@ToMike, odnoszę wrażenie, że dla Pesy wygranie tego przetargu to było żyć, albo upaść... Newag ma obecnie portfel zamówień zapełniony do końca 2018, i jeszcze przed chwilą wygrali... http://www.inforail.pl/newag-wykona-31-napraw-ep09_more_97801.html, jak dla mnie utrzymywanie kompetencji w lokomotywach.
Oczywiście źle, że z kosmiczną ceną nie wygrają systemowego przetargu na lata, ale chyba szykują się na Metro i inne przetargi.
Ja bym wolał aby wygrali, bo to dawałoby Newagowi super stabilizację. Ale z drugiej strony możesz mieć rację, zę mają inne perspektywy i boją się zachłysnąć. i nie wyrobić jak kiedyś Pesa. Ze swego doświadczenia wiem, ze kiedy mam zleceń po czubek głowy, to nie biorę więcej niż mogę zjeść, tym bardziej nie biorę zleceń za najniższą cenę.
Od pewnego czasu też nasz rynek wygląda tak, jakby skończyła się wojna Pesy z Newagiem, a zaczęło umiejętne dzielenie tortu, przy czym Newag robi to lepiej, bo jak wygrywa, to za lepszą cenę i w efekcie marżę. Pamiętacie ostatnie zlecenie na modernizację lokomotyw szerokotorowych? Niech Pesa i Stadler się wykrwawiają ceną. Kto bogatym zabroni :)
https://www.mazowieckie.com.pl/sites/default/files/Informacja%20z%20otwarcia%20ofert_6.pdf