REKLAMA
TYLKO U NAS

Problemy z silnikami w japońskich Dreamlinerach

2016-08-26 14:00
publikacja
2016-08-26 14:00

Japoński przewoźnik All Nippon Airlines (ANA) natknął się na problem z silnikami Rolls-Royce'a zamontowanymi w Boeingach 787, tzw. dreamlinerach. Takie same silniki posiadają m.in. polskie egzemplarze latające w barwach LOT-u.

fot. Kyodo/MAXPPP / / FORUM

Linie ANA poinformowały, że zostały zmuszone do wymienienia uszkodzonych łopatek sprężarek w silnikach dreamlinerów. Problemem była korozja, która w pewnych warunkach pojawiała się we wnętrzu silników. Konsekwencje problemów z łopatkami dały się we znaki już m.in. pasażerom lotów do Malezji (luty) i Wietnamu (marzec). Ostatni raz ANA doświadczyła ich 20 sierpnia podczas krajowego lotu. 

Przewoźnik w związku z zaistniałą sytuacją został zmuszony do odwołania dziewięciu lotów, prawdopodobne są również kolejne zawieszenia w nadchodzących tygodniach. Przedstawiciele Rolls-Royce'a pracują wspólnie z Japończykami nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. Na łamach Reutersa oświadczyli oni również, że nie są pewni czy problem ten nie dotyczy także samolotów dostarczonych innym liniom lotniczym.

Dreamlinery ANA napędzane są silnikami Rolls-Royce Trent 1000. Takie same jednostki posiadają m.in. Boeingi latające w barwach LOT-u. Wysłaliśmy do polskie przewoźnika zapytanie o wpływ tych informacji na sytuację Polskich Linii Lotniczych.

LOT w pierwszej kolejności stawia na bezpieczeństwo wykonywanych rejsówPraca każdego z silników Rolls Royce jest na bieżąco monitorowana i ściśle kontrolowana przez systemy zabezpieczeń producenta. Nie ma żadnych wątpliwości co do bezpieczeństwa podróży wykonywanych przez samoloty wyposażone w silniki tego typu - taką odpowiedź otrzymaliśmy z biura prasowego polskiego przewoźnika.

All Nippon Airlines to japońskie linie lotnicze, które obsługują zarówno loty w Azji, jak i połączenia międzykontynentalne. Przewoźnik często doceniany jest w rankingach prezentujących najlepsze linie lotnicze na świecie. W 2016 roku według Skytrax uplasował się on na piątym miejscu ustępując tylko Emirates, Qatar Airways, Singapore Airlines i Cathay Pacific.

Adam Torchała

Źródło:
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
~kuality_enginer
Rolls-Royce nie ma już nic wspólnego z marką, którą niewątpliwie był 15 lat temu. Jakość???? "Continuous Improvement Team" ma dla swoich subkontraktorów tylko jedno "ulepszenie". Możecie nawijać im godzinami jak doskonały i stabilny jest proces produkcji ich części, poprzeć to wskaźnikami.... Jedyne co usłyszycie Rolls-Royce nie ma już nic wspólnego z marką, którą niewątpliwie był 15 lat temu. Jakość???? "Continuous Improvement Team" ma dla swoich subkontraktorów tylko jedno "ulepszenie". Możecie nawijać im godzinami jak doskonały i stabilny jest proces produkcji ich części, poprzeć to wskaźnikami.... Jedyne co usłyszycie to "kiedy będzie taniej? Musi być taniej" Kropka. Taniej jest - i to do stopnia, w którym dostawcy produkują pod wodą, w obawie, że panowie z RR zabiorą zabawki i swoje drogocenne instrukcje "Issue 542" No i psuje się - zabierasz produkcję od dostawcy z 30-letnim doświadczeniem do "Relatywnego Odpowiednika" w Chinach - i z pewnością komuś w zarządzie podgrzeje się krzesło przy przeglądaniu słupków. Cały dreamliner to jeden wielki niewypał. Nowotwór Six Sigma i "ciągłego ulepszania". Ciągłe ulepszanie = mniej kosztów więcej zysku. W 2012 Boeing zarył w dno i dalej niesie muł wtedybteż nabrany. A silniki nie wybuchają. Tylko się rozrywają na wirniku. Najczęściej przy rozruchu z zimnego...
~slavomirz
japonskie dereamlinery to cos jak po 'olskie' obozy koncentracyjne
~Wlk
Kolejny raz problem z silnikami Rollsa. Niedawno byly problemy w A380 (jeden wyratowany tylko dzieki profesjonalizmowi pilotow) tylko dlatego, ze producent spartaczyl przewody paliwowe.
A co do Skytrax, to trzeba troche myslec przy czytaniu wynikow rankingow. To, ze Lufthansa jest na 10 miejscu i ma uzasadnienie, ze jest najlepsza
Kolejny raz problem z silnikami Rollsa. Niedawno byly problemy w A380 (jeden wyratowany tylko dzieki profesjonalizmowi pilotow) tylko dlatego, ze producent spartaczyl przewody paliwowe.
A co do Skytrax, to trzeba troche myslec przy czytaniu wynikow rankingow. To, ze Lufthansa jest na 10 miejscu i ma uzasadnienie, ze jest najlepsza z lini transatlantycznych, to nie znaczy, ze jest dobra. Byc moze najlepsza z europejskich. Moze lepsza od AF, na pewno lepsza od SAS, KLM a juz nie wpomne o British Airways, gdzie sie zdarzaja stewardzi z "trzydniowym" zarostem albo nawet z niepielegnowanymi brodami a'la Fidel Castro. Obrzydliwe i ewenement na skale swiatowa. Ale chocby byla najlepsza z transatlantycznych i najlepsza w Europie, to i tak jest ze 100 lat za azjatyckimi i arabskimi. Nawet Aeroflot jest lepszy (przynajmniej pod katem samolotow dlugodystansowych).
~Papusha
Redaktorze Interii - gdyby Polska i Europa miała tylko takie problemy byłoby d o s k o n a l e
~Zigi
Kolejny raz Dreamliner. Jaka fajna jest hamerykańska technologia. Tylko pytanie czy jak lece do dolece?
~zez
To są normalne "choroby wieku dziecięcego". Natomiast czy LOT koniecznie powinien się na nie narażać kupując dreamlinery to już zupełnie inna sprawa...
~Zigi odpowiada ~zez
"choroby wieku dziecięcego"???
Latają od 7 czerwca 1995 roku! Przeszło DWADZIESCIA LAT!!! To ile będą dojrzewać? Do czasu lotów na marsa???
No sorki ale piszesz pier...ły i raczej tematu nie znasz w ogóle.
~pato odpowiada ~Zigi
Zigi - mówiąc w skrócie jesteś gamoń. Nie będę rozwijał wątku, bo szkoda czasu. A w swojej wypowiedzi nawiązujesz chyba do B777 a nie do tzw. Dreamlinera czyli B787.
~rtUxqDXS
uwielbiam komenty takich speców jak "zigi" co nie odrózniaja samolotu od furmanki - wyłacz chłopie kompa i wracaj na swoją snopowiazałkę
~Loxos
Tylko, że te silniki są produkowane w UK, więc jaka hamerykańska??

Powiązane: Japonia

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki