• 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Sypanko na całego. Czy to się jeszcze podniesie? Hehe
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~witkacy [89.71.194.*]
    i co tam grisza najmniku?
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~prof_ekonomii [89.64.4.*]
    Odejdź Grisza.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Spokojnie bez nerwów 15zł też tutaj zobaczycie. Oszczędzajcie klawiaturę na naganianie.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Boksiu [5.184.198.*]
    Brak popytu = spadki. Niestety dużo ludzi tego nie rozumie.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Próbnie mogę zaryzykować kupno po 10zł, ale obawiam się bazy i zjazdu na 6 więc ostrożnie skubnę.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Orzel74 [194.15.120.*]
    Jasiu za co
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Za pieniądze które akcjonariat GO już nie ma. Wszystko wydaliście a kurs jak kamień w wodę.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Orzel74 [194.15.120.*]
    Jasiu za co ty kupisz jak ty groszem nie śmierdzisz
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~witkacy [89.71.194.*]
    zapewne zdajesz sobie grisza sprawe co myslą polacy o ludziach z twojego kraju?

    jestes tego idealnym przykladem

    dla kasy zrobicie wszystko :)

  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    10 20 i 30 to twoje liczby. Oznaczają procent zwrotu za trzy ostatnie gry od GO.
    Wiesz co na mieście mówią ludzie o osobach dają się zabrać na taką "super spółkę" ?
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    zapomniałeś dodać, że to zwrot po trzech dniach.
    Skoro to taka "super spółka" to co robisz na jej forum? wytłumacz nam tą pokrętną logikę.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [188.33.242.*]
    Dobrze wiesz, że Riot się nie zwróci, nie przy takich ocenach. KO może wyjdzie na 0 ale w wyniku jest uwzględniona zbiórka więc trzeba będzie czekać z pół roku. Ta trzecia gra bez znaczenia. Jestem tu żeby uświadomić inwestorom jakie zagrożenia na nich czekają. IFZ najlepszy moment ma za sobą. Dużych premier tutaj nie ma. Lepiej w porę ostrzegać, żeby ludzie nie tracili ciężko zarobionych środków.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Witkacy [37.225.80.*]
    Buheheheh jasiula

    Ostrzega i kupuje

    Hahahaha
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Orzel74 [194.15.120.*]
    Żebrania ciąg dalszy. Jasiu i ile kupisz tych akcji 1k czy 2k. Jasiu świata nie zwojujesz ślę żebrać nikt ci nie zabroni.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    Tak, Riot się nie zwróci co oznacza 280 tys. w plecy. King's Orders i Interior Designer się zwrócą o ile oceny będą się trzymać przynajmniej na obecnym poziomie. Zysk na koniec półrocza wyniósł 8,4 mln bez uwzględnienia ulgi IP BOX, w trzecim kwartale będzie zysk zapewne w okolicach 2,2 mln, czwarty kwartał zobaczymy na razie za wcześnie by szacować.

    Na liczbach widać, że strata spowodowana przez RIOT nie będzie zbyt bolesna, a IFZ najlepsze to ma przed sobą, przecież nie było jeszcze nawet premiery pełnej wersji, że nie wspomnę o DLC, oceny się cały czas poprawiają.

    Podziwiam taką bezinteresowność, ale jak chcesz ostrzegać to rób to rzetelnie na liczbach z raportów i ewentualnych szacunków.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Galdan [77.254.119.*]
    Polecam poszukania najnowszego webinaru prezesa na YT. Tam było przedstawione porównanie do poprzednich dużych tytułów. Czyli 911 oraz 112. W obu przypadkach najwięcej zysków nie przyniosła początkowa sprzedaż a DLC. Więc myślę, że w cale IFZ nie musi mieć już najlepszego momentu za sobą.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~mike [82.135.127.*]
    To oczywiste dla tych którzy orientują się w branży. Do tego dochodzi premiera IFZ na konsole po ukończeniu pełnej wersji. Akcje są dzisiaj śmiesznie tanie w stosunku do obecnego jak i przyszłego c/z oraz poziomu wypłacanej w przyszłości dywidendy. Nic tylko akumulować jak dają tak tanio.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [188.33.242.*]
    IFZ to nie jest tytuł w który dobrze gra się na konsolach to po pierwsze. Po drugie full wyjdzie w 2026 pierwsze płatne dlc pewnie na przełomie 2026/2027. Na czym spółka będzie zarabiać przez półtora roku ? Przypominam, że koszt zespołu to 750tys. na kwartał. Od 1 kwartału 2025 zaczną się straty. Rynek to wycenia, po dywidendzie 2025 jest dziura około roczna i jechanie na stracie.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~witkacy [89.71.194.*]
    wiec co tu jeszcze jacula robisz?????
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~ppp [94.254.152.*]
    Janku na grach, ta spółka tworzy gry i na tym zarabia. We wcześniejszych latach ifz nie było i jakoś się utrzymywali
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [188.33.242.*]
    Tak, utrzymać się utrzymają, ale kurs akcji będzie taki jak wtedy czyli 6-10 zł i przed tym przestrzegam.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~milosz [94.254.226.*]
    Moim zdaniem update przyjęty pozytywnie ale ewidentnie przesadzili z trzymaniem ceny na tym samym poziomie.
    Będą musieli zmienić decyzję co do poziomu maksymalnego rabatu w EA.

    Niech dadzą ze kilka razy 25%, a w 2 połowie 2025 już 30 czy 33, i
    Wtedy znów większość wyprzedaży przyniesie sporą kasę.

    Straty w 2025 nie bardzo widzę nawet w jakimś skrajnie negatywnym scenariuszu
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    Spółka nie miała straty bez IFZ, ale z IFZ w portfolio, najlepiej sprzedającą się grą spółki w historii będzie miała stratę??
    Jak to niby wyliczyłeś? Na marginesie tylko dodam, że zespół developerski się znacząco nie zmienił.

    Tak na szybko:
    -bez żadnych promocji w ostatnim miesiącu spółka sprzedawała coś między 300 a 400 szt. IFZ gry dziennie. Weźmy niższą wartość:
    300 szt. x 40 PLN x 90 dni = 1080000 PLN na kwartał z samego tylko IFZ przy założeniu braku promocji, średniego przychodu z egzemplarza na poziomie 40 PLN (a przy pełnej cenie jest wyższy, dodatkowo w przyszłym roku IFZ prawdopodobnie przekroczy próg przychodowy od którego STEAM pobiera mniejszą prowizję), a więc bardzo ostrożne szacunki i nawet tu strata nie wychodzi, a przecież jest jeszcze backcatalogue.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Nie bierzesz pod uwagę, że prawie 40% sprzedaży to Chiny. Nie bierzesz pod uwagę ile procent bierze pośrednik na ten rynek. Nie bierzesz pod uwagę, że 30% zabiera jeszcze Steam. Nie bierzesz pod uwagę, że sprzedaż spada. Nie bierzesz również pod uwagę strat za inne gry które będą musiały być zaksięgowane. Nie bierzesz pod uwagę szeregowca za 2,5mln. Nie bierzesz pod uwagę kolejnych wtop które mogą się przydarzyć. Rynek za to wycenia to znakomicie i masz tego odzwierciedlenie. Rynek małego gamedevu jest w odwrocie bo następuje weryfikacja. Duzi gracze sobie poradzą. CD Project od początku roku + 50%.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Milosz [5.173.164.*]
    Ale ty nie bierzesz pod uwagę że to 5 była próba przyciągnięcia graczy tym samym rabatem, w dodatku bez glownego banera tylko z o mocno dzielonym okienkiem. To się zmieni.

    Wg mnie oni zarobią z 10m netto w 2025.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    Udział sprzedaży w Chinach był wysoki w miesiącu premiery i od tamtej pory systematycznie spada, zdaje się, że p. Ananicz mowił o ok 30% udziale. Biorę pod uwagę prowizję STEAM i prowizję dla chińskiego wydawcy (to wszystko jest przecież uwzględniane w wynikach publikowanych przez spółkę, a ja stamtąd biorę dane do estymacji). Wziąłem pod uwagę spadającą sprzedaż przecież napisałem o sprzedazy 300 szt. na dobę (w tej chwili mamy ok 1000 szt. podczas wyprzedaży). Przecież wcześniej pisałem o stracie z RIOT na poziomie 280 tys. Szeregowiec za 2,5 mln będzie ujmowany w kosztach amortyzacji w RZiS więc ok. 12500 tys. miesięcznie, ale jednocześnie odejdą koszty najmu biura.
    Tak nie wyceniam przyszłych "wtop" tak samo jak nie wyceniam przyszłych hitów, które też mogą się przydarzyć.
    Musisz się postarać bardziej czego to jeszcze niby nie wziąłem pod uwagę.
    W małym gamedevie nie ma funduszy, ani dużych graczy, którzy potrafią liczyć jest za to pełno małych, którzy myślą tak jak już na forum tu nie raz pisano: "spada to trzeba sprzedawać" i w drugą stronę jak będzie rosło to wtedy będą kupować.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    No to policzmy raz jeszcze te kwartały przyszłoroczne:
    Przychód kwartalny z IFZ - 1,1mln
    Koszty Steama 30% - 330tys.
    Koszty pośrednika rynek chiński - 100tys.
    Koszt zespołu 250tys/miesiąc - 750tys.
    Reszta gier pewnie wygeneruje tyle, że spłacą się nieudane premiery + reszta kosztów
    Koszty amortyzacji starych bud to 10%/rok - czyli -250tys.
    Czyli przyszły rok wyjdzie na 0 lub strata

    To może dywidenda ?

    Środki na koniec półrocza to 10mln
    Zakup starej budy to 2,5mln
    Koszt przystosowania starej budy to pewnie około 1mln
    Coś tam może jeszcze wpadnie do zysków ale coś też trzeba zostawić na koncie
    Liczba akcji to 5,5mln

    Planowana dywidenda to pewnie przedział 1-1,2zł

    Przykro mi ale takie są fakty. Spodziewam się kursu po odcięciu dywidendy w granicach 10zł

  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    Przychód na poziomie 1,1 mln jest już po potrąceniu prowizji STEAM oraz chińskiego partnera, dlatego przychód z kopii jest na poziomie 40 pln a nie 89 PLN, dodatkowo wliczasz koszt całoroczny koszt amortyzacji budynków do kosztów jednego kwartału i jeszcze nie uwzględniasz zmniejszenia kosztów o usługi najmu lokalu i dlatego wychodzi Ci zero. Nawet przy tak ostrożnych szacunkach sprzedazy IFZ widać, że strata w kwartale jest raczej małoprawdopodobna.
    Albo próbujesz tutaj manipulować albo musisz się jeszcze trochę pouczyć o rachunkowości finansowej.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    To ciekawe bo aktualna cena w juanach przeliczona na złotówki to 39,63zł. To cena bez odcięcia prowizji Steam. Napisałem, że amortyzacja jest w ujęciu rocznym, nie mnożyłem jej x 4. Nawet gdyby przyjąć że ta sprzedaż jest o 25% wyższa w ujęciu kwartalnym to i tak lądujemy w okolicach zera, może na niewielkim plusie.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~milko [5.173.208.*]
    Wszystkie te pseudo wyliczenia, w które dał się wciągnąć też nie będący tytanem intelektu smok, opierają się fałszywym założeniu ekstrapolowania nieudanego bieżącego sale'a.
    Kolejne 2-3 wyprzedaże będą znów przypominać pierwsze wyprzedaże po EA, i roztropkowanie o stracie w roku 2025 się szybko skończy a malkontenci znajdą sobie inne spółki.
    Ale ok na razie sentyment jest fatalny więc można sobie wieszczyć dowolne nieszczęścia na horyzoncie
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    Brawo użyłeś trudnego słowa, wypowiedź brzmi mądrzej, problem w tym, że ekstrapolacja nie dotyczyła bieżącego sale'a, a sprzedaży w poprzednich miesiącach bez wyprzedaży. Prawie zrozumiałeś.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    Czyli ten 1,1 mln to przychód pochodzący w 100% ze sprzedaży w Chinach?.
    Napisałeś roczna, a później odjąłeś ją od przychodu kwartalnego i dlatego Ci wyszło zero.
    Zastanów się troszkę.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [5.173.174.*]
    Ostatni raz.
    Zakładając nawet przychód na kwartał 2 miliony złotych trzeba odjąć 30% Steam czyli zostaje 1 milion 600 tysięcy. Prowizje chińskiego pośrednika 100 tysięcy zostaje 1 milion 500 tysięcy odjąć koszt zespołu 750 tysięcy zostaje 750 tysięcy. Amortyzuje się przeliczając kwartalnie 84 tysiące. Zostaje 666 tysięcy. Pomnożone x 4 to 2 miliony 664 tysiące zysku. Czyli około 50 groszy na akcję/rok. A założyłem przychód DWUKROTNIE WYŻSZY. To jest powód słabej postawy.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    No i nagle nie wychodzi Ci strata, o której pisałeś na początku i cały czas są to szacunki zrobione dla scenariusza w którym sprzedaż IFZ jeszcze spadła w odniesieniu do tego co widzimy teraz i nie ma żadnych przecen ruszających sprzedaż do góry, czyli scenariusz bardzo zachowawczy.

  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Jan [188.33.242.*]
    No ciekawe czy w 2025 sprzedaż będzie coraz wyższa czy coraz niższa? Prezes wspominał, że większych wyprzedaży niż 20% do fulla nie będzie. Trudno więc zakładać że nagle gracze rzucą się na IFZ. 400 sztuk/dzień w przyszłym roku to moim zdaniem nie jest wcale pesymistyczne założenie, a optymistyczne.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Galdan [31.0.3.*]
    A to tylko IFZ sprzedajemy? 911, 112 oraz RC został zbanowany na steam? Bo ja czegoś tutaj nie rozumiem jak podajecie tylko i jedynie szacunki sprzedaży IFZ i z tego zysk po odjęciu kosztów.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [195.149.98.*]
    Nie tylko IFZ wspomniałem o tym w jednym z postów, ale dla uproszczenia obliczeń przyjęto założenie, że backcatalogue pokrywa koszty bieżącej działalności.
    Całe to "liczenie" miało za zadanie sprawdzenie na podstawie jakich założeń pan Jan krzyczy, że w przyszłym roku nie będzie zysku tylko strata, no i tak policzył, że wyszedł mu zysk na koniec roku. Niewielki bo niewielki, ale jednak zysk przy założeniu, sprzedaży na poziomie ok. 125 tys. egzemplarzy IFZ w 2025 roku, podczas gdy w tym roku zbliżamy się do 500 tys.
    Podsumowując nawet jeśli sprzedaż IFZ spadnie o jakieś 75% w przyszłym roku to i tak może być 2-3 miliony zysku.

    Pominięty został zupełnie fakt, że w przyszłym roku zapewne zmniejszy się prowizja STEAM, do gry ciągle dodawany jest nowy content co zwiększa jej atrakcyjność co widać również po rosnących ocenach, a także, że w miarę zbliżania się do premiery pełnej wersji powinno także rosnąć zainteresowanie grą.

    Wszystko jest oczywiście mocno uproszczone, bo za wcześnie, żeby teraz prognozwać poziomy sprzedaży IFZ w poszczególnych kwartałach 2025 roku.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Fuks [37.225.72.*]
    Jan ma rację IFZ zdycha jeśli chodzi o przychody , koszty operacyjne rosną , inne gry się kiepsko sprzedają.

    Na czym ma być budowana kapitalizacja? Cały gamedev przeżywa kryzys, poczytajcie o kosztach o zwolnieniach o coraz większych problemach wielu developerów.

    To co było to było, z takim poziomem sprzedaży jaki obecnie prezentują gry IFZ , powoduje że spółka może za jakiś czas być warta tyle co np Drago.

    Mieli swoją szansę z IFZ ale jej nie wykorzystali dlatego kurs zrobił przy 40 pln podwójny szczyt a teraz jest przeceniony 60% od szczytów I nie widać chętnych na kupowanie kwitów.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Orzel74 [188.146.34.*]
    A dziadersi dalej nie kupili. No tacy są dziadersi, bida z nędzą. Jak bida jest mądra to siedzi cicho, jak bida nie ma kasy to zostaje jej forum.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~wawelski_smok [91.193.208.*]
    "Mieli swoją szansę z IFZ ale jej nie wykorzystali dlatego kurs zrobił przy 40 pln podwójny szczyt a teraz jest przeceniony 60% od szczytów I nie widać chętnych na kupowanie kwitów"

    Nie wykorzystali szansy? Grą, której development na koniec września wyniosł ok. 5 mln zarobili ponad 20 mln (przychód po podatkach i zwrotach). To jest niewykorzystana szansa? Jeśli piszesz poważnie to tylko pokazuje jak nierealne oczekiwania mają co niektórzy inwestorzy.

    Branża przeżywa mały kryzys owszem, ale dla firm stabilnych fundamentalnie posiadających zasoby gotówki, takich jak GOP to wbrew pozorom korzystna sytuacja, bo łatwiej i taniej można zatrudnić devsów ze spólek, które gotówki nie mają i kończą działalność.

    Pewnie, że obecna sprzedaż nie zachwyca, ale gra jest caly czas rozbudowywana i coraz lepiej oceniana więc przyszłość wcale nie musi być taka zła, zwłaszcza, że premiera FR przed nami.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~Orzel74 [194.15.120.*]
    Dyskusja z bidą to jak gra w szachy z gołębiem.
  • Re: 16.XX po raz pierwszy Autor: ~karma [46.134.88.*]
    Nie porównuj te szmaty do gołębi, z gołębi można przynajmniej zrobić rosół.
[x]
GAMEOPS 3,81% 15,26 2025-10-09 17:00:00
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.