waldek Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Oto treść pisma jaką dostałem w srodę z ZUS-u na pytanie z jakich
> powodów wykreślono zapis o czsowym zaprzestaniu DG.
>
> "Zakład Ubezpieczeń Społecznych działa, w tym także udziela
> informacji i wyjaśnień w oparciu m.in. o wymienione akty prawne.
> Informacje i wyjaśnienia przekazywane są zarówno w formie
> odpowiedzi na indywidualne pytania zgłoszone przez zainteresowane
> osoby i jednostki na piśmie, telefonicznie lub osobiście,a także
> np. w formie poradników skierowanych do szerszej grupy odbiorców.
> Właśnie z uwagi na adresata poradników, tj. grupie odbiorców,
> zawarte w nich wyjaśnienia mają charakter ogólny. Nie rozstrzygają.
> Natomiast indywidualnych przypadków.
> W poradniku ,,Ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne
> osób prowadzących pozarolnicza^ działalność i osób z nimi
> współpracujących", w wersji przed ostatnią aktualizacja Zakład
> informował m.in. o zasadach wyrejestrowywania i zgłaszania
> do ubezpieczeń np.w sytuacji czasowego zaprzestania działalności.
> Zapis ten by! Jednak błędnie odczytywany jako obowiązująca ogólnie
> zasada, zgodnie z którą osoby prowadzące pozarolniczą
> działalność mogą w każdej sytuacji, niezależnie od
> okoliczności dokonywać wyrejestrowań i zgłoszeń
> do ubezpieczeń oraz czasowo nieopłacać składek.
Czy aby na pewno w poradniku zawarto ogólne zasady? Czy zasady oparte na przepiach, ale zlikwidowano ten zapis, bo nie były ujęte w nim fanaberie ZUSu, typu gotowość, czestotliwość, nagminność. W broszurce zUSu pt."Jak unikać błędów przy wypełnianiu dokumentów ubepieczeniowych" napisano
SZANOWNI PAŃSTWO
SZCZEGÓŁOWE [sic!] informacje z zakresu wybranych zagadnień ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego (w tym także prawidłowgo sporządzania dokumentów ubezpieczeniowych) znajdą Państwo w opracowanych przez ZUS niżej wymienionych poradnikach dla płatników składek:
3. Ubezpieczenia społecznei i ubezpieczenia zdrowotne osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących",
a o przecież w tym poradniku była informacja o możliwości czasowego zaprzestania bez skreślenia z ewidencji.
Szczególowe więc te poradniki, czy ogolne,a po dodatkowe indywidualne informacje trzeba i tak zgłaszać się każdorazowo do ZUSu. Po co zatem te poradniki, jak w każdym przypadku ZUS może powiedzieć, że to tylko ogolne grupowe informacje, a nie dotyczące indywidualnych osób? I z każdym indywidualnie w zalezności od widzi mi się ZUSu zrobic porządek, który nic nie ma wspólnego z wykonywaniem prawa.
Pozdrawiam - gośka