The Verge (USA):
– Gra została uznana za „Kojima-esque sci‑fi survival" z głęboką filozoficzną warstwą i fabułą o pracy pod korporacyjnym reżimem, porównywana do filmów Bong Joon‑ho. Rozgrywka balansuje między zarządzaniem bazą a eksploracją, stawiając pytania o tożsamość i wartość życia.
Meristation (Meksyk)
Gra chwalona za połączenie emocjonalnej narracji z wymagającym survivalem i zarządzaniem. Oprawa wizualna imponuje, choć technicznie zdarzają się drobne problemy .
GamePressure (PL):
– Gra zyskuje uznanie jako wyjątkowy projekt łączący survival, strategię i psychodramę, a pierwsze 6 godzin opowiada lekko skomplikowaną historię o Janie budzącą refleksje
Gram.pl (PL):
– Opiniuje, że gra mocno intryguje od pierwszego kontaktu, będąc hybrydą psychologicznego RPG, base‑buildera i survivalu. Autor napisał: „Psychologiczny survival … sprawił, że zacząłem przebierać nogami”
Gry-Online.pl CD‑Action (PL):
– Chwali artystyczną głębię i idee dotyczące tożsamości, człowieczeństwa i wieloświatów. Określają ją jako największy artystyczny sukces studia
Eurogamer.pl (PL):
– Opiniuje, że to „unikatowa, fantastycznonaukowa opowieść o przetrwaniu”, z wciągającą historią Jana i relacjami z altersami, choć wymaga dopracowania technicznego
GameSpot:
„Ambitious genre‑blending survival game…social‑sim mechanics are surprisingly novel.”
We wczesnym etapie gra angażuje relacjami między klonami i eksploracją. Elementy zarządzania i narracji działają harmonijnie, stanowiąc solidną bazę rozgrywki.
Podsumowując The Alters to jeden z najbardziej oryginalnych tytułów roku – łączy survival, budowanie bazy i głęboką emocjonalną narrację. Krytycy chwalą wątek psychologiczny, złożone relacje między klonami (altersami) oraz warstwę filozoficzną dotyczącą tożsamości i korporacyjnego wyzysku. Gra działa płynnie nawet na słabszym sprzęcie, choć pojawiają się drobne problemy techniczne. Ogólne wrażenie? Twórczy miks gatunkowy, który intryguje, zmusza do refleksji i pokazuje, że 11 bit studios jeszcze potrafi zaskoczyć.