Aktualnie stale rozwijany i aktualizowany system Satis jest chyba największą szansą na duże zyski w przyszłości w SMT. Największy koncern naftowy w Arabii Saudyjskiej korzysta z tego systemu i planuje znaczące zwiększenie floty objętej tym systemem.
" Obecnie w ramach tego projektu dostarczamy w trybie on-line informacje o położeniu ok. 80 pojazdów. Ponieważ nasze rozwiązania okazały się niezwykle skuteczne, obecnie trwa instalacja urządzeń lokalizacyjnych na kolejnych 350 cysternach, a docelowo będzie ich ponad 2000. "
Satis został wdrożony również w służbach mundurowych w Senegalu. Zwracam uwagę na to,że miesięczny abonament za jeden samochód przekracza 30USD. Dojście do poziomu 10000 sztuk floty z systemem Satis jest możliwe w ciągu 1.5roku. Aktualnie jest już 2000 samochodów m.in. w firmie LOTOS,oraz jednej z największych niemieckich firm ochroniarskich Dałoby to przychody rzędu 1mln pln miesięcznie i rentowność netto na poziomie 30%.
Poniżej opinia nt. produktu potwierdzająca to,że może stać się najpopularniejszym systemem do zarządzania flotą pojazdów :
______________________________________________________________
"Zetknąłem się ostatnio z systemem Satis, dostarczanym bodajże przez firmę SMT software. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem możliwości oprogramowania.
Pełne zarządzanie flotą pojazdów, możliwość ewidencjonowania zleceń, towarów, kontrahentów i co dla mnie najważniejsze przyjazny moduł planowania prac przewozowych. Do tego dochodzi optymalizacja kosztów przewozu.
Obecnie testuję ten system i poza kilkoma lekko irytującymi niuansami trudno się do czegoś przyczepić.
System mogę trzymać i u siebie i u nich. Kwestie bezpieczeństwa i niezależności podpowiadają, że lepiej mieć to we własnej serwerowni. Jednak postawienie dwóch maszyn opartych o bazy SQL oraz zakup map cyfrowych to spory koszt. Na tyle duży, że nawet gdybym miał wyrzucić urządzenia po wygaśnięciu umowy, to mimo wszystko hosting jest bardzie uzasadniony ekonomicznie.
Jednak największe wrażenie na mnie nie było spowodowane możliwościami systemu, ale tym, że podczas 4 tygodni testu aplikacja była dwukrotnie aktualizowana. Goście faktycznie rozwijają ten produkt.
Jak to wygląda cenowo? Z uwagi na to, że znam oferty kilku firm, a ujawnianie kwot byłoby mało etyczne napiszę tyle, że koszt urządzeń i abonamentu nie odbiega od ofert dostawców, których aplikacje nawet nie ocierają się funkcjonalnością o to, co w tej chwili testuję."
http://www.flota.com.pl/forum/1,550,monitoring_gps.html
_____________________________________________________________
Satis jest sprzedawany coraz agresywniej a SMT postawiło na dynamiczny rozwój tej usługi. Aktualnie montaż i urządzenie GPS są oferowane za 1pln, by zyskać wysokie i stabilne przychody z abonamentu w przyszłości.
http://satisgps.com.pl/
Został też zaoferowany klientom sieci Orange i można z niego korzystać w miarę pełnej wersji za 99pln netto miesięcznie.
W perspektywie roku system SatisGPS może zostać wydzielony jako spółka córka i wejść na rynek giełdowy. Przy sukcesie rynkowym Satisa jej kapitalizacja może być naprawdę wysoka. Sam oczekuję 2-3mln zysku netto samego Satisa już w przyszłym roku. Dodatkowym atutem będzie usługa bieżącej informacji o korkach i utrudnieniach w ruchu, która zostanie wdrożona za pomocą spółki zależnej TrafficInfo Sp.z o.o. i połączona z głównym systemem zarządzania flotą.
Pozdrawiam