Forum Giełda +Dodaj wątek
Opublikowano przy kursie:  0,11 zł , zmiana od tamtej pory: 0,00%

Re: Obligacje HK

@ Robert. Tego nie wiem, bo nie jestem jasnowidzem. Nie jestem też prawnikiem, ale zamówiłem analizę prawną pod względem prawa upadłościowego, karnego i międzynarodowego. Ze zrozumiałych względów nie mogę opisać tu szczegółów, ale tak w skrócie to najważniejsze wnioski:
1) Postawiono panu HK zrzuty o wyłudzenie 40 mln VAT. Prokuraturze udało się znaleźć i zabezpieczyć majątek osobisty pana HK na wartość 12 mln. Nawet jak znajdą drugie tyle to co to nam pomoże? Długi wobec skarbówki mają pierwszeństwo.
2) Z tych 100 mln, które Cedrob zapłacił za zorganizowaną część przedsiębiorstwa do podziału na obligatariuszy nie będzie pewnie nic, bo są wierzyciele wpisani do księgi wieczystej w dziale hipoteki. Ich wierzytelności nie wchodzą do masy upadłości. I na ich spłatę pójdzie w pierwszej kolejności jakakolwiek kasa, która do ZMHK SA wpłynie. Jest wprawdzie możliwość, że zabezpieczony wierzyciel zrezygnuje ze swojego zabezpieczenia i przystąpi do postępowania upadłościowego, ale czy jakiś bank to zrobi? Sam sobie odpowiedz.
3) Sprawa w prokuraturze będzie prawdopodobnie trwać bardzo długo, bo poszkodowanych jest setki lub nawet ponad tysiąc. Wszystkich trzeba przesłuchać. Osób zamieszanych też zresztą sporo (członkowie zarządu ZMHK). Na ewentualny wyrok skazujący sądu trzeba będzie czekać jeszcze dłużej. A czy sąd orzeknie naprawienie szkody? Czy są szanse aby ci ludzie oddali 150 mln obligatariuszom? Sam widzisz, że to mała szansa.