Marki Bank Smart i FM Bank PBP znikną z końcem października tego roku. W ich miejsce pojawi się Nest Bank, który ma być bankiem przyjaznym dla rodzin. Placówki nowej instytucji będą przypominały kawiarnie, a klienci będą mogli wypić czekoladę lub kakao.
FM Bank PBP i Smart Bank pojawiły się na naszym rynku przed dwoma laty. Pierwsza z nich obsługuje przedsiębiorców, druga klienta detalicznego. Nie zapiszą się jednak na długo w historii polskiej bankowości. Z końcem października zostaną zlikwidowane, a w ich miejsce pojawi się Nest Bank. "Nest" to po angielsku "gniazdo". Przedstawiciele banku deklarują, że nazwa ma odzwierciedlać wartości, które gniazdo symbolizuje. Nowa instytucja chce się pozycjonować jako bank przyjazny rodzinie. Kolorami banku są brązowy i niebieski. Logo stylizowane jest na odręczny podpis, a to - jak przekonują przedstawiciele banku - ma symbolizować gwarancję danego słowa, osobistego poręczenia za złożoną obietnicę.
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej nie powiedziano jednak za wiele na temat nowych produktów. Wiadomo, że klienci Banku Smart nie powinni się obawiać zmiany cennika. Bank zachowa w ofercie bezwarunkowe konto za zero. - Zachowamy to, co jest najlepsze w naszej ofercie i dołożymy do tego coś więcej - mówił pierwszy wiceprezes zarządu FM Banku PBP Bartosz Chytła.
Wiadomo, że bank będzie miał produkty wspierające rodziny. Chytła wspominał o koncie oszczędnościowym, którego oprocentowanie ma być uzależnione od liczby dzieci w rodzinie. Im więcej, tym wyższy procent. Niestety nie podano żadnych szczegółów. Bank szykuje się też do wymiany systemu bankowości internetowej. Nowy powinien zostać udostępniony w marcu przyszłego roku. Będzie pełnił funkcję narzędzia do zarządzania domowymi finansami.
W odróżnieniu od Banku Smart, "gniazdobank" nie będzie działał wyłącznie w internecie. Docelowo będzie posiadał 350 placówek, na które złoży się 50 placówek własnych i 300 partnerskich. Bank planuje, że taką sieć placówek uda mu się zbudować w ciągu półtora roku. Na razie ma 40 placówek franczyzowych.
Placówki będą się odróżniały od klasycznych oddziałów bankowych. Z wyglądu będą bardziej przypominały kawiarnie. Przed wejściem do oddziału będzie wystawiona kredowa tablica, na której pracownik wypisze ręcznie aktualne promocje lub inne elementy oferty. W oddziałach będą automaty wydające gorącą czekoladę lub kakao. - Dobrze zaprojektowane wnętrze ma wpływ na komfort klienta, dlatego zdecydowaliśmy się na naturalne drewno i ciepłe kolory w oddziałach - mówi Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku.
Przedstawiciele banku zapowiedzieli, że bank ma być także przyjazny małym, rodzinnym firmom. Atutem ma być szybkość działania. Dla zilustrowania tego kierunku przedstawiciele banku podali rozwiązania przyjęte przy konstruowaniu kredytów dla mikrofirm. Kredyt dla Profesjonalistów udzielany jest w ciągu 5 minut, a środki udostępniane nawet po 24 godzinach. Podobne atuty ma oferta dla przedsiębiorców. - Oceniamy biznes, a nie tylko papiery - podsumowuje filozofię działania banku Bartosz Chytła.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze, którym doradza AnaCap Financial Partners (AnaCap") - fundusz typu private equity. W ubiegłym roku dofinansował FM Bank PBP kwotą 430 mln zł, co pozwoliło na rozpoczęcie prac nad nową strategią. FM Bank PBP i Smart Bank to niewielkie banki. Pierwszy z nich obsługuje około 40 tys. przedsiębiorców, drugi ma 100 tys. klientów detalicznych.



























































