Skorzystaj z pomocy eksperta

Dziękujemy!


W dzisiejszych czasach skuteczny marketing odgrywa kluczową rolę w osiągnieciu biznesowego sukcesu. Warto poznać zalety promocji firmy w Internecie i przekonać się o tym samodzielnie.

Przedsiębiorcy mają na głowie wiele obowiązków. Poza wykonywaniem swoich zadań muszą się również zatroszczyć o wszystkie kwestie formalne, zająć rozliczeniami, kontaktami z urzędem skarbowym czy ZUS-em. Zadań jest więc naprawdę sporo, a czasu nie da się pomnożyć. Z powodu zbyt napiętego grafiku często cierpi odpowiednia reklama firmy. Tymczasem to właśnie ona w wielu przypadkach decyduje o sukcesie lub porażce w biznesowej rywalizacji. Oczywiście w dzisiejszych czasach znacznie więcej jesteśmy w stanie osiągnąć dzięki reklamie firmy w Internecie. Odpowiedzialność za działania promocyjne warto przerzucić na profesjonalistów, dzięki czemu osiągniemy zdecydowanie lepszy efekt. Jednocześnie nawet jeżeli zajmiemy się tą kwestią sami, będziemy mogli osiągnąć satysfakcjonujący rezultat. Trzeba jednak najpierw rozważyć, jakie narzędzia promocji wybrać.

Reklama firm w Internecie: skuteczne narzędzie promocji firmy (fot. Marijus Auruskevicius / Shutterstock)

Skuteczne reklamowanie firmy: inne niż kiedyś

Otaczający nas świat się zmienia, siłą rzeczy zmienia się również rzeczywistość biznesowa. Kiedyś reklamy firm kojarzyły się głównie z natrętnymi billboardami, przeradzającymi ulice miast w niezbyt estetyczną przestrzeń wystawową, i wciskanymi przechodniom w ręce ulotkami. Dziś część naszej życiowej aktywności przeniosła się do sieci, więc siłą rzeczy to właśnie tam koncentrują się działania marketingowców. Reklama firmy w Internecie przynosi znakomite rezultaty i wpływa również na sposób, w jaki korzystamy z dobrodziejstw wirtualnej przestrzeni. Dzięki możliwościom, które daje, jesteśmy w stanie dotrzeć do nowych grup odbiorców, utrzymać kontakt z dotychczasowymi klientami i budować świadomość istnienia marki niezależnie od miejsca i czasu. Aby było to możliwe, konieczne jest przeprowadzenie odpowiednich inwestycji w interesującym nas obszarze. Te mogą jednak szybko się zwrócić.

Promocja to obowiązek

Założenie działalności gospodarczej to jeszcze nie wszystko, właściwie dopiero wtedy zaczyna się prawdziwa praca, a z nią pierwsze inwestycje. Do listy stałych kosztów prowadzenia firmy powinniśmy również doliczyć wydatki związane z wykorzystaniem efektywnych narzędzi promocji. Oszczędności w tym zakresie mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Nawet najlepszy produkt nie obroni się, jeśli klienci nie będą mieli pojęcia o jego istnieniu. Reklama firmy w Internecie to zespół działań, które przynoszą najlepszy efekt wtedy, kiedy są realizowane systematycznie i zgodnie z określonym planem. Podejmowanie doraźnych środków – niestety – może nie przynieść najlepszych efektów. Dużą zaletą tego typu narzędzi promocji jest jednak to, że części z nich możemy używać samodzielnie, co znacznie obniży koszty. Jak to zwykle jednak bywa – najlepsze rezultaty osiągniemy dzięki współpracy z profesjonalistami.

Google to potęga, czyli SEO

Kto z nas, poszukując towarów lub usług, w pierwszej kolejności nie wstukuje odpowiedniego hasła do wszechpotężnej wyszukiwarki Google? Potwierdza to zresztą analiza ruchu na stronach, która jasno pokazuje, że jego zdecydowana większość to ruch organiczny, a więc ten pochodzący z wyszukiwarek. Chcąc dotrzeć do nowych klientów i jak najlepiej wypromować swój produkt, powinniśmy więc zadbać o to, aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To nie jest jednak takie proste. SEO, czyli działania optymalizujące dla wyszukiwarek internetowych (search engine optimization), to zespół wielu wzajemnie powiązanych ze sobą czynników, uwzględniających z jednej strony kwestie programistyczne, z drugiej stworzenie profilu linkowego i zapewnienia odpowiedniej, właściwie zoptymalizowanej treści. Poziom skomplikowania tego narzędzia promocji wynika dodatkowo z ciągle zmieniających się standardów Google. Działania SEO mogą jednak przynieść fantastyczne rezultaty i znacząco przełożyć się na sprzedaż. Choć koszt profesjonalnej kampanii nie jest niski i może sięgać wielu tysięcy złotych miesięcznie, rynkowa praktyka pokazuje, że po prostu warto to zrobić.

Narzędzia promocji w SM

Media społecznościowe stały się istotną częścią naszego życia. Siłą rzeczy spotykamy się w nich nie tylko ze znajomymi, ale również z firmami, które dzięki temu kanałowi komunikacji chcą dotrzeć do nowych klientów lub utrzymać pozytywne relacje z osobami, które już zainteresowały się ich usługami. To także najlepsza i najtańsza forma promocji firmy w Internecie dla właścicieli małych biznesów. Oczywiście prowadzeniem profili na Facebooku, Instagramie czy Twitterze mogą zająć się profesjonalne agencje, jednak jeśli mamy do tego smykałkę, możemy zająć się tym samodzielnie. Warto podglądać trendy i sposób, w jaki ze swoimi odbiorcami komunikują się najwięksi rynkowi gracze. W tym narzędziu promocji jak w żadnym innym ważna jest również systematyczność. Dobrze poprowadzone social media to znakomita reklama firmy, sprawdzająca się zarówno w przypadku małego biznesu lokalnego, jak i przedsiębiorstwa o większych aspiracjach.

Google Ads i Facebook Ads

Wielokrotnie w czasie przeglądania stron internetowych lub newsfeedu mediów społecznościowych natrafiamy na reklamy kontekstowe dobrane do naszych preferencji i oczekiwań. To znakomite narzędzie promocji, umożliwiające dotarcie konkretnie do tych osób, które będą zainteresowane oferowanym przez nas produktem lub usługą. Aby kampania była skuteczna, musi być jednak przeprowadzona w profesjonalny sposób. Warto więc zwrócić się do specjalistów, zajmujących się Google Ads lub Facebook Ads. Pomogą także ocenić, jakie środki będą niezbędne do realizacji skutecznej reklamy firmy. W tym przypadku bardzo ograniczony budżet może nie przynieść bowiem oczekiwanych rezultatów. Dobra strategia przełoży się jednak z pewnością na olbrzymie korzyści, na które nie będzie trzeba długo czekać.

Reklama na stronie internetowej

W wielu przypadkach pierwszym miejscem kontaktu przedsiębiorcy z klientem jest jego strona internetowa. Warto więc zadbać o to, aby spełniała jego oczekiwania oraz jednocześnie pozwalała na skuteczną promocję firmy w Internecie, realizując np. wytyczne SEO. Właściwie wykonana strona działalności powinna być więc przejrzysta i estetyczna. Jednocześnie dobrze zawrzeć na niej informacje istotne z punktu widzenia klientów oraz połączyć ją z prowadzonymi kanałami w mediach społecznościowych. Reklama na stronie internetowej należącej do firmy to także stosunkowo tanie rozwiązanie – możemy powierzyć jej wykonanie profesjonalistom, jednak na rynku istnieje wiele intuicyjnych narzędzi pozwalających na zajęcie się tym osobiście.

Blogi i vlogi

Właściciele małych biznesów powinni zainteresować się również znakomitym narzędziem promocji, jakim może stać się prowadzenie bloga lub vloga. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi jest nie tylko świetną reklamą firmy, ale również podstawowym elementem budowania marki osobistej. Przy okazji – tworząc atrakcyjną i ciekawą treść – trafiamy do zupełnie nowych odbiorców i zyskujemy wiarygodność jako ekspert w dziedzinie, którą się zajmujemy. Dodatkowym plusem takiego reklamowania firmy jest to, że na dobrą sprawę nie wymaga jakichkolwiek nakładów finansowych: wystarczy nam komputer i dostęp do Internetu. Filmy możemy z kolei nagrać przy pomocy smartfona.

Reklamowanie firmy to podstawa

Chociaż koszty, z którymi wiąże się reklamowanie firmy, często powstrzymują nas przed podjęciem tej inwestycji, nie warto zwlekać: to potężny bodziec, który może pomóc rozwinąć biznes nie do poznania. Ostatecznie przedsiębiorcy – zwłaszcza ci na początku swojej drogi – dysponują wieloma możliwościami pozyskania finansowania w tym celu. Oprócz dotacji i środków pochodzących z programów wsparcia można wziąć również kredyt dla firm. Banki oferują produkty tego typu zarówno nowym, jak i doświadczonym przedsiębiorcom. Pozyskane w ten sposób fundusze można natomiast przeznaczyć na efektywną reklamę firmy i zwiększyć tym samym jej potencjał.

Sponsorowane

2020-03-20

Ile pracodawca płaci za pracownika? Koszt pracownika

Zatrudnienie pracowników to duża szansa na rozwój działalności. Jednocześnie jednak wiąże się z koniecznością ponoszenia niemałych kosztów, nieograniczających się wyłącznie do pensji.

2020-03-16

Jednoosobowa działalność gospodarcza: prowadzenie firmy jednoosobowej

Jednoosobowa działalność gospodarcza to najprostszy sposób na rozwój samodzielnego biznesu. Wyróżnia się przede wszystkim ograniczonymi procedurami i dużą swobodą.

2020-03-16

Samozatrudnienie. Kiedy się opłaca? Koszty samozatrudnienia

Rynek pracownika zmienia się w bardzo szybkim tempie. Coraz popularniejsze staje się również samozatrudnienie, wiążące się z obowiązkiem prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

ZUS przedsiębiorcy: ile wynosi składka ZUS?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z wieloma obowiązkami. Jednym z nich jest konieczność opłacania składek ZUS. Warto dowiedzieć się, ile wynoszą i z jakich ulg można skorzystać.

Formy opodatkowania działalności: jaką formę opodatkowania wybrać?

Zakładając działalność gospodarczą, trzeba podjąć wiele decyzji kluczowych dla przyszłego biznesu i kosztów jego prowadzenia. Jedną z najważniejszych będzie wybór formy opodatkowania.

Leasing dla nowych firm: kiedy jest możliwy leasing dla nowej firmy?

Świeżo upieczeni przedsiębiorcy mają często problem z uzyskaniem finansowania, które oferuje się ich bardziej doświadczonym kolegom. Jednym z takich produktów jest leasing dla nowych firm.

Założenie działalności gospodarczej przez Internet. Jak to zrobić?

Internet zmienił nasze życie nie do poznania. Dzięki niemu coraz więcej formalności można załatwić bez wychodzenia z domu. Możliwe jest również założenie firmy przez Internet.

Ikona informacji
poradniki