• Winter Surwiwal Autor: ~Jk [93.159.62.*]
    Winter Survival pley testy 8- 15 sierpnia.premira koniec wrzesnia
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~cccc [31.60.63.*]
    Skąd to info?
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~ATomek [46.112.216.*]
    Stąd https://store.steampowered.com/app/1394960/Winter_Survival/
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~epa [144.177.6.*]
    nie ma tam takiej informacji
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~Jatotu [83.28.239.*]
    Masz w sobie emocji po czekaj to jest grą a nie inwestowanie spójrz szerzej bądź cierpliwy
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~Ja [37.30.10.*]
    Playtesty Wintera zaczęły się 7 sierpnia.
    Ciekawe jak wypadną.
    Jeśli dobrze, to być może ogłoszą kiedy premiera.
    A wtedy . . .
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Patrząc realnie premiera Winter Survival pewnie wypadnie na przełomie października i listopada tuż przed black friday wtedy jest jeszcze przestrzeń na uwagę graczy a rynek nie jest zalany premierami AAA ani wielkimi wyprzedażami jak w sam black friday czy w grudniu Premiera przed samym black friday lub w grudniu to bardzo trudny moment na przebicie się z marketingiem bo uwaga graczy i mediów skupiona jest wtedy na wielkich wyprzedażach i hitach aaa Z kolei premiera tuż przed świętami czyli pod koniec listopada i w grudniu oznacza gigantyczną konkurencję i ogromne budżety marketingowe konkurentów a gracze są już skupieni na prezentach i wyjazdach Po zakończeniu playtestów 15 sierpnia potrzeba około 2 tygodni na zebranie i analizę feedbacku, akurat koncza sie wakacje czyli idealnie oraz kolejne max 3-4 tygodnie na wprowadzenie poprawek i nowości bo mysle ze drago działa na bieżąco a potem ostatnie minimum 2-3 tygodnie na rozkręcenie pełnoskalowej kampanii marketingowej razem daje to około 7-9 tygodni czyli idealnie koniec października lub początek listopada co daje szansę na efektywne dotarcie do odbiorców przed zalewem premier i wyprzedaży black friday które startują zwykle pod koniec listopada. Marketing może wystartować bardzo szybko. Ustalenie daty premiery 1.0 może nastąpić szybko i zaraz po tym ruszyć kampania więc jeśli testy wypadną dobrze marketing może zostać mocno przyspieszony. Mam nadzieje że graliście w grę a nie inwestujecie w ciemno jeśli dodadzą akt iii i mapa rzeczywiście będzie tak ogromna jak prezentowano. Na początku early access wiekszosc negatywow była przez małą zawartość, jakieś bugi ewentualnie ktoś grał na zbyt słabym sprzęcie. Teraz system graficzny jest zoptymalizowany i ma być tryb dla dosłownie każdego, ja na szczęscie mam mocny i moge podziwiać grafikę w pełnej okazałości. Mam tez nadzieje że będzie łatwiejsze, bardziej intuicyjne i nagradzające wejscie w grę od zera. Wprowadzenie dla nowych graczy będzie bardziej intuicyjne bo obecne kołowe menu w intro gdzie wybiera się "nie wiem / nie pamiętam / widzę wilki " jest nieintuicyjne i łatwo przypadkiem ustawić najwyższy poziom trudności co jest dość hardkorowe. Myślę że to mogło byc przyczyną frustacji wiekszosci niezadowolonych graczy. Sam na tym poległem za pierwszym razem. Dopiero przy kolejnym podejściu zrozumiałem o co chodzi. Nie dziwię się że gracze mogą odpuszczać jesli coś im nie wychodzi od poczatku a szkoda bo gra jest mega. Winter może naprawdę zabłysnąć. Powinni też dorzucic więcej zdań które bohater mówi pod nosem na początku by naturalnie wprowadzać gracza w rozgrywkę, takie rozkminki głównej postaci które nakierowują na to co trzeba co można a co nie jest konieczne Menu z dziennikiem stanem poziomami adaptacji i samouczkami powinno mieć małą ikonkę stale widoczną na ekranie. Może podświetlaną gdy pojawi się coś nowego by ułatwić orientację i zachecać do czytania, eksplorowania świata w świadomy sposób bo takie będzie jeśli gracze będą czytać zawartości w tym menu. Bez tego mogą się zniechęcać. Na odpowiednim poziomie trudności gra jest naprawdę przyjemna i dobrze zbalansowana. Mam też nadzieję że na nowej części mapy pojawi się więcej miejsc do wspinaczki i podziwiania widoków podobnie jak jest to teraz tam przy orlich gniazdach Liczę też na więcej fabuły w pełnej wersji oraz niemal nieskończoną możliwość eksploracji świata. Najlepsze jest to że pakiety misji pobocznych będa mogły stale pojawiać się w formie aktualizacji, a nawet wydarzeń na steamie. Nowe osiągniecia, tygodnie tematyczne np zabijanie wilków dla skór lub zdobycie wszystkich szczytów w grze. Skoro w grze można kopać to wszelkie darmowe dlc są możliwe łącznie z odkopywaniem piwnic podziemi labiryntów co daje ogromne możliwości tworzenia zarówno płatnych jak i darmowych dodatków. Odkopywanie kopalni, odśnieżanie lawin. Dodatkowo skoro w grze jest zimno i jest sporo miejsc gdzie leży śnieg, czapa lodowa to można robić iglo, schowki na mieso zdobyte na polowaniach ktore nie psułoby się. Wtedy można wyprodukować odpowiednią ilość przynęt żeby zabić odpowiednia ilość drapieżników za pomocą przynęt, pułapek. Osobiscie uwazam ze obecny stan rozpoznawalnosci Winter Survival jest lepszy teraz niz gdyby gra miala polowiczny sukces wtedy po marketingu. Teraz jestesmy w sytuacji gdzie premiera jesli moje przewidywania się sprawdza bedzie za około 10 tygodni. Gra jest wielka, gotowa , wyprodukowana. Marketing może sie udac. Przykład Project Zomboid pokazują że nawet gry z kiepskim startem w early access mogą przy premierze 1.0 wystrzelić. Project Zomboid zyskał status kultowego survivalu i do dziś przyciąga tysiące graczy dziennie Winter Survival jest dziś raczej niewidzialnym tytułem który właśnie kończy przygotowania do premiery więc wystarczy dostarczyć jakość i dobrze wypromować grę by szanse na sukces były realne. Sytuacja jest bardzo ciekawa kurs akcji szoruje po dnie od półtora roku Gas Station Simulator sprzedał się całkiem dobrze ostatnimi miesiącami dojdzie rv camp a po tym może dowiemy się czegoś więcej o shady deals i nowym tytule A na koniec drobna spekulacja road diner simulator moze rozbic bank skoro rozwijany przez zaprzyjaźnione studio garage monkeys Car Dealer Simulator zaczął od zera i robi spory hajs a tu mamy ponad półtora miliona graczy gas station simulator i samonakręcającą się maszynę gss rds i dlc do obu
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Zapomniałem dodac ze samo rozpoczecie gry, wybor gry Przetrwanie, Tryb Fabularny itd również nie są właściwie opisane , wyjaśnione. Gracz na początku musi byc poprowadzony za rączkę. Dodatkowo jesli komus zdarzy sie umrzec, szczegolnie na poczatku powinna byc infrormacja o tym ze w menu moze dostosowac poziom trudnosci, szybkosci regeneracji postacji, maksymalny poziom punktow zdrowia, poziom obrazen zadawanych i otrzymywanych. Pisze to poniewaz wydaje mi sie ze kilka negatywow byla od graczy totalnie nieogarnietych
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~Kosiarz [149.40.62.*]
    Biorąc pod uwagę obecną kapitalizację Drago na poziomie ok. 35–40 mln zł oraz fakt, że Gas Station Simulator sprzedał się w liczbie ponad 1,5 mln kopii, można szacować, że nawet umiarkowany sukces Winter Survival (np. sprzedaż 500–700 tys. egzemplarzy po średniej cenie 100 zł brutto) mógłby wygenerować przychód rzędu 50–70 mln zł. Przy marżach typowych dla sprzedaży cyfrowej na Steam (ok. 65–70% po prowizji platformy) daje to 32–49 mln zł przychodu netto ze sprzedaży podstawowej wersji gry, bez liczenia DLC i dodatkowych eventów. Taki wynik już w pierwszym roku po premierze mógłby przewyższyć obecną kapitalizację spółki, co w kontekście inwestycyjnym jest rzadką sytuacją. Dodatkowo rynek survival gier stale rośnie - prognozy wskazują na ok. 10% CAGR w segmencie PC survival do 2028 r., co oznacza, że przy dobrym utrzymaniu tytułu Drago może budować stabilne źródło przychodów przez lata. Premiera 1.0 przy odpowiednim marketingu i wsparciu aktualizacjami może wygenerować efekt kuli śnieżnej podobny do tego, jaki widzieliśmy przy Project Zomboid.
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    trochę to wygląda ak wpis wygenerowany przez sztuczną inteligencję, bardzo gładko i ładnie, ale bez prawdziwego wyczucia rynku. warto podkreślić że kapitalizacja drago to poniżej 25 milionów, co i tak jest jednym z najlepszych inwestycyjnie przykładów spółki niedoszacowanej z fundamentami, przyszłościa i wartością wskaźników na najlepszym poziomie chyba w całym gamingu. za nami wyprzedaż gas station simulator, która zrobiła solidny wynik, przed nami rv camp, nie nakręcam się na rv cam ale po nim shady deals, na dobrą sprawe te 2 dodatki razem to jak premiera gss. road diner simulator jest w przygotowaniu, airport i wydawnictwa mogą jeszcze pozytywnie namieszać, choć to mniej istotne. winter survival to gra, która póki co w świadomości graczy praktycznie nie istnieje. moze w polsce owszem, ale globalnie to zupełnie inna historia i to dobrze. oceny są do odrobienia, moim zdaniem łatwo będzie uzyskać szybko średnią 70% i pójść wyżej. część negatywów może zostać zedytowana jeśli jakość gry faktycznie się poprawi, jak to bywa w early access. co ważne teraz nowi gracze wystawiają częściej pozytywne opinie niż miało to miejsce w marcu 2024. wszystko zależy od właściwej premiery i wyjścia z early access. na razie trwają zamknięte testy, pewnie grają doświadczeni gracze, mam nadzieję że nie zabraknie świeżego spojrzenia nowicjuszy. widziałem relacje z targów w Krakowie, na zdjęciach wyglądało to ciekawie. na razie pozostaje nam tylko czekać
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Z detali to system jedzenia borówek mnie denerwował na początku każda porcje trzeba było kliknąć osobno. Może warto by dodać możliwość wyboru ile chce zjeść się ich z poziomu ekwipunku , chociaż to wybór pomiędzy realistyką a kompromisem. Można by dość szybko poprowadzić gracza by mógł umieścić borówki , jagody , żurawinę w słoikach. Słoiki można zalewać wodą, dodawać składniki , tworzyć soki , dzemy. Nie wiem jak innych ale dla mnie to był nie przyjemny detal na początku. Może to wymaga usprawnienia.
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    tak samo chciałbym zobaczyć rozbudowany system łowienia wędka sieć możliwość wybudowania pomostu wykuwania przerebli które znacznie wzbogacają rozgrywkę dodatkowo opcja wytwarzania noży i toporków do rzucania jest bardzo przydatna w polowaniu np na jelenie a łuk idealnie nadaje się na zające opcji jest mnóstwo tak samo jak odblokowanie kolejnych miejsc na mapie po stworzeniu odpowiedniego ekwipunku czyli ubrań ochronnych sprzętu alpinistycznego raków i innych akcesoriów które pozwalają eksplorować coraz trudniejsze tereny. a moze to juz jest przygotowanie w wersji na premiere...
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    pomosty sa albo z wbitymi palami jako podstawa albo pływające które można by budować z wykorzystaniem starych zbiorników np znalezionych w kopalni po paliwie, demontujac maszyny a z nich można zrobić podstawę pływającego pomostu o właściwej wyporności z którego można łowić lub łączyć się między kolejnymi lokalizacjami na mapie jezeli odleglosc i temperatura wody , przemoczenie i dalsza przezycie uniemozliwiałby by przeplyniecie, podobnie jest z przepaściami gdzie można tworzyć wiszące mosty na początku rzucając linę z hakiem w jedno miejsce potem rozciągając ją i po umieszczeniu dwóch lin można kłaść między nimi deski z miękkiego drewna a na koniec dodać kolejne dwie liny jako barierki kolejna opcja to zip line między dwoma odległymi miejscami z dolnym i górnym pokładem po obu stronach dzięki czemu można szybko zjechać z górnego pokładu do dolnego i odwrotnie


    apeluje o uwage by tworcy nie zapomnieli o wprowadzaniu gracza w kolejne kroki oraz system nagrod tak by gra byla odpowiednio zbalansowana, trudnosc oraz system nagrod
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    wabienie niedzwiedzia np do jaskini celem egzekucji , pułapki w misjach z uzyciem rozciagnietej linki ktora trzeba przeskoczyc a goniacy niedzwiedz narusza i blokuje sobie ucieczke z jaskini przez wywolanie upadku skrzyni w miejsce jedynej szczeliny , gracz po ucieczce na gore moze wysadzic go w powietrze , lub to moze zostac zaprezentowane w postaci filmiku , pulapki moga byc rowniez wykopane wczesniej lub ustawione w miejscu o odpowiednim uksztaltowaniu terenu , znaczne wglebienie ze pulkami skalnymi po obu stronach po ktorych najpierw chodzimy a pozniiej tworzymy na nich pokrywe z plecionki ktora nie niszczy sie pod wplywem ciezaru gracza lub wilka lecz po przebiegnieciu ciezkiego niedzwiedzia zapada sie u wiezi go na dole
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    system tworzenia save tez moze poprawic odczucia graczy, moim zdaniem obecnie jest on dobry ale moze byc bardzo dobry i doskonaly

    wiecej save , mozliwosc tworzenia nie tylko nazw dla save ale rowniez opisu
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    gra powinna być przyjemna i wciągająca od samego początku nie tylko sama rozgrywka ale też otoczka i klimat kojarzycie nakrętki tymbark hortex? tutaj mówimy o survivalu bushcrafcie idealnie gdyby gra stała się takim podręcznikiem encyklopedią bushcraftu i survivalu już od startu w menu powinna być kategoria encyklopedia bushcraftu i survivalu z interesującymi informacjami nie tylko związanymi z mechaniką gry czy poziomem rozgrywki ale też szeroko pojętą tematyką bushcraftu i survivalu dużo zawartości dostępnej od samego początku a kolejne strony, karty, artykuły i materiały odblokowywane byłyby za czas spędzony w grze punkty doświadczenia oraz osiągnięcia tak żeby był to najbardziej rozbudowany podręcznik bushcraftu i survivalu jaki można sobie wyobrazić
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    +historie odkrywców, podróżników, odkrywców, alpinistów, żeglarzy , podróżników ekstremalnych, osób które przeżyły w ekstremalnych okolicznosciach , mnostwo o mozlwiosciach adaptacyjnych zwierzat
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~Kosiarz [149.40.62.*]
    Wcześniejszy wpis miał formę analityczną, bo opierał się na ogólnych wskaźnikach rynkowych, danych sprzedażowych GSS i prognozach segmentu survival dlatego nie ma wyczucia jakiego oczekiwałeś - chłodna głowa. Nie celowałem w recenzję gameplayu czy szczegółowych mechanik, tylko w pokazanie potencjalnego przełożenia sprzedaży WS na wyniki finansowe Drago.
    Co do kapitalizacji to słuszna uwaga lecz moja wartość wynikała z uśrednienia z ostatnich miesięcy (powszechna praktyka, a nie spekulacyjna chwilówka). Twoje punkty o dodatkach (RV Camp, Shady Deals) oraz pipeline spółki są jak najbardziej trafne i dobrze uzupełniają obraz. Zgadzam się, że globalna świadomość WS jest niska i to faktycznie może być atut, jeśli premiera 1.0 będzie solidna i podbije średnią ocen. W tym sensie oba nasze podejścia (rynkowo-finansowe i gameplayowo-mechaniczne) się uzupełniają bo ostatecznie sukces Drago zależy zarówno od liczb, jak i od tego, czy gracze dostaną wciągającą, dobrze dopracowaną grę.
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    To prawda wycena spółki do 40 milionów obecnie była by uczciwa, teraz jest niedoszacowana nie uwzgledniajac planów na przyszłość, gier w realizacji i szansy jaką daje Winter
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Założe się że przed samą premierą pojawi się materiał filmowy z opisem trybów mechanik systemów, objaśniający główne aspekty. Sam sprint jest bardzo pożyteczny, jeżeli rzeczywiście mapa w wersji 1.0 będzie kilkukrotnie większa niż ta która została wypuszczona w marcu tamtego roku podczas premiery early access, gra zdobędzie ostateczny polishing i drago przeprowadzi przemyślaną akcje marketingową to średnia ocen powyżej 70% jest bardzo łatwa do osiągnięcia, przy obecnej bardzo małej całkowitej liczbie ocen (jak na 17 miesięcy po premierze EA) Rozumiem część negatywnych recenzji oraz wady które były wymieniane w artykułach po premierze EA, wtedy gra otrzymywała ocene 6/10 bardzo często podkreślano mała zawartość, dużą liczbe bugów i zbyt wysoki poziom trudności. Zawartość będzie bardzo duża, kolosalnie większa niż wtedy. O ile nie ogromna. Z bugami już jest lepiej, grałem wtedy i ostatnio kilka, ale wiadomo prawdziwy egzamin przyniesie premiera 1.0 oraz pierwsze aktualizacje z łatkami. Co do poziomu trudności to fakt, wtedy był przesadzony, a na dodatek gra została wypuszczona w stanie jak opisałem przed chwilą i ekstremalnie trudna oraz surowa. Surowa bez właściwych opisów, bez wprowadzenia. Zobaczymy jaki będzie odbiór graczy po premierze 1.0
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Playtesty do 15 sierpnia, świeta 24 grudnia, miesiąc wcześniej black friday 28 listopada, czas przed świetami i przed black friday moim zdaniem odpada czyli mozemy wykreslic grudzien i listopad. Skoro koniec playtestów przypada na połowę sierpnia a potrzeba czasu na zebranie, przeanalizowanie feedbacku oraz ewentualnie poprawki oraz marketing to stawiam ze premiera pelnej wersji bedzie pod koniec wrzesnia, lub w pazdzierniku. Tak by mieć czas na dopracowanie gry i marketing. Listopad raczej odpada, ewentualnie sam początek. Lepiej wypuscic gre pod koniec pazdziernika tak by móc podbić sprzedaz kilka tygodni po premierze pierwsza konkretna obniżka z okazji black friday. Skoro tak to możemy poznać datę premiery w ciagu najbliższych kilku tygodni, koniec wakacji i wrzesien sprzyja takiemu wydarzeniu.
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~AmarenaLover [95.214.217.*]
    Premiera winter survival nie tworzy kolizji z uniwersum GSS. RV CAMP jeszcze w tym roku, shady deals który będzie totalnym hitem jeśli mowa o dLC do GSS może zostać wykorzystane do wzmocnienia popularności Road Diner Simulator przed premierą RDS. Pytanie co z premierami innych tytułów airport i family land były na zaawansowanym stopniu rozwoju, pozniej ucichło, skup akcji zakończono. Akcje zebrane, idzie wrzesien.
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~Survivor [31.60.91.*]
    Pitu pitu do premiery WS jeszcze długa droga, tak samo inne tytuły
  • Re: Winter Surwiwal Autor: ~drupi [193.42.99.*]
    pitu pitu? sprawdz instagram i steam ;)
[x]
DRAGOENT 0,00% 30,00 2025-10-28 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.