Playtesty. Peak 370 graczy, Followersi +217. Jest spory niedosyt, spodziewałem się peaku 1000-1500 i +500 followersów, ale były to ogromne oczekiwania. Zobaczymy jutro i w weekend, ale raczej peak się rozwodni. Na peak wpływa to, że są dwie fale (strona playtestów i Steam) i że jest to ten sam krótki i liniowy fragment rozgrywki gry single player (zmodyfikowany/poprawiony), który już wszyscy znają z gameplaya i z Gamescom/Pax/Tokio. Ktoś pogra godzinę lub dwie i koniec. To też nie jest premiera i nikt nie czeka, żeby zacząć grać od razu po starcie testów, no i zaczęli je w poniedziałek, zamiast w piątek. To też nawet nie jest demo i testowanie pre-alpha nie kojarzy się graczom z dobrą zabawą. Wygląda na to, że nie zależało im na zbyt dużych liczbach testerów, a szkoda, bo liczyłem przy okazji na boost marketingowy, ale widocznie mają inną strategię i traktują testy stricte jako zbieranie feedbacku. Dobrze dla teamu, że mają czas na wprowadzanie poprawek i naprawę błędów przed drugą falą i nie muszą pracować w weekend. Jeśli bali się słabej optymalizacji na różnych sprzętach i konfiguracjach, to niepotrzebnie, bo nie widać skarg, a ja sam mam dość leciwy sprzęt, ale rozumiem takie podejście.
Mam nadzieję, że po playtestach podadzą statystyki - liczba unikalnych graczy i np. średni czas gry. Mimo wszystko nie można zapominać o pozytywach, w 48 dni, jest tu 13768 followersów i TOP 188. W którymś wątku pisałem, że mój realistyczny scenariusz to Top25-30 przed premierą. Teraz widzę tu bardziej Top30-40, ale kto wie, jak będzie wyglądała kampania marketinowa i kiedy wydadzą grę, czy będą kojene testy i demo. Co myślicie?