REKLAMA
»

RYNEK SAMOCHODOWYDiesle w Polsce odchodzą wolniej niż w reszcie Unii Europejskiej

2024-04-19 06:55
publikacja
2024-04-19 06:55

Marcowy spadek sprzedaży diesli w ujęciu rok do roku w Polsce jest czterokrotnie wolniejszy niż w całej Unii Europejskiej i wynosi jedynie 4,2 proc. - czytamy w piątkowym wydaniu "Rzeczpospolitej".

Diesle w Polsce odchodzą wolniej niż w reszcie Unii Europejskiej
Diesle w Polsce odchodzą wolniej niż w reszcie Unii Europejskiej
fot. Lightspruch / / Shutterstock

Dane dotyczące pierwszego kwartału tego roku potwierdzają ową tendencję: "gdy dla całej UE spadek rejestracji diesli sięgnął 10,6 proc., to w Polsce był zaledwie 2,3-procentowy" - czytamy w dzienniku.

W odróżnieniu od diesli, tempo spadku rejestracji samochodów benzynowych w Polsce jest blisko dwukrotnie szybsze niż średnia unijna.

Jeżeli chodzi zaś o rynek samochodów elektrycznych, Polska wlecze się w ogonie UE. "W ubiegłym miesiącu udział elektryków w nowych rejestracjach na polskim rynku wynosił zaledwie 3,4 proc. To prawie czterokrotnie mniej niż unijna średnia" - podaje Rzeczpospolita. Wypadamy blado w szczególności w porównaniu z potęgami motoryzacyjnymi, takimi jak Niemcy, gdzie w pierwszym kwartale br. zarejestrowano ponad 81 tys. aut bateryjnych, podczas gdy w Polsce zarejestrowano jedynie 4,2 tys. takich pojazdów.

W przeciwieństwie do samochodów elektrycznych, Polska wyróżnia się rozwijającym się rynkiem samochodów hybrydowych: "... w Polsce zdobyły już największy udział w łącznej sprzedaży nowych aut osobowych, który w marcu zbliżył się do 46 proc. w porównaniu z 36,8 proc. w tym samym miesiącu rok wcześniej" - czytamy.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, na którego dane powołuje się "Rz", poinformowało o trendzie spadkowym sprzedaży nowych aut w Europie - w marcu tego roku rynek ten zmalał o 5,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W przeciwieństwie do ogólnej tendencji europejskiej, polski rynek nowych aut osobowych urósł r./r. o 12,7 proc. 

Komentarz redakcji Bankier.pl

Taka tendencja w kraju nie dziwi, gdyż mniej niż na zachodzie kładzie się u nas nacisk na promowanie technologii samochodów elektrycznych. Wydaje się to dobrą drogą, zwłaszcza patrząc na sumaryczne koszty użytkowania samochodu z danym rodzajem napędu, które zaprezentował portal WysokieNapięcie (poniżej). Korzystanie z samochodu hybrydowego wydaje się dobrym kompromisem pomiędzy kosztami a swobodą.

MT

Źródło:PAP
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (17)

dodaj komentarz
1as
Za 10 lat do nas zacznie zjeżdżać elektrozłom z DE, który teraz jest nowy.
Z utylizacją baterii będziemy bujać się my.
newsman
wlasciciele ktorzy zachwalaja silniki diesla jezeli jeszcze tego nie poczuli to za chwile poczuja ten bat
vacarius
Bo u nas posiadanie pasada w dislu to prawie świętość. Trzeba to zarejestrować jako religja i posiadanie takiego pasata jako wyznawanie wiary. A potem oskarżyć UE o atak na wiarę Polaków!
zoomek
Dziwnie piszesz. Ja nigdy nie maiłem wieśwagena i żyję. Choć dizle już tak.
profesort
Niech żyją silniki wysokoprężne. Cześć pamięci R. Diesla ! Wspaniały wynalazek.
wnr
Europa miała technologicznie najlepsze diesle na całym świecie i dlatego...urzędnicy europejscy postanowili je zlikwidować
mknowak
No fakt w Europie diesle waliły najwięcej NOx nikt tak norm nie oszukiwał i nikt tak nie truł jak Niemcy....
bangladesznadwisla
Współczesne diesle są super czyste i oszczędne. Spełniają normę euro 6 jak benzyna. Dlaczego niby ich nie kupować
mknowak
Zwłaszcza te niemieckie które normy przekraczały naście razy...
My mamy w Polsce syndrom Sztokholmski chyba, Niemcy nam miliony rodaków wymordowali a my kupujemy nada w ich sklepach i jeździmy ich samochodami drugiego takiego narodu to chyba na świecie nie ma.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki