Dnia 2025-05-12 o godz. 21:14 ~Kosiarz napisał(a):
> Patrząc na ten pierwszy kwartał - szału nie ma. Wiadomo, że prawdziwe wyzwania dopiero przed CCC, bo wykręcić ponad 9 miliardów w trzy kwartały to uhuhuhuhu. Same nowe sklepy tego nie zrobią, szczególnie że większość ma się otwierać dopiero w drugiej połowie roku. A bez wzrostu sprzedaży w tych już istniejących (czyli LFL), to ciężko będzie dowieźć całość.
> Do tego dochodzi kwestia konsumpcji. Jak ludzie nie zaczną chętniej wydawać, to żadne metry nie pomogą. No i jeszcze jedno - ciekawe, czy internet coś uratuje, czy to już raczej tylko dodatek do stacjonarki...
>
> Myślicie że CCC ma jeszcze jakiegoś asa w rękawie czy jedzie już na oparach? :D
—-
Znajdą coś , ale narazie AS - 370 nowych sklepów (wzrost powierzchni o 36%), to pewnie dopiero nieźle wystraszył całe towarzystwo, które dalej liczy z czego i na jakim zadłużeniu, to wszystko ma się odbyć, szczególnie po odpowiedzi prezesa dot Capexu.
Już w 4 Q były niższe lajki o 3,4%, teraz też LFL niżej. Nawet bardzo mocny w poprzednich kwartałach Half Price wytracił swoją dynamikę. Wyniki e-domu Modivo zaburza dodanie do nich wyników kiedyś osobnego e-comu CCC, a i tak „szału nie ma”, do tego jest duże przetowarowanie po sezonie zimowym.
Wspomniana wcześniej w jakimś starym wątku Pani Sylwia, jako pierwsza rzuciła dwa niewygodne pytania na konferencji - o kwotę przesunięcia hurtu z 4Q 2024 na 1 Q25 (40 mln) i o zapas w Modivo - przechowanie tego nadmiarowego zapasu kosztuje 100 mln rocznie.
„Jak ludzie nie zaczną chętniej wydawać” - kiedy? … narazie naprawdę nie mają z czego wydawać. Jeśli przykładowo rata 30 letniego kredytu na 500 tys komuś wzrosła z 1800 zł do 3600 zł, a po obniżce stóp procentowych spadła o całe 170 zł, to z czego to odbicie w handlu detalicznym ma wynikać? Ten dzisiejszy komentarz odnośnie braku dalszego cięcia stóp procentowych, entuzjazmu nie wlał, reakcja była natychmiastowa na spółkach detalicznych.
Patrząc na sytuację jaka jest na rynku, gdzie pogoda rozjechała dwa sezony, to te wyniki i tak są dobre.
Cały problem to potem te „oczekiwania” podbijane nowymi pr pomysłami.
i przy okazji @Antoni - #zakład podtrzymany