujaniwony z 7 proc udzialem ----moze zaangaowane personalne spadło a 11 bit stalo sie tylko kolejnym małym korpo ?? ----Nie wiem --ale wiem ze cos tu mocno od dluzszego czasu nie trybi i wlasnie z tego powodu kurs 11 bit jest na poziomach ktore były juz w 2018 roku. ----Co wielu ----- tu piszacym ciężko zaakceptować jako zwykły FAKT ---że kurs spólki jest w boczniaku od wielu wielu lat ---ze te z REKO 730 PLN to już było w tamtym roku ---a teraz nie bez przyczyny jest po 550 bo co debiut ich gry ( na szcecie poki co tylko z wydawnictwa ) to PADaKA----na szcescie the ALTERS nie debiutuje przed FP2 bo jakby on mial z budzetem np.50 MLn PLN debiut porownywalny z The invincible czy Threumaturge to kurs zjechalby i to mocno ---- pomimo ze do debiutu FP2 jest tylko kilka miesiecy .

  • Re: prawda o 11bit Autor: ~gryz [85.237.177.*]
    Coś bardzo zależy wam na zasianiu negatywnego fermentu wokół spółki skoro siedzicie tu podczas długiego majowego weekendu i klepiecie przydługie, krytyczne posty. Powód jest oczywisty, choć przeceniacie wpływ forum bankiera, nikt normalny nie decyduje o sprzedaży/zakupie akcji kierując się wpisami na forum na bankierze. To ze trolowisko ujawniło się na forum świadczy tylko o wzroście zainteresowania ulicy wokół spółki..
  • Re: prawda o 11bit Autor: ~Gracz [95.160.144.*]
    Ależ oni muszą mieć smutne życie. Każdy kto parę złotych już zarobił, to w majówkę miło czas spędzał i się relaksował, a Ci smarują tutaj te swoje dyrdymały zamiast kupić w końcu jakieś akcje. I oczywiście w poniedziałek jak na złość na nich kurs do góry:)
[x]
11BIT -1,31% 181,00 2025-09-19 17:00:40
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.