• Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Piec lat, wielkie plany, ostatnio chciała zwolnić 10 000 pracowników z 17000 i co?
    I nic, 5 lat i 3,5 mld strat. Firma idzie na dno.
    Widzę tutaj dużo podobieństw z PKP CARGO. Z tym, że DB Cargo od 11 lat miało swoje straty wyrównywane z budżetu państwa.
    Nikutta miała podobne plany, jak PKP CARGO. Jak, Wam pisze już od ponad roku, że ta firma jest w tej formie, nie do uratowania, to się tylko śmiejecie.
    Kółeczka, a kurs od ponad roku, w granicach 15-17 PLN.
    Żaden manadżer, który przyjdzie do PKP CARGO, a który nie ma pojęcie o kolei, podobnie jak i Wy nie macie, nie uratuje tej firmy.
    Ostatnio, moje pociągi miały obsuwy, tylko dlatego, że pracownicy na dole sobie bimbają.
    I, żadne programy naprawcze tego nie zmienią.
    Tutaj trzeba kompletnie zmienić podejście do pracy - już młodzi ludzie w tej firmie, którzy urodzili się w nowej Polsce, pracują, jak ta komuny.
    Tak, jak froncie - generałowie liga sobie strategię i taktykę tworzyć, ale jak prosty żołnierz, szeregowiec, jak nie wyjdzie z okopów, to nic że tego nie będzie.
    Bawcie się, w kółeczka, bo tutaj to jest jedyny zarobek.
    Longi będą dłuuugo czekać. Bardzo długo
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Sorry tutaj link

    https://bahnblogstelle.com/240638/chefin-von-db-cargo-muss-gehen-sigrid-nikutta-verliert-job/
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Smart [217.153.235.*]
    poczekamy spokojnie i gwarantuję Ci że niedługo .......
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Dnia 2025-10-22 o godz. 13:10 ~Maszynista napisał(a):
    > Piec lat, wielkie plany, ostatnio chciała zwolnić 10 000 pracowników z 17000 i co?
    > > I nic, 5 lat i 3,5 mld strat. Firma idzie na dno.

    Dnia 2025-10-22 o godz. 13:10 ~Maszynista napisał(a):
    > Piec lat, wielkie plany, ostatnio chciała zwolnić 10 000 pracowników z 17000 i co?

    Zwolnić etapami 7 tys. redukując do potrzeb rynku na 10 tys. a RN tego jeszcze nie zatwierdziła.
    Strata 3,1 mld w pięć lat aż taka wielka nie jest, ale pomyśłu nie mili, tak jak nasi geniusze wyprzedaż aktyw.
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Stary_Nowicjusz [188.146.46.*]
    Dziękujemy Maszynisto, ale zajmij się moze prowadzeniem lokomotywy, a nie giełdą

  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~black944 [31.61.172.*]
    Maszynista nadal zapatrzony w swego zbawcę Memcena ; )
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Ty, kolego o moją lokomotywę się nie martw.
    Martw się o swoje pieniądze tutaj.
    Znam firmę od podszewki i wiem , jak się w niej pracuje.
    Więc, dużej kasy tutaj , na razie nie będzie.
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~black944 [31.61.170.*]
    Maszyniści nie są od robienia dużej kasy. Od dużej kasy to tu jestem ja. Maszynista to niech lepiej zajmie się tym, w czym jest kompetentny, czyli sypaniem węgla pod palenisko i kręceniem korbą. A na pewno nie inwestycjami, bo to przekracza zdolności poznawcze przeciętnego maszynisty.
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Masz rację, przeciętnego.
    Ja, mam duuużo większą wiedzę, niż przeciętny maszynista.
    Coś wasza wiedza o kolei, nie przynosi tutaj, już od ponad roku żadnych wyników - cały czas raokacuwvsiw w tym błocie. Właśnie we władzach DB AG i DB Cargo zostały zwolnione dwie osoby na szczycie. Też, myślały, że tak jak Wy tutaj, znają się na kolei.
    Zakładam się o 100 000, że obecną szefowa PKP Cargo, też nic znaczącego nie osiągnie i za dwa - trzy lata poleci.
    Od 20 lat już nie kręcę kołem, mam joysticki :))
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Smart [5.173.190.*]
    Obawiam się że Twoja wiedza nie wychodzi po za ramy lokomotywy …. tyle w temacie ….
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Na razie, to ja mam rację. W przeciągu 12-14 miesięcy, to tylko na kółeczkach można tutaj zarobić.
    Tacy, z Was fachowcy od giełdy, a gdzie te pisane 28, 45, 67 PLN?
    Rozumiem, że polecieliście na fali entuzjazmu w lecie 2024, a teraz Wasza kasa marnieje. I tylko, dlatego, że nie znacie kolei, PKP CARGO, nie wiecie jak tam się pracuje, jak podchodzi się do swoich obowiązków, jak pracownicy mają w.... ne na własną firmę.
    Jaki akcjonariusze, trzeba było być bardziej aktywnym na WZA, a nie pisać tutaj pierdoły, za piedołami.
    Psychiatra miałby dużo do powiedzenie, jakby od 15 miesięcy czytał to forum.
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Smart [5.173.190.*]
    Nigdy nie pisałem o wzrostach i na nie nie naganiałem , ale wiem dużo więcej niż ty chłopczyku …… zobaczymy kto miał rację za dwa trzy lata ….. wracaj do pracy bo jej dużo i będzie więcej
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    klawiatura zrobiła przełamanie.
    Miało być, zamiast:
    ".... raokacuwvsiw",
    ... kąpiecie się w tym błocie"
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Lu4xigi [23.237.210.*]
    Dnia 2025-10-25 o godz. 10:25 ~Maszynista napisał(a):
    > Masz rację, przeciętnego.
    > > Ja, mam duuużo większą wiedzę, niż przeciętny maszynista.
    > > /...../ - cały czas raokacuwvsiw w tym błocie. Właśnie we władzach DB AG i DB Cargo zostały zwolnione dwie osoby na szczycie. Też, myślały, że tak jak Wy tutaj, znają się na kolei.

    ad rem: nie odmawiam ci wiedzy ale już parę razy przyłapałem cię na tym że mimo że inforumjesz to popełniasz nawet przy tym blędy albo dane podajesz nie do końca poprawnie Patrz ost. wypowiedzi co do strat, co do planowanych zwolnień i ich skali

    ad rem: nikt rozmawiający w temacie podmiotów kolejowych i żadna strona polityczna nie zaneguje kwestii dopasowania stanu zatrudnienia do realiów rynku. Czy byłby to Warsewicz, czy Seliga, Marcin W. czy Semailowa i wybierz sobie z tęczy kolor partyjny.

    ad rem: nie co robimy, ale jak jest często istotą i tu chyba największy szacunek wobec załogi wyraża akt. ekipa mimo banerów kolejarzy....

    ad rem: skład pociągu rusza, jedzie, hamuje i stoi pod rozładunek i na wszystko są odp. stawki, także za wagony stojące do rozładunku. Skład pociągu to kierowca zwany maszynistą plus ekipa nazwijmy to "handlowa"....

    by zrozumić kolej to trzeba rozumieć wydarzenia ost. 50 lat

    W Okresie PRL PKP była co do taboru i skali największą koleją w Europie(lata 80-te) i praktycznie od elektorwni , ec. kotłownie cały dostępny zasób energii , ciepła oparty był o węgiel a to znacza że był towar, ale byli klienci

    W takich to warunkach w takich Chinach ludzie cierpieli na doskwierającą im biedę, ruchy ludów na wschodnie wybrzeże Chin podczas Nowego roku są tu ładnym obrazem...

    Era globalizacji ów stan zmieniła ale to nie odbyło się za jednym ruchem, montownie były ale w globalizacji brakowało transferu know how i narzędzi i można było w oparciu o tanie surowce odlać 1 m3 surówki bez efektów środowiskowych ale nikt nie kupuje 1 m3 stali tylko nabywa się wyroby...

    Z biegiem czasu w komforcie Stara Europa wygodna, leniwa i zadufana w sobie stała się skansenem, podobne wydarzenia tow. rynkowi amerykańskiemu który z biegiem czasu zatracił w ogóle zdolność do produkcji czegokolwiek...

    Uświadom to sobie że jeszcze w 2010-2014 z róźnych powodów twój Herrszt tusk stawiał na węgiel i ost. za oddanie GW na blokach załapał się na posadkę w Brukseli a nam sprzedano stare technologie które przejściowo ratowały podmioty w Europie. Francja postępowała z nami jak jakąś kolonią w Afryce

    Kolej w transporcie osobowym mierzyła się z prostym rachunkiem: samochodem przejadę XX km za 20zł przy cenie paliwa a koleją za tyle ale nie było problemów w stylu zakazu wjazdu do miast, parkingów i opłat ale i prędkości przejadów i tu kolej przegrywała w często peryferii zaniedbanych dworców...Kolej towarowa traciła przewozy na rzecz TIR które z 40 tonami a więc = wagon były i są konkurencją przy tragicznych prędkościach handlowych ale i stanie torowisk i o samej elektyfikacji nie mówiąc...

    Era nasycenia dróg krajowych powoli się kończy dla tak małego państwa jak Polska, teraz w transformacji energetycznej dochodzi spadający transport kruszyw a politycznie też np biomasy, stąd PKP Cargo pod zadania CPK chce wagony pożyczyć a nie kupić , więc chce płacić tylko za okres zapotrzebowania co przerzuci na klienta tj inwestora....

    Absurdem jest to co wyczynia zarządca sądowy i jak procentowo swoje projekcje przedstawia w kwestii np intrmodalu który co do pracy i masy nie przekroczy 20%, tak w przyszłości procentowo wzrośnie bo baza się zmieni...Covid miał przebudować i na nowo zdefiniować łańcuchy dostaw a tak ost. się nie dzieje i chwilowo takie Chiny wysyłają tow. do Europy jak im rynek amerykańskie powoli przeszkadza...Spójrz sobie też na dekadę ile tami AMP potrzebował rud zelaza a ile dziś i tani PR chwali się szynami do Skandynawii...

    Reklamowo można dać sobie wolną drogę by opowiadać o zielonych kanałach transportu, klient szuka najtańszego, szybkiego gdzie regulacje ost, mili do 300 km dla TIR? Jak można słuchać jakiegoś Mietka co opowiada że 50TIR = 1 skład "tiry na tory" tylko setki tysięcy kierowców (baza tych co byli w wojsku i prawko mają darmo) to wyborcy i grupka kolejarzy którzy za PIS "rządzili" i zdradzili i dostali natychmiast "nagrodę". na bruk..to się dzieje w kraju dzieje się w całej Europie gdzie stan techniczny często szlaków jest jeszcze gorszy i jedyną zaletą jest to że kolej był cichsza

    Ruch władz w DB AG ale i Cargo z propozycją personalną z zielonego hutnictwa jest absurdem, katastrofa przyśpieszy jeszcze bardziej i docenią rolę takiej Nikutty która Min. Balczun winien natychmiast zwerbować do nas, i nie mów że przedmiotowo traktuję ludzi: tak! ludzi którzy są w stanie nawiązać kontakt z baza klientów nawet na szlaku jedwabnym i nie tylko szlaku "stali" i tow. masowych ale potężnej chemii trzeba mieć u nas...

    Już sama Semailowa jakby miała olej w głowie winna natychmiast dzwonić do Balczuna i tego Alanka z taką propozycją by na dzień dobry powołać jak min. do RN PKP Cargo i choćby miała mieć abonament na lot BER-WAW usuwając takiego Marcina W który powoli w framugę drzwi się nie mieści....

    Bez odwagi ale i narzędzi nikt nie pomoże PKP Cargo, ty będziesz serwował tu ponadprzeciętną wiedzę na niskim poziomie zabwaiając się joystickiem i 13 colowym ekranem i ew. nowym ale technologicznie starym tabletem co ci zafundują..

    Dziś w nocy nawiedzony napisał: "Niestety prawdopodobnie za 2,5 roku wracają mroczne czasy,"

    ha ha...tak myśleć może tylko klientela co ogląda 60-latka udającego nastolatka

    Giełda: na dziś i jutro, obojętnie z kim PKP Cargo nie jest i nie będzie w stanie wykonać układu z wierzycielami...Podstawowy bląd Zarządu ale i cyrkowania RN jak Marcin W. def. się przez pryzmat rynku kapitałowego ha ha którym można sterować do woli, świat nie staje się przez to ani fajniejszy ani ładniejszy..a cichym bohaterem i chyba najbardziej wybijającym się też technicznie jest kolej Lotosu..oni robią swoje
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~akcjonariusz [5.184.233.*]
    Jeśli jesteś maszynistą to napisz jaki symbol ma karta pracy maszynisty?? Każdy maszynista to wie! A co do przezeski PKP CARGO, to bez względu na to czy ją wywalą w czasie roku wyborczego [to częsty manewr manipulacyjny polityków przy złym zarządzaniu] czy nie wywalą to jeżeli kurs akcji nie wróci do poziomu sprzed 2015r, to obecnej KO powiemy głośne hasło ze Strajku Kobiet, czyli WYPI.....AĆ.
  • Re: Nikutta, szefowa DB Cargo wywalona Autor: ~Maszynista [83.8.39.*]
    Nie interesują mnie karty pracy maszynisty. Pamiętaj, że są maszyniści, którzy nie muszą być pracownikami PKP Cargo, a znają ją doskonale.
[x]
PKPCARGO 0,00% 16,37 2025-10-24 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.