jeszcze raz proponuje ci wrocic do linka:
http://www.knf.gov.pl/Images/Prawa_i_obowiazki_tcm75-2350.pdf
Wśród obowiązków akcjonariuszy i inwestorów zawar
tych w ustawie o
ofercie wyróżniamy następujące rodzaje:
1
. obowiązki informacyjne
- art. 69 ustawy o ofercie
2
. obowiązek ogłoszenia wezwania
- art. 72 - 74 oraz art. 91
ustawy o ofercie
3
. prawo przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniej-
szościowych przez akcjonariusza większościowego –
art.
82 ustawy o ofercie
4
. prawo żądania przez akcjonariuszy mniejszościowych wy-
kupu ich akcji –
art. 83 ustawy o ofercie
pomocne tematy to:
STRONA 79
4. Obowiązki akcjonariuszy i inwestorów
STRONA 88
4.2 .Obowiązek ogłoszenia wezwania
STRONA 104
5. Szczególne uprawnienia i obowiązki akcjonariuszy spół-
ki publicznej
5.1 Przymusowy wykup
5.2. Prawo żądania wykupu przez drobnych akcjonariusz
POMOCNY ROWNIEZ BARDZO TEKST JEST PONIZEJ: z tega samego zreszta powyzszego linku
Ustawa o ofercie w art. 7 ust. 2- 4 przedstawia wyjątki od obowiązku sporządzania, za-
twierdzania i upubliczniania prospektu emisyjnego.
Obok prospektu funkcjonuje jeszcze memorandum informacyjne, przewidziane dla sy-
tuacji szczególnych, określonych w ustawie o ofercie. Przy czym w przypadku me-
morandum informacyjnego, sporządzanego na podstawie art. 38 i 39 ustawy o ofercie, ze
względu na szczególny krąg adresatów oferty nie ma obowiązku udostępniania go do wia-
domości publicznej a jedynie do wiadomości zainteresowanych inwestorów, natomiast do
wiadomości publicznej podawane powinno być memorandum informacyjne sporządzane
zgodnie z art. 42 ustawy o ofercie. Ponadto, w przypadku emitenta z siedzibą w państwie
członkowskim, mamy do czynienia z oferowaniem papierów wartościowych lub ubiega-
niem się o ich dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym na podstawie dokumentu
notyfikującego i kopii prospektu z jego kraju macierzystego. Wtedy udostępniany do pu-
blicznej wiadomości jest prospekt z jego kraju macierzystego Jeżeli prospekt ten jest w ję-
zyku angielskim, należy dołączyć podsumowanie w języku polski
oraz statut spolki, link do statutu:
http://www.cedc.com/files/reports/CEDC_Statut.pdf
wez pod uwage rowniez tekst :
STRONA 91
. Wycofanie z obrotu na rynku regulowanym następuje co do
zasady w terminie określonym w decyzji zezwalającej na
zniesienie dematerializacji. Termin ten nie może być
dłuższy niż 1 miesiąc. Jeżeli emitent lub jego akcjonariusz
większościowy podejmie decyzję o zniesieniu dematerializacji
akcji, to pozostali akcjonariusze, powinni mieć szansę zbycia
akcji po dobrej cenie zanim przestanie to być możliwe na GPW
czy MTS-CeTO. W przypadku podjęcia takiej decyzji przez
emitenta, należy przedsięwziąć następujące kroki:
1. najpierw akcjonariusz lub akcjonariusze, którzy mają zamiar
umieścić w porządku obrad walnego zgromadzenia sprawę
podjęcia uchwały o zniesieniu dematerializacji akcji, powinni
ogłosić wezwanie na sprzedaż wszystkich pozostałych akcji
2. następnie, wspomniani akcjonariusze umieszczają w porządku
obrad walnego zgromadzenia sprawę podjęcia uchwały o znie-
sieniu dematerializacji akcji,
3.na końcu walne zgromadzenie akcjonariuszy podejmuje uchwałę
większością 4/5 głosów oddanych w obecności akcjonariuszy repre-
zentujących przynajmniej połowę kapitału zakładowego oraz składa
wniosek do KNF o wydanie zezwolenia na dematerializację akcji
i aby miec jasniejszy obraz sytuacji podam ci link do informacji na temat "Co każdy inwestor powinien wiedzieć o bankructwie CHAPTER 11, CHAPTER 7"
http://www.sec.gov/investor/pubs/bankrupt.htm
przeczytaj wszystko... sprawa nie jest tak prosta jak by sie wydawalo... wiele zalezy od decyzji sedziego ... dopuszenie spolki na polski rynek zagmatwalo sutuacje ....
mysle, ze sedzie bedzie musial wziazc pod uwage to ze spolka jest notowana tez w Polsce i nasze regulacje prawne odnosnie GPW...
sprawa Sobieskiego ciagnela sie dlugo, mysle ze z CEDC tez tak bedzie...
wszystko zalezy zapewne od uporu i konsekwencji w dzialaniu grupy przeciwnej rozwiazaniom proponowanym przez Tarico.....
milego wieczornego czytania;)