REKLAMA

Skąd ta burza wokół T-Mobile i co czeka klientów?

2014-08-08 18:00
publikacja
2014-08-08 18:00

Choć już powoli opada kurz po zmianach, jakie do swojej oferty wprowadziło T-Mobile, to klienci nie tracą zimnej krwi i zamierzają zrezygnować z usług różowego operatora. Stawiając swoim klientom ultimatum, telekom sam ukręcił na siebie bat.

Skąd ta burza wokół T-Mobile i co czeka klientów?
Skąd ta burza wokół T-Mobile i co czeka klientów?
fot. Kacper Pempel / / FORUM

Profil na Facebooku „Odchodzę z T-Mobile” szybko zyskuje fanów i z 40 polubień na początku tygodnia obecnie zrobiło się już ponad 660. Fanpage działa jako miejsce do wymiany porad i opinii dotyczących przeniesienia numeru telefonu do innej sieci telekomunikacyjnej. Nie brakuje również postów z ofertami konkurencji. To pokłosie zmian w regulaminie umów.

Winna jest pięciozłotówka

Źródło: Facebook

Całe zamieszanie zostało spowodowane niespodziewaną, 5-złotową podwyżką cen w ofertach abonamentowych sieci T-mobile. Klientom, którzy korzystają ze starych ofert i promocji, postawiono ultimatum – albo akceptują nowe warunki, albo mogą zerwać umowę, nie ponosząc żadnych kosztów. Podwyżek mogą uniknąć tylko ci, którzy zdecydują się przejść na  nową taryfę Jump! Operator tłumaczy zmiany w regulaminach jako próbę ujednolicenia oferty.

Na portalach społecznościowych nie brakuje kąśliwych komentarzy ze strony niezadowolonych klientów, którzy wyjście z sytuacji widzą tylko w rezygnacji z usług T-Mobile. – Czekam na wasz list, bardzo chcę wam podziękować, ruszcie się, konkurencja czeka – pisze jedna z abonentek. Największe oburzenie wywołała jednak nie sama podwyżka, a brak lojalności wobec dotychczasowych klientów  Mam firmowe telefony w Erze/T-Mobile od 1997 roku. Gratuluję T-Mobile, stracicie za chwilę następne 3 numery, przechodzę do konkurencji... Gratuluję – dodaje inny internauta.

Co może zrobić klient?

Obecny klient w obliczu zmiany regulaminu ma  trzy możliwości:

  1. zgodzić się na podwyżkę w ramach posiadanego abonamentu,
  2. przejść na nową taryfę Jump!
  3. skorzystać z oferty innego operatora.

Należy zaznaczyć, że nowa taryfa nie może być tańsza niż dotychczasowa – o czym otwarcie informuje T-Mobile za pośrednictwem swojego profilu społecznościowego. Jeśli ktoś chce płacić tyle, ile płacił do tej pory, pozostaje mu jedynie przenieść numer do konkurencji, za co w świetle ustawy Prawo telekomunikacyjne nie zapłaci żadnej kary.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Cała sytuacja jest okazją dla reszty operatorów na pozyskanie nowych abonentów. Orange szeroko reklamuje swoją „akcję ratunkową” dla tych, którym podniesiono opłaty za telefonię komórkową. Ceny abonamentów dla przenoszących numer obniżył również Play.

Biorąc pod uwagę zamieszanie, jakie w internecie wywołał T-Mobile, można się spodziewać, że ten „niewielki odsetek” spośród 15,748 mln klientów (dane z raportu T-Mobile za I kwartał 2014 roku), odejdzie do konkurencji, a działania firmy pozostawią niesmak na długo. Przypominamy również, że to już nie pierwsza wpadka medialna tego operatora w ciągu ostatnich kilku miesięcy. O kontrowersyjnej zmianie marki Alior Sync na T-Mobile Usługi Bankowe pisaliśmy tutaj.

 Mateusz Gawin

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (156)

dodaj komentarz
~asdfafds
W POlsce juz nie mamy krajowych operatorów sieci! Teraz mamy obcy kapitał, ktory tworzy firmy córki... które wysyłają nam niezamawiane SMSy premium. Można się odwołać do operatora, ale cóż z tego skoro operator i dostawca sms premium to taa sama zagraniczna mafia@!
~aga
Nie polecam tej sieci, miałam problem z rejestracją telefonu na kartę, chodziłam kilka razy , wciąż przychodziły smsy że telefon jest nie zarejestrowany, w końcu minął miesiąc pan obsługujący poinformował mnie, że dokumenty odnośnie rejestracji przyniesie kurier, do dziś nie przyniósł, potem telefon probowała dopisać do danych swojego Nie polecam tej sieci, miałam problem z rejestracją telefonu na kartę, chodziłam kilka razy , wciąż przychodziły smsy że telefon jest nie zarejestrowany, w końcu minął miesiąc pan obsługujący poinformował mnie, że dokumenty odnośnie rejestracji przyniesie kurier, do dziś nie przyniósł, potem telefon probowała dopisać do danych swojego numeru moja mama , okazało się ze został faktycznie dopisany ale nowy numer, mama próbowala wyjaśniać sprawę okazało się że zarzucono jej , że podała zły nr i mój telefon nadal jest niezarejestrowany, prawdopodopnie nawet się nie zorientowała jak wciśnięto jej nowy telefon i dopisano do jej numeru na kartę, tylko czekać aż kurier jej go przyniesie, granda
~bodzio
Najgorsze to jest to że ciężko uwolnić się od złodzieja T-mobile,ponieważ powykupował część udziałów w innych sieciach,a najgorsze to że czuje się bezkarny ponieważ ma w kieszeni,sędziów,prokuratorów,komorników,nawet kupił sobie są w Lublinie-Północ i zrobił hurtownię wyroków,pozew nie zdąży dojść,a pozwany nieświadomy niczego otrzymuje Najgorsze to jest to że ciężko uwolnić się od złodzieja T-mobile,ponieważ powykupował część udziałów w innych sieciach,a najgorsze to że czuje się bezkarny ponieważ ma w kieszeni,sędziów,prokuratorów,komorników,nawet kupił sobie są w Lublinie-Północ i zrobił hurtownię wyroków,pozew nie zdąży dojść,a pozwany nieświadomy niczego otrzymuje straszący list z kancelarii komorniczej.Nikogo tonie obchodzi ponieważ politycy i urzędnicy państwowi wysokiego szczebla siędzą w kieszeni t_mobile Polska
~Ola
T Mobile to żenada wstyd .zero zainteresowania klientem
~zniesmaczona
tragedia , wzięłam w t-mobile umowę z kontem. Miałam dostawać premie. I nie żartuję mam umowę rok i co miesiąc jakieś schody. W pierwszym miesiącu"system dodał mi opłatę za przeniesienie". W kolejnych miesiącach musiałam upomnieć się trzy razy o premie. Naliczono mi błędnie korekty. łącznie byłam w plecy na jakieś 250 zł.tragedia , wzięłam w t-mobile umowę z kontem. Miałam dostawać premie. I nie żartuję mam umowę rok i co miesiąc jakieś schody. W pierwszym miesiącu"system dodał mi opłatę za przeniesienie". W kolejnych miesiącach musiałam upomnieć się trzy razy o premie. Naliczono mi błędnie korekty. łącznie byłam w plecy na jakieś 250 zł.

Przez złe naliczanie ponieważ mam ustawioną automatyczną spłatę spóźniłam się 16 zł ze spłata rachunku a to powoduje utratę premii. Ale to nic. Nim przyszła druga faktura dostałam smsa z ponagleniem, telefon i pismo przed procesowe za 25 dni zwłoki. To brzmi absurdalnie bo nigdy nie spóźniałam się z płatnościami bo regularność wpłat wpływa na otrzymywanie 50 zł premii.Mają tam taki bałagan że koniec końców po reklamacji przyznano mi koleją dodatkową premie 50 zł o ile system nie zapomni mi jej doliczyć. Sprawdzajcie rachunki. Nigdy dotąd tego nie robiłam I to był błąd.
~Bonia
Odeszliśmy z partnerm od T-mobile z powodu fatalnej obsługi. Ciągłe składanie reklamacji i wyjaśnianie,pilnowanie rachunków i prostowanie zajmowało nam wiele czasu, a przecież felefony (3telefony + internet mobilny) miały pomóc nam w życiu, czas mieliśmy przeznaczać na zarabianie,prowadzenie biznesu, a w gruncie rzeczy zajmowałam Odeszliśmy z partnerm od T-mobile z powodu fatalnej obsługi. Ciągłe składanie reklamacji i wyjaśnianie,pilnowanie rachunków i prostowanie zajmowało nam wiele czasu, a przecież felefony (3telefony + internet mobilny) miały pomóc nam w życiu, czas mieliśmy przeznaczać na zarabianie,prowadzenie biznesu, a w gruncie rzeczy zajmowałam się buchalterią typu pilnowanie znikających doładowań!!!!!!! Miałam już tego dość zakładane blokady na przychodzące śmieci same się odblokowywały,połączenia których nie wykonywaliśmy.
Oferta Mix okazała się prawdziwym miksem.
~Klecha
Nigdy więcej T.MOBAIL :'(
~Ola
Potwierdzam, naciagacze, przy podpisaniu umowy klamia,zeby tylko podpisac mowe. nie dopowiadaja wanych szeczgolow, teraz musze placic 150 zl do listopada 2016 zamiast tak jak mi powiedziano 1,5 roku temu, w grudniu 2015. Napisalam do BOA, oddzwonili na drugi dzien i proponuje mi koles nowy abonament w tej sytuacji, 150 zl miesiecznie Potwierdzam, naciagacze, przy podpisaniu umowy klamia,zeby tylko podpisac mowe. nie dopowiadaja wanych szeczgolow, teraz musze placic 150 zl do listopada 2016 zamiast tak jak mi powiedziano 1,5 roku temu, w grudniu 2015. Napisalam do BOA, oddzwonili na drugi dzien i proponuje mi koles nowy abonament w tej sytuacji, 150 zl miesiecznie na 3 lata co daje ponad 5tysiecy zlotych. Uwazam, ze to jest niedorzeczne, jak sie traktuje klientow. Rozwiaze z nimi umowe jak tylko mi sie uda najszybciej, i ostrzegam was przed szczegolami,ktorych nie dopowidaja i zamydlaja, zeby tylko podpisac nowa umowe z klientem.

Powiązane: Abonament RTV

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki