Witam !!!
Jeśli chodzi o lokomotywy na 200 km/h to bym się tak nie czepiał. Pomimo że pomiedzy 160 a 200 to tylko 40 km/h to jest to nowa konstrukcja znacząco sie różniąca od dotychczas produkowanych. Najważniejsze że Newag zdobył umiejetności i kompetencje do produkcji takich lokomotyw a po uzyskaniu homologacji moga one stać się znaczącym produktem eksportowym. Nawet przy standartowych karach umownych spółka i tak powinna na nich zarobić (lokomotywy jak dotychczas miały wyższą marżowość niż ezt czy szt). Jesli chodzi o eksport to spółka kilka produktów wykonała (EZT dla Apulia, Vulcano,Sofia). Ale trzeb się zgodzić że w porównaniu np do Pesy nie wygląda to dobrze (Pesa ma np ogromne kontrakty w Czechach czy tez ostatnio w Rumunii). Pełna zgoda co do tramwajów. W sumie to nie wiadomo czy spółka chce je produkować czy Novelo zostanie jej pierwszym i zarazem ostatnim takim produktem. Pomimo że Novelo jest niezle oceniany na testach w Krakowie to spółka nie wystartowała z tym produktem w żadnym przetargu chyba poza Krakowem. Rok temu do sprzedaży była polska spółka produkujaca dobrze oceniane tramwaje - Modertrans ( nie wiem czy jest to aktualne). Może to jest droga do zdobycia kompetencji w produkcji tramwajów ?Często jest to lepsza droga niz samodzielne zaczynanie od 0 (przejecie Gliwic przez Newag, czy tez Solarisa przez CAF)
Natomiast nie zmieniam zdania że Newag dobrze sobie radzi na polskim rynku przetargów gromadząc niezły Backlog na trudnym bez KPO rynku