Na interwale tygodniowym mamy bardzo silne sygnały kupna. Średnie kroczące SMA i EMA (5,15,30,60) z sygnałem mocne kupuj.
MACD(12,26,9) też sugeruje dalsze wzrosty. Duże obroty wszystko ugruntowują.
Dodatkowo spóła zaproponowała ogromną propozycję dywidendy. Przy obecnym kursie, to okolice 18%. Zarówno fundamenty jak i technika wskazują, że możemy przetestować okolice 4 zł i 50 gr.
Dnia 2025-03-13 o godz. 13:18 maciej_z_krakowa_ napisał(a): > Na interwale tygodniowym mamy bardzo silne sygnały kupna. Średnie kroczące SMA i EMA (5,15,30,60) z sygnałem mocne kupuj. > > MACD(12,26,9) też sugeruje dalsze wzrosty. Duże obroty wszystko ugruntowują. > > > > Dodatkowo spóła zaproponowała ogromną propozycję dywidendy. Przy obecnym kursie, to okolice 18%. Zarówno fundamenty jak i technika wskazują, że możemy przetestować okolice 4 zł i 50 gr. > > > > Pozdrawiam > > Maciej z Krakowa
dzięki, w ostatnich dniach ciężko tu o cywilizowane wpisy, tylko czy AT może wziąć pod uwagę tak nietypowe kwestie jak koniec koncesji, o którym chyba wszyscy zainteresowani już wiedzą? to ostatnie to akurat fundamenty
Po drodze możemy mieć do czynienia z delikatnymi korektami lub po prostu, jak ja to potocznie nazywam "zatrzymaniem się na chwilę, by kurs nie złapał zbyt dużej zadyszki" przed kolejnym ruchem w górę. Fundamenty spółki są zdrowe - nie ma też podstaw do tego, by spółka miała nie pozyskać nowego kontraktu. Wiadomo, jeden się kończy, a spółka ma aż 2 lata na dogranie nowego. A mówienie, że się to na pewno nie uda, to sianie niepotrzebnego fermentu.
Dnia 2025-03-13 o godz. 13:23 maciej_z_krakowa_ napisał(a): > Po drodze możemy mieć do czynienia z delikatnymi korektami lub po prostu, jak ja to potocznie nazywam "zatrzymaniem się na chwilę, by kurs nie złapał zbyt dużej zadyszki" przed kolejnym ruchem w górę. Fundamenty spółki są zdrowe - nie ma też podstaw do tego, by spółka miała nie pozyskać nowego kontraktu. Wiadomo, jeden się kończy, a spółka ma aż 2 lata na dogranie nowego. A mówienie, że się to na pewno nie uda, to sianie niepotrzebnego fermentu. > > > > Pozdrawiam > > Maciej
na razie z https://www.stalexport-autostrady.pl/pl/relacje-inwestorskie/notowania-akcji-stxa-oraz-wig80 wynika że kurs niespecjalnie odbiega od zachowania indeksów, przy okazji, czy na rynku jest cokolwiek tak dochodowego a przede wszystkim przewidywalnego jak obsługa płatnej autostrady? pozdrawiam, moze przeczytasz, zanim usuną?
Wskaźnik RSI jest delikatnie wykupiony. Możemy mieć do czynienia z korektą w locie, delikatnym cofnięciem lub chwilowym zatrzymaniem się na poziomie tych 3 zł 50 groszy. Jakaś część mniejszego akcjonariatu może chcieć zrealizować zyski. Jeżeli jednak mielibyśmy do czynienia z tym, że większy podmiot lub podmioty miałby w planach zwiększać zaangażowanie, to lekkie cofnięcie może spowodować mocny byczy(popytowy) ruch w górę.
Dnia 2025-03-13 o godz. 13:33 maciej_z_krakowa_ napisał(a): > Wskaźnik RSI jest delikatnie wykupiony. Możemy mieć do czynienia z korektą w locie, delikatnym cofnięciem lub chwilowym zatrzymaniem się na poziomie tych 3 zł 50 groszy. Jakaś część mniejszego akcjonariatu może chcieć zrealizować zyski. Jeżeli jednak mielibyśmy do czynienia z tym, że większy podmiot lub podmioty miałby w planach zwiększać zaangażowanie, to lekkie cofnięcie może spowodować mocny byczy(popytowy) ruch w górę.
jasne, tylko że to wszystko jest na "już" a dłuższe perspektywy? są znane
Rynek płatnych autostrad w Europie ma się dobrze. W Hiszpanii jakiś czas temu zaczęli wracać do bezpłatnych autostrad. Wygenerowało, to ogromne koszty po stronie budżetu państwa. Błyskawicznie wrócili do modelu płatnych autostrad i prywatnych firm, które to obsługują. Dlaczego w takim przypadku tej roli nie przejęło Państwo? Ponieważ musieliby powołać szereg komórek, które by to obsługiwały, kontrolowały i nadzorowały. Koszty tego byłyby na tyle duże, że łatwiej jest, by obsługiwał to sektor prywatny. Spółka Modys jakbyś przejrzał jej profil obsługuje coraz więcej sektorów, w których pełni rolę płatnej obsługi infrastruktury, która ma pod swoją pieczą. Rząd w Polsce bardzo szybko wróci do tego modelu jaki jest w przypadku Stalexportu (są już przypadki autostrada A1, że już wraca)
Dnia 2025-03-13 o godz. 13:43 maciej_z_krakowa_ napisał(a): > Rynek płatnych autostrad w Europie ma się dobrze. W Hiszpanii jakiś czas temu zaczęli wracać do bezpłatnych autostrad. Wygenerowało, to ogromne koszty po stronie budżetu państwa. Błyskawicznie wrócili do modelu płatnych autostrad i prywatnych firm, które to obsługują. Dlaczego w takim przypadku tej roli nie przejęło Państwo? Ponieważ musieliby powołać szereg komórek, które by to obsługiwały, kontrolowały i nadzorowały. Koszty tego byłyby na tyle duże, że łatwiej jest, by obsługiwał to sektor prywatny. Spółka Modys jakbyś przejrzał jej profil obsługuje coraz więcej sektorów, w których pełni rolę płatnej obsługi infrastruktury, która ma pod swoją pieczą. Rząd w Polsce bardzo szybko wróci do tego modelu jaki jest w przypadku Stalexportu (są już przypadki autostrada A1, że już wraca)
w Niemczech nie ma płatnych autostrad, w GB czy USA to margines, ot, dygresja, zanim usuną
Dnia 2025-03-13 o godz. 19:16 ~Aj napisał(a): > Maciej ma rację dlatego PZU skupiło 8.24% akcji Stalexportu
i znowu "zapomniałeś" napisać, ile lat zajęło PZU kupienie ostatniego procenta z tych ponad ośmiu, i że inne fundusze nie robiły niczego ciekawego, do tego jeszcze koniec koncesji i koszty z tym związane, które tak bardzo chciałbyś wyprzeć z rzeczywistości, tyle ze się nie da tego "zgłosić" do usunięcia
Dnia 2025-03-13 o godz. 13:43 maciej_z_krakowa_ napisał(a): > Rynek płatnych autostrad w Europie ma się dobrze. W Hiszpanii jakiś czas temu zaczęli wracać do bezpłatnych autostrad. Wygenerowało, to ogromne koszty po stronie budżetu państwa. Błyskawicznie wrócili do modelu płatnych autostrad i prywatnych firm, które to obsługują. Dlaczego w takim przypadku tej roli nie przejęło Państwo? Ponieważ musieliby powołać szereg komórek, które by to obsługiwały, kontrolowały i nadzorowały. Koszty tego byłyby na tyle duże, że łatwiej jest, by obsługiwał to sektor prywatny. Spółka Modys jakbyś przejrzał jej profil obsługuje coraz więcej sektorów, w których pełni rolę płatnej obsługi infrastruktury, która ma pod swoją pieczą. Rząd w Polsce bardzo szybko wróci do tego modelu jaki jest w przypadku Stalexportu (są już przypadki autostrada A1, że już wraca)
Tyle, że w Polsce mamy system BEZPŁATNYCH autostrad. I rząd nie ma do czego wracać, bo nigdy nie wprowadził powszechnego modelu płatnych dróg dla pojazdów osobowych. więc nie jest potrzebna żadna instytucja, bo wszystkie są. Politycznie nikt nie przetrwa przedłużenia tej koncesji. A aby zapewnić odpowiednie wpływy by pokryć koszty obsługi wystarczy podnieść w Polsce akcyzę o mniej niż ćwierć grosza na litrze. Hiszpania ma problem NADMIARU autostrad /Podobnie Portugalia/, i problem sezonowości uzytkowania. Oczywiście można sobie wyobrażić płatny ten odcinek dalej - tylko może zacząć od Łódz - Warszawa - za 100 zł?
Dnia 2025-05-19 o godz. 11:30 ~Aj napisał(a): > Oczywiste
oczywiste że nie masz pojęcia, jakie banialuki podbijasz bo wydaje ci się, że to "świetne naganianie", końca koncesji też w taki sposób nie odwołasz, nie da się
Dnia 2025-05-31 o godz. 13:17 ~Aj napisał(a): > Dlatego Fundy delikatnie zbierają obecnie mają już ponad 24 % akcji Stalexportu
"Dlatego" z tępym uporem wklejasz ten chory kawałek od tylu lat? po co? Mundys ma 61,19% akcji i SAMODZIELNIE decyduje o wszystkim, także o tym, co zrobi na koniec koncesji na A4, poważnie
Dnia 2025-06-20 o godz. 13:07 ~Aj napisał(a): > W kwietniu była podwyżka stawek na A4 dlatego Fundy delikatnie zbierają mają już ponad 24% akcji Stalexportu
wklejasz ten chory kawałek o "podwyżce w kwietniu" od wielu lat, kogo chciałbyś nabrać na coś tak żenującego? uwierz, to naprawdę NIE zadziała na forum dla drobnych, bez wpływu na kurs ze względu na zbyt małą kasę do dyspozycji, tu też zapytam, po co wciąż zaśmiecasz to forum wpisami kompletnie pozbawionymi sensu? jak tam koniec koncesji: https://www.pb.pl/stalexport-autostrady-przygotowuje-a4-do-oddania-panstwu-1238140?utm_source=bankier.pl&utm_medium=content&utm_campaign=boxForum i wychodzenie Stx z zagranicznych rynków, według komunikatu z 4 czerwca, dostępnego też tutaj , na Bankierze?
Dnia 2025-07-01 o godz. 11:20 ~Aj napisał(a): > W kwietniu była podwyżka stawek na A4 dlatego Fundy delikatnie zbierają mają już ponad 24 % akcji Stalexportu
po co w kółko, od lat powtarzasz ten sam beznadziejny kit? "Fundy" niczego nie "zbierają", łatwo to sprawdzić, nikogo od dawna nie nabierzesz, to co robisz, jest kompletnie pozbawione sensu, to jest forum dla drobnych, tu NIE da się wpłynąć na kurs, poczytaj sobie o końcu koncesji na https://www.pb.pl/stalexport-autostrady-przygotowuje-a4-do-oddania-panstwu-1238140?utm_source=bankier.pl&utm_medium=content&utm_campaign=boxForum i o wychodzeniu Stx z zagranicznych rynków finansowych, komunikat z 4 czerwca, jest tutaj, na Bankierze
Dnia 2025-09-16 o godz. 09:37 ~Aj napisał(a): > Dlatego Fundy delikatnie zbierają mają już ponad 24 % akcji Stalexportu.
już nie "akumulują"? wróciłeś do starej wklejki? znowu kompletny kit, łatwy do zdemaskowania, na co ty właściwie liczysz? no tak, "musisz" wklejać teksty od czapy i wciąż nad tym nie panujesz, może poczytaj o końcu koncesji na A4: https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/klamka-zapadla-wydluzenia-koncesji-nie-bedzie-w-marcu-2027-r-zniesienie-oplat-na-a4,607557.html i o końcu umowy z bankiem: https://www.bankier.pl/wiadomosc/STALEXPORT-AUTOSTRADY-Rozwiazanie-umowy-w-sprawie-programu-emisji-kwitow-depozytowych-8955237.html
Dnia 2025-09-30 o godz. 11:59 ~dr napisał(a): > BO NIE DŁUGO WYNIKI ZA 3 KWARTAŁ
przecież i tak ich nie czytasz, po co te wrzaski? niedługo do końca koncesji na A4: https://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/klamka-zapadla-wydluzenia-koncesji-nie-bedzie-w-marcu-2027-r-zniesienie-oplat-na-a4,607557.html a umowy z bankiem w kwestii kwitów depozytowych też już nie ma: https://www.bankier.pl/wiadomosc/STALEXPORT-AUTOSTRADY-Rozwiazanie-umowy-w-sprawie-programu-emisji-kwitow-depozytowych-8955237.html , znowu zapytam po co podbijasz śmieciowe wątki przy pomocy kolejnych śmieci?