@madmax
Wzrost najtańszej usługi poprawi dwie sprawy
1. w ostatnim czasie ta usługa była najtańsza i pewnie nie priorytetowa co przekladało się na opóźnienia, niezadowolenie klientów i czarny PR. Obecną stawkę kalkulowali do obecnych cen paliw i wynagodzeń i można zakladać, ze ta usługa zacznie być traktowana jak każda inna
2. po drugie i wazniejsze zwiększy się rentowność ponad 2.5 więcej przy wyższej wadze przełoży się na wyższe koszty transportu ale co istotniejsze podniesie się (lub zostanie przywrócona) rentowność ostatniej mili
a jak wszyscy wiedzą to ostatnia mila jest najwyższym kosztem i tak o ile w transporcie waga przełoży się na wyższy koszt o tyle dla kuriera nie ma większego znaczenia czy niesie klientowi w ręce paczkę 1 kg czy 2 kgd ważniejsze w tym jest, że będzie realizował usługę za 7.2 a nie za ponad 4
Z racji, ze zmieniły się parametry dawnego listu e-commerce pewnie dojdzie też do kanibalizmu części kurierskiej (dla części paczkomatowej ten ruch jest neutralny bo cena uslugi podobna)
I nawet jeżeli założymy, że 10% dzisiejszej części kuerierskiej przesunie się do allegro.minipaczki to przełoży się na ok. 500 tys usług po średni 2 pln mniej przychodu czyli ubytek ok. 1 mln (szacunek w oparciu o dane za III kwartał)
Jednak wzrost po stronie przychodu powinien nastąpić o ok. 1.7 mln*min. 2.5= 4.25 mln przy czym ubytek o 1 mln z części kurierskiej będzie zneutralizowany wzrostem wolumenów każdej usługi inpost licząc r/r tym samy II kwartał 2017 już powinien charakteryzować się
1. większymi wolumenami w każdej usłudze i wyższą rentownością ostatniej mili a to jest najważniejsze
Przy 15 mln usług (prognozowanych w II kwartale każdy taki ruch o choćby 1 pln na usłudze jest arcyważny)