

Analitycy DM BDM, w raporcie z 13 marca, podnieśli rekomendację dla Agory do "kupuj" z "trzymaj", a cenę docelową akcji spółki podwyższyli do 19,42 zł z 11,77 zł. Raport wydano przy kursie 15 zł, a w środę tuż po południu wynosi on 16,36 zł
- Jesteśmy zbudowani zachodzącymi zmianami w strukturze wyników grupy Agora. Doceniamy działania władz spółki, które z sukcesem przeprowadziły spółkę przez wyjątkowo trudny okres 2016 roku - napisali analitycy odnosząc się do ostatnio zaprezentowanych wyników spółki.
Przypomnijmy, że grupa Agory wypracowała w czwartym kwartale 2016 roku 10,2 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej, wobec 15,7 mln zł zysku rok temu. Zysk okazał się o 3,3 mln zł niższy od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP, którzy zakładali, że wyniesie on 13,5 mln zł. W całym 2016 roku Agora wypracowała 1,198 mld zł przychodów o 0,8 proc. więcej niż w 2016. Zysk EBITDA grupy spadł o 4,8 proc. do 114,9 mln zł, a strata netto wyniosła 16,6 mln zł wobec 12,7 mln zł zysku rok wcześniej.
- Dane za 4Q’16 oceniamy dobrze. Spółka pokazała wzrost EBITDA w obszarze reklamy zewnętrznej. Pomimo spadku w ujęciu r/r pozytywnie oceniamy rezultaty segmentu film i książka. Najtrudniejsze obszary, czyli segment prasy i druku wykazały wysokie dynamiki spadku EBITDA i według nas były to już pułapy sugerujące dalszą stabilizację lub nawet stopniowe odbicie - stwierdzili analitycy.
Zwrócili oni także uwagę na elementy sugerujące, że Agora znalazła się na ścieżce trwałej budowy wartości dla akcjonariuszy. Pierwszym z nich jest znaczący wzrost wartości rynku kinowego w Polsce napędzany m.in. wzrostem zamożności społeczeństwa i efektem 500+. Drugim jest udana monetyzacja nowych wiat przestankowych w Warszawie. Trzeci to rozwój projektów organicznych w obszarze internetu. Czwartym jest ekspozycja na rynek reklamy tv przez udziały w dwóch antenach. Ostatnim zaś konsekwentnie wdrażane zmiany w segmencie prasa.


- Na 2017 rok przyjęliśmy wzrost EBITDA grupy do niemal 116 mln PLN (w kolejnych kwartałach nie wykluczamy podniesienia naszych założeń w obszarze film i książka). Zwracamy jednocześnie uwagę, że baza wpływów reklamowych w segmencie prasa po roku 2017 będzie już na tyle mała, że kolejne ewentualne dynamiki spadku przychodów będą już mocno ograniczone (chyba zbliżamy się do momentu, że nie będzie już z czego spadać) - napisano w raporcie. Prognozowane przez DM BDM wyniki Agory (w mln zł) wyglądają następująco:
2017 | 2018 | 2019 | |
Przychody | 1.227 | 1.257 | 1.303 |
EBITDA | 115,8 | 120,3 | 132,4 |
EBIT | 15,2 | 16,1 | 28,7 |
Wynik netto | 6,2 | 12,5 | 26,3 |
Zwrócono też uwagę, że horyzont obecnej strategii średnioterminowej Agory dobiega powoli końca. Analitycy zaznaczyli więc, że czekają na ujawnienie przez spółkę nowych celów.
AT