• NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help Desk Autor: ~student [188.146.106.*]
    Raport bieżący nr 16 / 2018 Data sporządzenia: 2018-05-21

    link

    Jest to umowa przewidywalna zapewniająca Spółce stałe powtarzalne przychody w formule abonamentowej .
  • NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help Desk Autor: ~obserwator [37.47.161.*]
    Qumak będzie obsługiwał helpdesk Vienna Insurance Group Polska

    Qumak Professional Services – spółka zależna Grupy Qumak – podpisała list intencyjny z Vienna Insurance Group Polska w sprawie prowadzenia usługi helpdesk dla ubezpieczyciela. Wartość 3-letniej obsługi to 5,4 mln zł netto.

    Qumak Professional Services, spółka Grupy Qumak dedykowana usługom z szeroko pojętego outsourcingu IT, wygrał przetarg zorganizowany przez Vienna Insurance Group Polska na obsługę helpdesk dla ubezpieczyciela. Podpisany list jest wstępem do umowy, której wartość może wynieść 5,4 mln zł netto. Jej zakres obejmuje outsourcing IT w zakresie pierwszej linii wsparcia, pomocy zdalnej oraz wsparcia lokalnego.
     
    – Qumak Professional Services działa zaledwie od kliku miesięcy, a już pozyskuje samodzielnie duże zlecenia, bo klienci dostrzegają obecny tam potencjał, doświadczenie i wszelkie konieczne kompetencje. Outsourcing IT jest dla nas w tej chwili bardzo ważnym segmentem działalności, który pozwala nam generować stały i przewidywalny strumień gotówki – tłumaczy Sławomir Połukord, prezes Qumak S.A.
     
    Obszar usług profesjonalnych  w Grupie Qumak rozwija się bardzo dynamicznie. W 2017 zatrudnienie w tym obszarze wzrosło o 100 osób, a poprzez centrum Call Center w Płocku oraz ogólnopolską, własną sieć serwisową, wsparcie techniczne i informatyczne otrzymuje obecnie około 25 mln klientów czołowych firm z sektorów telekomunikacyjnego, energetycznego czy przemysłowego.
     
    Jest on jednocześnie bardzo istotny z perspektywy planowanego połączenia Grupy Qumak z Grupą Euvic, bo w tym właśnie obszarze znajdziemy największe synergie – dodaje Sławomir Połukord.

    link do źródła informacji http://www.qumak.pl/qumak-bedzie-obslugiwal-helpdesk-vienna-insurance-group-polska/ 
  • NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help Desk Autor: ~Tomek [46.228.94.*]
    ...a kurs leci i leci...
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~dracos [94.254.146.*]
    no właśnie rynek zaskakująco dla mnie reaguje na bieżące informacje... podbicie i wywalanie przy takich cenach to przy obecnej sytuacji sytuacja co najmniej dziwna
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.168.*]
    Centrum Obsługi Administracji Rządowej ogłosiło przetarg w celu zawarcia umowy ramowej na świadczenie kompleksowych usług z zakresu zapewnienia personelu informatycznego dla Ministerstwa Finansów, przez okres 48 miesięcy
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.168.*]
    QUMAK jako jedyny złożył ofertę więc podpisanie umowy to formalność ,choć kwota tylko 441 840,60 zł ale zawsze coś

    dotyczy: postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pn.:
    Budowa sieci teleinformatycznej w Kunszcie Wodnym w Gdańsku - zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych obejmujących dostawę, instalację, konfigurację i wdrożenie przewodowej i bezprzewodowej sieci komputerowej oraz telefonii IP – I/PN/114/2018/EP

    źródło informacji link
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~Wolf [188.146.128.*]
    Jak obstawiacie raport za pierwszy kwartal 2018r?wedlug mnie powinien byc na plus i Qumak powinien pokazac zysk skoro sa nowe konrakty i zarzad...wasze przemyslenia?
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~dracos [83.27.139.*]
    Nowy zarząd sam w sobie nie wygeneruje zysku a kontrakty muszą być zrealizowane, nie podzielam optymizmu co do wyniku za 1 kw ale kto wie...tutaj prognozowanie raportu jest bardzo ciężkie. jeśli kurs odzwierciedla wiedzę insaiderow to chyba spółka nie będzie miała się czym pochwalić, na to z resztą moim zdaniem za wcześnie. Ale już niebawem się dowiemy. pzdr
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.136.*]
    Nie od razu Kraków zbudowano ale na przekór niedowiarkom straszących niby nawet kilkunastomilionową stratą w 1 kw mamy zysk netto 0,3 mln w 1 kw 2018 r

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/QUMAK-S-A-Szacunki-wybranych-danych-finansowych-Grupy-Kapitalowej-Qumak-za-I-kwartal-2018-roku-7592040.html 

    Niby jedna jaskółka ale nadlatują następne....

     Oprócz pozyskanych zamówień o których wspomniano już w tym wątku komunikaty ESPI z ostatniego tygodnia

    NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help Desk
    link

    mamy piątkowy komunikat

    Zarząd Qumak S.A. (dalej jako Spółka) informuje, że w dniu 25 maja 2018 doszło do zawarcia umowy ramowej z dużą spółką działającą w sektorze elektroenergetycznym na świadczenie usług wsparcia merytorycznego i technicznego z zakresu informatyki, w szczególności udostępnianie pracowników zewnętrznych dla Service Desk i Serwisu IT.

    Spółka szacuje że przychód z realizacji zleceń w ramach umowy w czasie jej trwania przekroczy 15 mln zł.

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/QUMAK-S-A-Zawarcie-umowy-z-duza-spolka-dzialajaca-w-sektorze-elektroenergetycznym-7592278.html 

    Chyba optymistycznie można też zinterpretować cytat ze str 19 Raport Grupy Kapitałowej Qumak na temat danych niefinansowych w 2017 roku

    Znaczna liczba pracowników nowo zatrudnionych wg. stanu na dzień 31.12.2017 roku wynikała z uruchomienia w ostatnich miesiącach roku sprawozdawczego dużego zespołu pracowników Service Desk świadczącego usługi dla klientów Spółki.

    Mamy jeszcze informacje

     link

    W powyższym zamówieniu kwota jest mniejsza więc spółka o tym raczej prawidłowo nie poinformowała rynku .Jednak dalej jest niewiadoma dlaczego spółka Qumak nic nie poinformowała o tych poniższych zamówieniach.Nawet jeśli spółka nie była liderem konsorcjum !!

    Część nr: 3 UMOWĘ podpisano na prawie 12 milionów brutto z Konsorcjum w skład którego wchodzą dwie firmy MATIC -ul Puławska Warszawa oraz NASZ QUMAK

    link

    czy

    w postępowaniu
    o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest „Dostawa 4 sztuk dziedzinowych serwerów bazodanowych  dla OW NFZ” została wybrana oferta firmy:
    Konsorcjum Firm :
    Engave Services Sp. z o.o. Lider Konsorcjum
    ul. Łopuszańska 32
    02-220 Warszawa – Lider
    Qumak S.A. Członek  Konsorcjum
    Al. Jerozolimskie 134
    02-305 Warszawa
    Cena brutto:  11.057.700,00 zł

    link

    mieliśmy też dwa poniższe kontrakty każdy po 3 miliony info już stare bo z 16 listopada i 30 listopada o których spółka poinformowała

    link 

    link 

    link 

    nie zapominajmy o dotacji prawie 6 milionów na pierwszy na świecie mobilny symulator handlingowy

    link 

    czy o ugodzie w sprawie projektu ISOK - grom z jasnego nieba się zbliża -może jeszcze w czerwcu bo zegar tyka i odwlekanie w czasie ugody powoduje coraz większe ryzyko nie dokończenia projektu w terminie co powoduje zwrot dotacji około ćwierć milarda

     A co najważniejsze cytując słowa Zarządu z planu naprawczego

    W wyniku zakończenia sporu ugoda ISOK Spółka spodziewa się uzyskania wpływów pozwalających istotnie zredukować odpis na należność utworzony w wysokości 23 mln zł i poprawić znacząco bilans gotówki

    warto wspomnieć iż Giełdowa spółka Qumak podpisała porozumienie z Microsoft, którego celem jest wypracowanie wspólnej oferty na polskim rynku, łączącej produkty i usługi Microsoft oraz kompetencje Qumak w obszarach inteligentnych technologii chmurowych i cyberbezpieczeństwa. Obie firmy chcą w ten sposób wspierać transformację polskiej gospodarki, zarówno przedsiębiorstwa, jak i instytucji do cyfrowego modelu działania, opartego na wykorzystaniu innowacyjnych technologii.
    link 

    zakończone zostały kontrakty nierentowne ,te co zostały to chyba już rentowne poniżej cytat z wypowiedzi z maja 2017 roku

    Jednym z obszarów, z którym Qumak wiąże duże nadzieje jest outsourcing.
    "Biznes outsourcingowy w tym roku szacujemy na co najmniej 70 mln zł przy ponad 10 proc. EBIT – zwrócę uwagę, że ta cześć biznesu jest warta więcej niż nasza obecna wycena na GPW" - powiedział Tomasz Laudy, prezes Qumaka.

    link
     
    link 

    link 

    link 

    czy perełka współpracy kontrakt na czas nieokreślony nadal aktualny kontrakt z Orange (outsourcing specjalistów, wszystkie modele współpracy, mnogość profili)

    link 

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Qumak-ma-umowe-z-PGE-Dystrybucja-na-obsluge-ruchu-telefonicznego-7506817.html 

    Zawarcie umowy z Urzędem Miasta Mysłowice
    W dniu 7 sierpnia 2017 roku, Spółka zawarła umowę na zaprojektowanie i wykonanie inteligentnego monitoringu miejskiego dla Urzędu Miasta Mysłowice. W ramach projektu Spółka zainstaluje 40 kamer w
    28 lokalizacjach, co poprawi poziom bezpieczeństwa mieszkańców i wesprze prace lokalnych służb mundurowych. Monitoring zapewni całodobową kontrolę miejskich dróg w Mysłowicach. Analizowane będą m.in. przyczyny kolizji, przypadki złego parkowania, czy szczególnie niebezpieczne sytuacje. Dzięki elementom monitoringu wjazdowo-wyjazdowego, służby drogowe będą mogły zidentyfikować tablice rejestracyjne pojazdów uczestniczących w zdarzeniach. Qumak S.A. zapewni również dwa mobilne punkty systemu, które pomogą utrzymać wysoki stopień bezpieczeństwa w trakcie imprez masowych oraz
    lokalizacjach pozbawionych stałych punktów monitorowania. Ponadto Spółka wykona ścianę wizyjną, która znajdzie się w centrum monitoringu, zlokalizowanym w nowej siedzibie mysłowickiej Straży Pożarnej. Ściana zostanie wyposażona w najnowszy sprzęt komputerowy, 4 połączone modułowo monitory oraz 3 dodatkowe stanowiska. Montaż 40 kamer monitoringu miejskiego to dopiero pierwszy etap inwestycji. Docelowo miasto Mysłowice planuje rozbudowę systemu do 100 kamer.
    Wartość umowy to 4 748 278,00 zł brutto.

    Umowa z Centrum Administracji Rządowej
    Zawarta umowa ramowa dotyczy dostaw sprzętu komputerowego do ponad 50 jednostek administracji publicznej. W ramach kontraktu razem z pięcioma innymi wybranymi w postępowaniu podmiotami Spółka ma szansę dostarczyć ponad 6,2 tys. komputerów stacjonarnych, 4,3 tys. monitorów i blisko 2,7 tys. komputerów przenośnych. Zamówienia w ramach umowy będą mogły być składane w formie elektronicznej w okresie 24 miesięcy od daty podpisania umowy ramowej. Ewentualne zamówienia Spółka będzie realizowała w konsorcjum z firmą Computex sp. z o. o. (lider konsorcjum).
    Budżet administracji rządowej na zamówienia sprzętu to maksymalnie 34,2 mln zł netto, jednak zamówienia będą realizowana w trybie składania osobnych zapytań do wytypowanych w postępowaniu podmiotów.

    Umowa z wiodącym dostawcą energii
     W ramach zawartej 10 sierpnia umowy ramowej zamawiający może składać konsorcjantom zamówienia szczegółowe w obszarze IT. Zamówienia będą dotyczyć: udostępniania specjalistów IT, a także dostarczenia określonych produktów w obszarach: infrastruktury IT, systemów i urządzeń security, systemów
    korporacyjnych oraz rozwoju i utrzymania systemów. Wszystkie usługi będą realizowane w modelu Fixed Price -
    zakładającym oszacowanie ceny projektu z góry lub Time&Material -umożliwiającym udzielanie płatności za wykonaną dotychczas pracę, a co za tym idzie systematyczną weryfikację rozwoju projektu.Łączna wartość umowy to potencjalnie do 20 mln zł netto
    (realizacja usług opierać się będzie na podstawie osobnych zapytań do wytypowanych w postępowaniu podmiotów).

    To tylko część z kontraktów którą na szybko wkleiłem ze swoich wcześniejszych wpisów ,bo z braku czasu dalej nie szukam .

    dlatego też pojawili się https://www.pb.pl/nowi-rozgrywajacy-w-qumaku-870374 
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.169.*]
    Uzupełniając temat aktualnych kontraktów spółki Qumak których część podałem w poprzednim wpisie w tym wątku (zachęcając przy okazji do przeczytania )

    Nawiązano również współpracę z nowymi klientami takimi jak Stanley Black & Decker i ING Tech Poland - żródło informacji strona 17 raportu za 1 kw spółki Qumak

    żródło informacji strona 49 raportu za 1 kw spółki Qumak mówi iż Na dzień publikacji sprawozdania backlog Spółki Qumak S.A. i jej spółek zależnych na lata 2018 i kolejne wynosi ok. 130 mln zł.-więc mamy wzrost w porównaniu do backlog jaki podali w raporcie rocznym

    dodatkowo list intencyjny na świadczenie usług profesjonalnych przez spółkę z Grupy Qumak który przerodzi się w podpisany kontrakt 5,4 mln - w powyższej kwocie ok 130 mln backlog -raczej nie jest uwzględniony z tego powodu
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.141.*]
    uzupełniając informacje o której pisałem kilka wpisów wcześniej

    linkf
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.170.*]
    link - można posortować po nazwie zwycięscy przetargu uzupełniając wątek mamy tam wymienione 3 przetargi wygrane przez Qumaka w 2017 r to tak aby uzupełnić wiedzę w kontraktach które jeszcze trwają

    1.NFZUsługi serwisowe dla macierzy HPE wraz z osprzętem w oddziałach wojewózkich NFZ.kwota 8517 tys

    W marcu i kwietniu Narodowy Fundusz Zdrowia rozstrzygnął ogłoszone w grudniu ub.r. przetargi na serwisowanie sprzętu HPE. 
    W postępowaniu obejmującym „usługi serwisowe dla macierzy HPE wraz z osprzętem w oddziałach wojewódzkich NFZ” jedyną ofertę złożył Qumak. Firma podpisała umowę z NFZ. Wartość kontraktu wynosi 8,51 mln zł brutto. Zamawiający był gotów przeznaczyć na usługę do 8,59 mln zł.W ramach podpisanego kontraktu Qumak przez 24 miesiące będzie świadczyć usługi serwisowe urządzeń zdalnie oraz on-site wraz ze wsparciem merytorycznym (jak porady, konsultacje). Dodatkowo specjaliści firmy będą konfigurowali lub rekonfigurowali wdrożone funkcje.-więc chyba ten kontrakt jeszcze trwa

    Pozostałe dwa chyba zakończone
    Resortowe Centrum Zarządzania Sieciami i Usługami Teleinformatycznymi Dostawa i wdrożenie Systemu Wsparcia Użytkownika kwota 7057 tys więcej link 

    Uniwersytet Jagielloński Wyłonienie Wykonawcy w zakresie dostawy, montażu i uruchomienia urządzeń sieciowych kwota 6329 czytaj więcej link 

  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.138.*]
    stary tekst ale nadal aktualny BO SPORA KWOTA KONTRAKTU ZAWARTEGO NA CZAS NIEOKREŚLONY

    link 

    Qumak zarządza service desk Grupy TP

    10 mln zł netto rocznie otrzymywał Qumak w ramach umowy na kompleksową obsługę działu wsparcia technicznego (service desk) spółek z grupy TP dziś może nawet większa to kwota Kontrakt został podpisany na czas nieokreślony.

    Lider na rynku realizacji i obsługi service desk

    – Umowa ta potwierdza naszą silną pozycję w tym segmencie rynku. Nasz udział w nim szacujemy na około 25 proc., co daje nam pozycję lidera. To również jeden ze strategicznych obszarów naszej działalności, który zamierzamy aktywnie rozwijać – mówi Paweł Jaguś, prezes Qumak S.A..
     
    W dacie tego komunikatu pisali iż Qumak obsługuje centra wsparcia technicznego między innymi tak dużych podmiotów jak: Polska Grupa Energetyczna, PZU, PKN Orlen czy PKO BP.

  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.165.*]
    W NAWIĄZANIU do poprzedniego wpisu aktualnie istnieje również dalej współpraca kontrakt umowa z grupą PZU o czym świadczy ślad w uchwale rady nadzorczej w Roczne sprawozdanie Rady Nadzorczej Qumak S.A. z działalności w 2017 roku.

    20.10.2017 uchwała rady nadzorczej Qumak VIII/66/17–w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie Porozumienia trójstronnego z udziałem EUVIC Sp. z o.o. do umowy na świadczenie usług Service Desk na zasadach outsourcingu dla PZU S.A., PZU Życie S.A., PZU Centrum Operacji S.A

    Trudno powiedzieć jaka jest aktualnie wartość umowy ślad mamy przy okazji poprzedniej umowy która chybamusiała być przedłużona wtedy Qumak-Sekom nie podał dokładnej wartości umowy, gdyż wynagrodzenie z tytułu jej realizacji będzie zależało od ilości zrealizowanych usług. Według nieoficjalnych informacji PAP realna wartość tego starego kontraktu jest szacowana na ponad 10 mln zł więc można domniemywać iż teraz nie mniej link do infa https://www.bankier.pl/wiadomosc/Qumak-Sekom-podpisal-umowe-z-PZU-2279044.html 

  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.141.*]
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/QUMAK-S-A-Zawarcie-umowy-na-swiadczenie-uslug-profesjonalnych-przez-spolke-z-Grupy-Qumak-7599372.html 

    W nawiązaniu do wspominanego w wątku listu inwestycyjnego przerodził on się w kontrakt.

    Warto wspomnieć iż Vienna Insurance Group jest reprezentowana w Polsce przez cztery towarzystwa: Compensa TU na Życie VIG, Compensa TU VIG, InterRisk TU VIG oraz Vienna Life TU na Życie VIG, które w 2017 roku osiągnęły łączny przypis składki około 3,9 mld zł. a teraz Vienna Insurance Group AG zawarła z Gothaer Finanzholding AG umowę przejęcia 100 proc. akcji polskiego towarzystwa ubezpieczeń majątkowych Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń - poinformowała spółka w komunikacie.Finalizacja tej transakcji przewidywana jest w terminie ok. 6 miesięcy, po uzyskaniu wymaganych zgód KNF i UOKiK.- DLATEGO W PRZYSZŁOŚCI WARTOŚĆ TEGO KONTRAKTU ZAWARTEGO Z QUMAKIEM ZAPEWNE WZROŚNIE MAJĄC NA UWADZE CHOĆBY TO PRZEJĘCIE Gothaer Towarzystwo Ubezpieczeń
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.141.*]
    W BZP pojawił się wpis link 

    Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku: Usługa konserwacji i wykonanie pomiarów rezystencji izolacji elektrycznych i skuteczności ochrony przeciwporażeniowej 35 szt. tablic Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP)

    OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi dla Qumak S.A DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03/07/2018 kwota symboliczna Cena wybranej oferty/wartość umowy 47355.00
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~altomek [31.183.249.*]
    Jeszcz jak licencje na łindowsa sprzedadzą, wklej link.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.138.*]
    Dzisiaj w parkiecie przy okazji artykułu o PGS Software: link zatytułowanego Przychody idą mocno w górę bo Spółka PGS Software podała informację o wartości sprzedaży w II kw. a wzrosła ona o prawie 35 proc W końcowej cześć artykułu mamy poniższy cytat

    Branża IT informuje, że w tym roku widać już wyraźne ożywienie. Jego beneficjantami powinny być m.in Asseco Poland, Comarch, Atende, Simple, Sygnity czy Qumak, czyli spółki, dla których sektor publiczny ma stosunkowo duże znaczenie. Te dwie ostatnie spółki są na etapie gruntownej restrukturyzacji biznesu.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~semperfi [93.180.190.*]
    Ta spółka ma fenomenalny potencjał po opłaceniu z Euvic.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~semperi [93.180.190.*]
    po połączeniu*
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.165.*]
    Do Euvica przeszło trochę osób z INDATY - zawsze to jakieś wzmocnienie - warto zwrócić uwagę na Tabela „Najwięksi dostawcy usług wynajmu pracowników IT” (str. 178 Raport „Computerworld TOP200” opisuje sytuację polskiego rynku teleinformatycznego) pokazuje, ze przychody wszystkich firm wynajmujących informatyków wzrosły w 2017 r. o prawie 80%.Z drugiej strony spadek przychodów o 5,3% zanotował rynek integracji (tabela na str. 156 raportu).

    Jako ciekawostka Qumak 4 pozycja w tabeli w 2017 roku wielkość sprzedaży do sektora przemysłowego przychody wzrosły Qumakowi z 11 mln do 65 mln czyli wzrost o 452% Zamieszczona powyżej tabela ukazała się na łamach Raportu ITwiz BEST100 edycja 2018. link link 

    Przedsiębiorstwa wzmacniają swoje zdolności w zakresie informatyki przez pozyskiwanie specjalistów w body leasingu.
    Mając coraz lepsze zespoły IT firmy z różnych branż decydują się na samodzielne wdrożenia łącząc własne oprogramowanie z rozwiązaniami zewnętrznymi, a nawet zestawiając ze sobą wyłącznie systemy dostawców zewnętrznych. Taka metoda pozwala dobrać optymalne aplikacje różnych dostawców (best of breed) i dostroić je do własnych potrzeb. Przeprowadzenie operacji nie przez zewnętrznego integratora, ale wewnętrznym zespołem IT, który poza kompetencjami technologicznymi ma także głęboką wiedzę o funkcjonowaniu całego przedsiębiorstwa, daje gwarancję lepszego dopasowania sytemu informatycznego do specyficznych procesów firmy.
    Rynek podlega gwałtownej, wręcz pokoleniowej zmianie. Jaka będzie przyszłość – nie wiadomo.
    Polskie firmy sektora IT wybierały zwykle jedną z dwóch ścieżek rozwojowych. Pierwsza z nich to koncentracja na sprzedaży infrastruktury i na zamówieniach rządowych. To model działania obecnej pierwszej linii polskich informatycznych spółek giełdowych i krajowych gigantów IT. Druga, mniej widoczna i niedostrzegana nawet w części statystyk, to outsourcing i produkcja oprogramowania na zamówienie (głównie dla klientów w Europie Zachodniej i USA), z postępującą specjalizacją: od wynajmu ludzi i zespołów po modne obecnie Managed Services.
    Dziś te dwie strategie przynoszą zupełnie odmienne rezultaty. Outsourcing rośnie z kilkunastoprocentową dynamiką rocznie, a zamówienia infrastrukturalne spadły co najmniej o połowę. Koszty pracy rosną gwałtownie, a rynek publiczny i utilities coraz częściej rezygnuje z nowych projektów na rzecz in-house development.
    Poza zamówieniami na outsourcing kluczowy dla firm IT staje się zapas gwarantowanych zamówień, portfel kontraktów serwisowych lub posiadanie dopracowanych, powtarzalnie sprzedawanych, najlepiej na międzynarodowych rynkach, produktów. Na dynamicznym rynku pracy decydujące znaczenie ma posiadanie dużych zespołów programistycznych i elastycznego HR.
    Nie widać zmian trendów w przyszłości (chyba że nadejdzie kolejny kryzys globalny), więc szereg polskich firm z outsourcingowym rodowodem korzysta z chwilowo sprzyjających warunków. Na koniec dekady ukształtuje się na pewno zupełnie nowy polski rynek IT, gdzie – jak w każdej nowej grze – także rozgrywający będą inni.-a wśród nich zapewne spółka która powstanie po fuzji Qumaka z Euvic

    polskie firmy sektora IT wybrały zwykle jedną z dwóch głównych ścieżek rozwojowych. Pierwszą jest skupienie na sprzedaży infrastruktury i na zamówieniach rządowych – to widoczne w obecnej pierwszej linii polskich informatycznych spółek giełdowych i krajowych gigantach IT. To też sposób całego rozwoju IT od lat 90-tych, a następnie w czasach połączenia z Unia Europejską polegającym na pompowaniu rynku zamówieniami sponsorowanymi z funduszy strukturalnych. Drugą ścieżką, znacznie bardziej w ukryciu i niewidoczną w części statystyk jest outsourcing i produkcja oprogramowania na zamówienie (głównie dla klientów w Europie Zachodniej i USA) z postępującą specjalizacją od wynajmu ludzi, wynajmu zespołów po modny obecnie Managed Services. O ile obie te drogi dawały szerokie możliwości szybkiego wzrostu, to dramatyczna zmiana nastąpiła od 2015 roku – spadek zamówień z sektora publicznego (co najmniej połowa, choć wg. niektórych statystyk nawet 2/3 poziomu lat poprzednich) pozostawił bez wielkiego kawałka tortu spółki przyzwyczajone do dawnego stylu integracji: wielki klient – wielkie budżety – wielkie projekty informatyczne. Zmiany na stanowiskach managerskich osób odpowiedzialnych za projekty informatyczne w instytucjach rządowych i spółkach skarbu państwa, zahamowały dodatkowo proces zamówień i na pewno nie ułatwiły procesu zakończenia kontraktów w toku. Jednocześnie druga ścieżka nawet jeszcze bardziej przyspieszyła, nastąpił boom na rynku outsourcingu i nadal jest to właściwie ciągle rosnący segment od początku lat 90-tych. W kilku ostatnich latach obserwujemy tu ciągły wzrost silniejszy niż liniowy i coraz większy transfer zamówień do Polski (wynikający z braku programistów w Europie Zachodniej). Problemy ze specjalistami IT są też w Indiach i innych krajach outsourcingowej konkurencji (tam obserwujemy wzrost kosztów). Z roku na rok przybywa w Polsce centrów obsługi i developerskich wielu korporacji, które mają dobre doświadczenia na polskim rynku. Bardzo gwałtowny rozwój firm stawiających na wynajem ludzi, zespołów i managed services, co owocuje prawie 200-toma tysiącami ludzi pracującymi w szeroko rozumianym polskim IT usługowym .

    Równolegle firmy outsourcingowe „jadą pełną parą”. Polska cały czas jest w pierwszej trójce światowych miejsc na biuro produkcji software, wobec czego siedziby mają tu wszystkie korporacje IT, i wielkie firmy lokujące centralne biura usług, jak i tzw. globalni dostawcy outsourcingu (EPAM, Luxoft) oraz cała plejada rodzimych firm dostarczających ludzi i zasoby od lat. Żar outsourcingu pali się mocno, a wszyscy gracze próbują korzystać z koniunktury, rozbudowując swoje pozycje i walcząc o nowe kontrakty, co w rezultacie tworzy walkę o zasoby i dynamiczną presje na płace. Rynek jest trudny, ale tutaj marginy są wysokie i jest z czego ciąć zyski, a perspektywy wciąż są korzystne. Na świecie rośnie zapotrzebowanie na IT o coraz większych kwalifikacjach i na dobrze zorganizowane zespoły zapewniające wysoką jakość, a tu Polska we wszystkich rankingach wypada najwyżej.

    Paradoksalnie jeśli przyjmiemy założenie iż w przyszłości będzie kryzys to czasy kryzysów na rynkach zachodnich uderzają, ale lżej w sam outsourcing, bo wówczas redukcja kosztów staje się celem nadrzędnym, więc jeśli w jakimś kraju (jak Polska) można produkować taniej niż gdzie indziej, to rezygnuje się z tego na końcu. Cały sektor firm outsourcingowych będzie przyciśnięty, ale lżej niż inni, co przynajmniej pozwoli mu pozostać po pozytywnej stronie Profit&Loss w rachunku wyników. Czas kryzysu to czas kolejnego przetasowania – jeszcze jeden cios w „stary model” firmy IT i bezlitosna weryfikacja firm na rynku. Gotówka w kasie, długoterminowy backlog w zamówieniach i brak problemów w niezrealizowanych kontraktach to niezbędne prerekwizyty aby wypłynąć na spokojne wody za kilka lat.
    Nowy rynek informatyczny w Polsce?
    Rynek IT się zmienia i to nawet jeszcze szybciej niż wskazują dane giełdowe lub jakiekolwiek statystyki. Zmienia się model działania informatycznych firm. „Stare” zostaje i zastanawia się co dalej a „nowe” szybko rozgląda się czy nie skorzystać na zmianie informatycznej pogody. To dzieje się już teraz, outsourcingowcy rozwijają się na rynku , w różnych kierunkach i w różny biznesowo sposób. Czy to jako model ciągłego wzrostu (SII), czy też inwestycji funduszy i tworzeniu quasi globalnych platform (IT Kontrakt), czy przejmowania giełdowych spółek (EUVIC) czy też mieszanego modelu selektywnych produktów i specjalizowanego Managed Services (Transition Technologies). Na koniec dekady ukształtuje się na pewno zupełnie nowy polski rynek IT, gdzie jak w każdej nowej grze, rozgrywający także będą inni.

    wykorzystano teksty z

    link 

    link 
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~marcel [83.8.73.*]
    BRAWO !Jest duza szansa że i nam coś kapnie z tego tortu.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.168.*]
    Światowy lider w zakresie GIS (oprogramowania mapowego) - Esri, docenił kompetencje Euvica bo zostali srebrnym partnerstwem! link
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.139.*]
    w tym wątku we wcześniejszych wpisach wkleiłem cześć aktualnych kontraktów realizowanych przez Qumaka ,warto wspomnieć iż większość to umowy przewidywalne zapewniająca Spółce stałe powtarzalne przychody w formule abonamentowej

    Nawiązano również współpracę z nowymi klientami takimi jak Stanley Black & Decker i ING Tech Poland - żródło informacji strona 17 raportu za 1 kw spółki Qumak

    żródło informacji strona 49 raportu za 1 kw spółki Qumak mówi iż Na dzień publikacji sprawozdania backlog Spółki Qumak S.A. i jej spółek zależnych na lata 2018 i kolejne wynosi ok. 130 mln zł.-więc mamy wzrost w porównaniu do backlog jaki podali w raporcie rocznym i teraz raczej również mając na uwadze umowy które się pojawiły backlog będzie jeszcze większy

    uzupełniając ten wątek mamy nowy kontrakt

     https://www.bankier.pl/wiadomosc/QUMAK-S-A-Zawarcie-umowy-istotnej-z-zakresu-zarzadzania-tozsamoscia-7603973.html 

    Zarząd Qumak S.A. (dalej jako Spółka) informuje, że w dniu 18 lipca 2018 r. doszło do podpisania przez Spółkę Umowy z dużą spółką działającą w sektorze elektroenergetycznym (dalej „Zamawiający”) na dostawę i wdrożenie przez Spółkę jednolitego systemu zarządzania tożsamością użytkowników (IdM – Identity Management) w ramach grupy kapitałowej Zamawiającego, wraz ze świadczeniem usług dodatkowego wsparcia w zakresie utrzymania systemu w okresie 36 miesięcy po wdrożeniu (rozszerzona gwarancja).

    Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynosi 5 110 759,96 zł brutto.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.139.*]
    W nawiązaniu do cytowanego wpisu który niedawno wkleiłem
    w parkiecie przy okazji artykułu o PGS Software: link zatytułowanego Przychody idą mocno w górę bo Spółka PGS Software podała informację o wartości sprzedaży w II kw. a wzrosła ona o prawie 35 proc W końcowej cześć artykułu mamy poniższy cytat

    Branża IT informuje, że w tym roku widać już wyraźne ożywienie. Jego beneficjantami powinny być m.in Asseco Poland, Comarch, Atende, Simple, Sygnity czy Qumak, czyli spółki, dla których sektor publiczny ma stosunkowo duże znaczenie. Te dwie ostatnie spółki są na etapie gruntownej restrukturyzacji biznesu.

    kilka dni temu też pojawił się artykuł w parkiecie link o Atende gdzie również mamy potwierdzenie ożywienia na rynku przetargów

    Analitycy podkreślają, że Atende ma ekspozycję na rynek małych zamówień publicznych, gdzie obserwujemy większe ożywienie niż w dużych przetargach IT.
    – Potwierdzamy zjawisko ożywienia na rynku zamówień publicznych, ale jedynie właśnie w zakresie małych i średnich kontraktów. Najbardziej obserwujemy to ożywienie w sektorze ochrony zdrowia i systemów oprogramowania dla samorządówmówi prezes Atende.

    Po dokapitalizowaniu Qumaka ,jest duża nadzieja iż to ożywienie którego oznaki już widać i są przewidywania iż ożywienie jeszcze się zwiększy pomoże to również Qumako -Euvicowi w pozyskiwaniu nowych zamówień

    choć ostatnio był ciekawy przetarg
    Centrum Obsługi Administracji Rządowej ogłosiło przetarg w celu zawarcia umowy ramowej na świadczenie kompleksowych usług z zakresu zapewnienia personelu informatycznego dla Ministerstwa Finansów, przez okres 48 miesięcy

    -niby w tym w czym się chcą specjalizować -było otwarcie ofert i Euvic nie złożył oferty sam ani też razem z Qumakiem

  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~obserwator [37.47.132.*]

    link
     
    link 

    w nawiązaniu do tych trwających kontraktów na stronie TED 21 lipca pojawiła się informacja o zdobyciu dodatkowego zamówienia przez spółkę QUMAK do wspomnianych kontraktów ,Data zawarcia umowy:29/06/2018 kwota prawie milion zł

    link

    potwierdza to również strona zamawiającego Komendy Głównej Policji

    link 

  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~wkur [159.205.217.*]
    Jeżeli przed KUM-KUM jest taka świetlana przyszłość,to dlaczego inwestorzy wyprzedają akcje,co widać.
  • Re: NOWY KONTRAKT kwota około 5,4 mln dotyczący świadczenia usług Help D Autor: ~Krus130 [94.254.226.*]
    Jezeli w Polsce jest tak cudownie dlaczego gpw jest taka słaba
[x]
QUMAK 0,00% 0,01 2019-08-21 15:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.