REKLAMA

6 powodów do zmiany konta bankowego

2015-04-27 16:09
publikacja
2015-04-27 16:09

Zmiana konta często kojarzy się ze żmudnym i uciążliwym procesem. Czasami jednak warto podjąć ten wysiłek, żeby uniknąć dodatkowych wydatków lub zawodów w dłuższym okresie. Podpowiadamy, który moment może być dobry na zmianę konta osobistego.

6 powodów do zmiany konta bankowego
6 powodów do zmiany konta bankowego

Polacy niezbyt chętnie zmieniają konta, co potwierdzają kolejne raporty Związku Banków Polskich. Jednak im więcej zmian na rynku, tym staje się to korzystniejsze. Mimo przyzwyczajeń zdarzają się sytuacje, w których warto się przemóc i zmienić konto na tańsze bądź mniej awaryjne, by uniknąć później wyrzutów sumienia i dodatkowych wydatków.

Zmiana konta może obniżyć koszty jego prowadzania
Zmiana konta może obniżyć koszty jego prowadzania  

1. Podwyżki opłat

Podstawowy argument, który potrafi zmotywować do zmiany banku, to podwyżki opłat i prowizji. Banki na początku tego roku podniosły, w niektórych przypadkach drastycznie, nie tylko kwoty, jakie co miesiąc będą klientom znikały z konta na poczet prowadzenia konta, ale także warunki, które pozwalały im do tej pory tych kosztów uniknąć.

Reklama

Zgodnie z zasadą konkurencji, zawsze jest szansa na znalezienie lepszej oferty. Konta bezwzględnie darmowe są na wymarciu, ale klienci nie powinni mieć problemu z odszukaniem banku, w którym zapłacą mniej, bądź łatwiej będzie im spełnić warunki pozwalające zlikwidować miesięczne opłaty za konto czy kartę płatniczą.

2. Częste awarie

Drugą rzeczą, za jakie banki zbierają cęgi w społeczności internetowej, są liczne awarie. Wystarczy jedna, by czasem nawet wieloletni klienci zostali wyprowadzeni z równowagi – szczególnie wtedy, gdy muszą pilnie zrealizować przelew na początku tygodnia, a system bankowy nie wrócił jeszcze do siebie po weekendowych pracach modernizacyjnych.

Nietrudno jest sprawdzić w internecie, klienci których banków narzekają na awarie najczęściej. To powinno być wystarczającym sygnałem do tego, które instytucje omijać przy przenoszeniu się ze swojego banku do nowego.

3. Słabe call center

Kiedy już zdarzy się awaria, to dobra okazja do sprawdzenia obsługi, jaką bank gwarantuje klientom w ramach call center. Czytelnicy nierzadko zgłaszali nam brak wsparcia ze strony doradców telefonicznych, przez co zostawali z niczym. Pozostaje wtedy wizyta w oddziale, która w kryzysowych sytuacjach może okazać się niemożliwa lub wyjątkowo uciążliwa do wykonania.

4. Źle rozpatrzona reklamacja

Nikt nie lubi, kiedy obsługuje się go nienależycie i dotyczy to nie tylko call center, ale także bankowego pionu zajmującego się reklamacjami klientów. Bojkoty konsumenckie zyskują ostatnio na popularności. Banki powinny więc liczyć się z tym, że gdy reklamacja zostaje odrzucona niesłusznie, a klient zostaje narażony na stratę, bardzo prawdopodobne jest jego odejście do konkurencji.

5. Przeprowadzka

Przeprowadzka do innego miasta, położonego w znacznej odległości do dotychczasowego miejsca zamieszkania może spowodować, że klienci utracą swobodny dostęp do placówek i bezpłatnych bankomatów. Z pewnością warto wtedy przenieść konto bankowe do tej instytucji, która ma najbardziej rozbudowaną sieć placówek w okolicy. Pozwoli to nie tylko uniknąć długich poszukiwań bankomatu, ale także dodatkowych kosztów związanych z wypłatami z urządzeń należących do innych firm.

6. Promocje u konkurencji

Jeśli już ktoś od dłuższego czasu nosi się z zamiarem zmiany banku, skutecznym motywatorem może być promocyjna oferta konkurencji. Nie są to zazwyczaj oferty na lata, ale dzięki dobremu rozeznaniu w aktualnych wabikach innych banków, można zyskać kilkadziesiąt złotych w ramach nagrody lub mieć zagwarantowane darmowe korzystanie z konta lub wydanej do niego karty płatniczej przez określony czas.

Banki już od dawna premiują nowych klientów, którzy zdecydują się skorzystać z ich usług. Warto więc czasami przemóc się i zamiast narzekać na wysokie opłaty za konto, poszukać korzystniejszej oferty. Przy odrobinie determinacji uda się znaleźć taką, która będzie nie tylko będzie tańsza, ale też zapewni klientowi dodatkowe usługi, które okażą się dla niego dużo bardziej komfortowe i użyteczne.

/mg

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (44)

dodaj komentarz
~Marcin
Polecam Meritumbank.. Póki co jestem zadowolony. 0 opłat za konto..
Jeśli coś mi nie przypasuje to odrazu zmieniam bank.. bo to oni są dla NAS a nie odwrotnie :)
~Magda
Polecam Banki Spółdzielcze!!! Niskie opłaty bez żadnych haczyków i gwiazdek. Bardzo uczciwe i indywidualne podejście do Klienta. Uwaga i nie jestem rolnikiem :)
~Klient---
Jestem od kilku lat w Euro Banku, jak na razie jestem zadowolony. ZERO prowizji z przelewów, prowadzenia konta itd.
~wiola
a ja w końcu znalazłam takie konto jakiego szukałam- nowoczesne i z wieloma ułatwieniami. najwięcej korzystam z karty z wyświetlaczem i z przelewów przez facebooka. a wszystko to na koncie getin up.
~getout_down
tak, znane jest szalone zapotrzebowanie klientów akurat na kartę z wyświetlaczem i przelewy przez fejsbuka. Getin jak zwykle szuka jeleni do golenia, bo to jego model biznesowy.
~koorwin-mykkie
Zmieniam banki częściej niż gacie
~Kredytobiorca
OMIJAJCIE GETIN
SŁABY CALLCENTER, MÓWIĄ ZE ODDZWONIĄ, A NIE ROBIA TEGO, I OCZYWIŚCIE OPŁATY OPŁATY I OPŁATY.
~Ernest
Getin nie rozpatruje reklamacji (formalnie mają obowiązek odpowiedzieć, więc piszą, że "sprawa jest skomplikowana", po czym kontakt się urywa). Robią co chcą bez jakiegokolwiek nadzoru. Chcesz egzekwować swoje prawa jako klient Getinu - jest to możliwe wyłącznie na drodze procesu sądowego.
~fan_mbanku
sytuacja z rodziny, po weekendzie osoba wraca, chce zrobić zakupy kartą i zablokowana, wraca do domu a na koncie debet ponad 300 tys. zł, to dziwne bo nie było nawet zdolności kredytowej na taką kwotę, środki z konta zabrane (około 7 tys. oszczędności), sprawa jest rozpatrywana od prawie 2 miesięcy. W banku zaoferowali 300 zł do sytuacja z rodziny, po weekendzie osoba wraca, chce zrobić zakupy kartą i zablokowana, wraca do domu a na koncie debet ponad 300 tys. zł, to dziwne bo nie było nawet zdolności kredytowej na taką kwotę, środki z konta zabrane (około 7 tys. oszczędności), sprawa jest rozpatrywana od prawie 2 miesięcy. W banku zaoferowali 300 zł do czasu rozpatrzenia sprawy "na bieżące wydatki".

a moja sytuacja, opisana niby w zasadach ale jakże przykra zasada,
miałem zamknięte 2 pozycje na giełdzie, łączny zarobek kilkuset złotych,
przychodził pit-8c na poczte, a raczej awizo, ale niestety byłem poza krajem i nie odebrałem,
przyszedł czas rozliczenia,
za maila z pitem-8c którego się nie odebrała jest pobierana opłata w wysokości 30 zł.
~piotrek
Kilkukrotnie rodzina miała zbliżoną sytuację w ING. Końcówka miesiąca przed weekendem, wypłata dopiero po weekendzie. Kwota w bankomacie potrącona dwa razy, a konto zablokowane. Rozpatrywanie reklamacji - 3 tygodnie. Spieprzyli i jeszcze łaskę robią. Cud, że zwrócili, bo ponoć nie jest to regułą w naszym lichwiarskim regulowanym Kilkukrotnie rodzina miała zbliżoną sytuację w ING. Końcówka miesiąca przed weekendem, wypłata dopiero po weekendzie. Kwota w bankomacie potrącona dwa razy, a konto zablokowane. Rozpatrywanie reklamacji - 3 tygodnie. Spieprzyli i jeszcze łaskę robią. Cud, że zwrócili, bo ponoć nie jest to regułą w naszym lichwiarskim regulowanym na niby systemie bankowym.

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki