Istnieje zapis o treści następującej :
"Organ ewidencyjny jest obowiązany do przekazania drogą elektroniczną, w terminie 7 dni od dnia wydania decyzji, informacji o wykreśleniu przedsiębiorcy z ewidencji właściwemu ze względu na ostatnie miejsce zamieszkania przedsiębiorcy: urzędowi statystycznemu, naczelnikowi urzędu skarbowego oraz oddziałowi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych."
Jeśli zatem Telia 18 lipca 2005 r "zlikwidowała działalność" tzn.urząd miasta wydał decyzję administracyjną o wykreśleniu jej firmy z EDG, to kopia owej decyzji do dnia 25 lipca 2005 r znajdzie się we właściwym oddziale ZUS. Ten z kolei zapewne zechce zobaczyć co u niego jest pod wskazanym numerem EDG i pod nazwiskiem Telii. I zobaczy, że w dniu 1 października 2002 r nastąpiło wyrejestrowanie ubezpieczonego kodem 140 z powodu zaprzestania prowadzenia pozarolniczej DG oraz wyrejestrowanie płatnika kodem 113 na podstawie oświadczenia o zaprzestaniu prowadzenia pozarolniczej działalności.
Czy zatem ZUS będzie chciał dowiedzieć się, co działo się z firmą Telii w okresie od 1 października 2002 r do 18 lipca 2005 r ?